ابلاغ سیاست جمعیتی نو چین؛ حمایت از سه فرزندی

به گزارش مجله یگانه، بر اساس مصوبه امروز دوشنبه دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین که به ریاست شی جین پینگ رئیس جمهوری چین برگزار گردید، این کشور از زوج هایی که مایل به داشتن فرزند سوم هستند حمایت خواهد نمود.

ابلاغ سیاست جمعیتی نو چین؛ حمایت از سه فرزندی

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شینهوا با اعلام این خبر اضافه نمود: چین به هر یک از زوجین اجازه می دهد تا در یک بازنگری اساسی در سیاست های اساسی، صاحب سه فرزند شوند تا چالش های پیری جمعیت خود را برطرف کند.

در بیانیه دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین که بعد از این نشست منتشر شد، آمده است: اجرای این سیاست و اقدامات حمایتی مربوط به آن به بهبود ساختار جمعیتی چین، پاسخ فعالانه به پیر شدن جمعیت و حفظ مزایای منابع انسانی این کشور یاری می نماید.

در این مصوبه با اشاره به اینکه برطرف مشکل پیری جمعیت نیازمند گام های اساسی می باشد، آمده است: با اصلاح سیاست های تولد، زوجینی که مایل به داشتن سه فرزند هستند مورد اقدامات حمایتی قرار می گیرند. این مصوبه ساختار جمعیت چین را بهبود می بخشد.

دیگر اقدامات پیشنهاد شده از سوی دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین برای مبارزه با پیری جمعیت، به تعویق انداختن سن بازنشستگی، ارایه برنامه های آموزشی ازدواج و ارزش های خانوادگی در جوانان است.

در این بیانیه آمده است: اصلاحاتی هم در خدمات مراقبت از کودک، مرخصی زایمان و بیمه تولد کودک انجام خواهد شد.

سرشماری 2020 چین کمترین رشد جمعیت در دهه های گذشته را نشان می دهد. طبق سرشماری عمومی صورت گرفته در سرانجام سال گذشته، جمعیت چین در سال 2020 از 1.4 میلیارد نفر سال قبل به 1.412 میلیارد نفر افزایش یافت.

چین سیاست بحث برانگیز تک فرزندی را در اواخر دهه 1970 بیان کرد اما در سال 2016 محدودیت ها را کاهش داد، به طوری که به همه زوجین اجازه می داد صاحب دو فرزند شوند، زیرا سعی داشت هرچه سریعتر در جمعیت کشور تعادل برقرار کند اما این تغییر نتوانست عامل فرزندآوری گردد. ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1218

به "ابلاغ سیاست جمعیتی نو چین؛ حمایت از سه فرزندی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابلاغ سیاست جمعیتی نو چین؛ حمایت از سه فرزندی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید