شروع فاز دوم واکسیناسیون سالمندان فارس

به گزارش مجله یگانه، خبرنگاران/فارس معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت که با ورود محموله جدید واکسن، از روز سه شنبه فاز جدید واکسیناسیون سالمندان در فارس شروع می گردد.

شروع فاز دوم واکسیناسیون سالمندان فارس

دکتر عبدالرسول همتی در گفت وگو با خبرنگاران با بیان اینکه تا روز یکشنبه 12 اردیبهشت برای 88 هزار نفر در فارس سهمیه واکسن دریافت شده است، گفت: روز دوشنبه 13 اردیبهشت قرار است 12 هزار دوز واکسن وارد فارس گردد و از روز سه شنبه 14 اردیبهشت فاز دوم گروه سالمندان 80 سال به بالا شروع می گردد.

او با بیان اینکه نهایتا تا فردا دوشنبه 13 اردیبهشت تزریق این میزان سهمیه پیش بینی شده در فارس به اتمام می رسد، گفت: سهمیه پیش بینی شده علاوه بر کادر بهداشت و درمان به بیماران خاص، جانبازان بالای 50 درصد، پاکبانان، بخشی از آتش نشانان، سالمندانی که در خانه سالمندان به سر می برند و گروه سنی سالمندان بالای 80 سال هم اختصاص داده شد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: حدود 108 هزار دوز واکسن مرحله دوم نیز به جامعه هدف تزریق شده است.

همتی با بیان اینکه 4 سالن برای انجام واکسیناسیون در شیراز پیش بینی شده، گفت: دو سالن دیگر یکی در سالن بهزیستی در کوی زهرا و دیگری در محل نمایشگاه های بین المللی فارس در حال تجهیز است. همچنین یک سیستم خودرویی نیز برای این کار ویژه سالمندان در حال راه اندازی است.

او دلیل بخشی از ازدحام در بعضی از مراکز واکسیناسیون در شهر شیراز را مشکل فرهنگی دانست و اضافه نمود: متاسفانه تعداد زیادی از افراد روزانه مراجعه می نمایند بدون اینکه پیامکی برای آنها صادر شده باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید نمود: تنها اسامی اعلام شده باید به مراکز مراجعه نمایند و خارج از ظرفیت واکسن زده نمی گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1156

به "شروع فاز دوم واکسیناسیون سالمندان فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع فاز دوم واکسیناسیون سالمندان فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید