ادامه فرایند قربانی دریافت کرونا در پایتخت روسیه، امکان تشدید محدودیت ها

به گزارش مجله یگانه، با مرگ 27 بیمار دیگر، موارد مرگ و میر در مسکو به 288 نفر افزایش یافت، در مجموع در پایتخت روسیه حدود 32 هزار نفر به عفونت کرونا آلوده هستند و مسئولان از امکان تشدید محدودیت ها برای کنترل بیشتر اوضاع خبر دادند.

ادامه فرایند قربانی دریافت کرونا در پایتخت روسیه، امکان تشدید محدودیت ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، ستاد عملیاتی پیشگیری و کنترل ویروس کرونا در پایتخت روسیه، شب گذشته خاطرنشان کرد که 27 بیمار مبتلا به کرونای دیگر در مسکو درگذشتند. در میان قربانیان - بیمارانی از سن 38 تا 90 سال دیده می شوند که بیشتر آنها دارای بیماری های مزمن دیگری مانند فشار خون بالا ، دیابت قندی و نارحتی های قلبی-عروقی بودند.

بدین ترتیب از زمان آغاز همه گیری کرونا در پایتخت، در مجموع 288 بیمار مبتلا به این عفونت، جان خود را از دست داده اند.

این ستاد بار دیگر بر لزوم رعایت دقیق رژیم خود انزوایی (قرنطینه خانگی) برای افراد مسن و افراد مبتلا به بیماری های مزمن تاکید کرد.

هشدار درباره تشدید محدودیت ها در پایتخت روسیه، در صورت ادامه سیر صعودی مبتلایان به کرونا

مقامات مسئول پایتخت هشدار داده اند که اگر پویایی مبتلایان به ویروس کرونا همچنان سیر صعودی داشته باشد ، اقدامات محدودکننده جدیدی در مسکو به اجرا گذاشته خواهد شد.

در بیانیه ای که در این رابطه از سوی شهرداری مسکو منتشر شد، آمده است: در حالی که آمار رسمی فرایند خوش بینانه ای را نشان نمی دهد، رشد روزانه ابتلا به بیماری کرونا در روسیه بالغ بر 5 هزار بیمار بود که از این تعداد 50 درصد آن در مسکو است و اگر پویایی این بیماری همچنان رشد کند ، احتمالاً برخی اقدامات محدود کننده مضاعف در نظر گرفته خواهد شد.

در بیانیه یادآوری شده که تنها در صوریتکه شرایط شیوع عفونت در مسکو تثبیت شود و افزایش تعداد افراد آلوده دیده نشود، احتمال تسهیل مقررات قرنطینه در نظر گرفته خواهد شود.

علاوه بر این، برای جلوگیری از گسترش عفونت کرونا، نیروهای پلیس و داوطلبان اجرای طرح توزیع رایگان ماسک های پزشکی را در کل منطقه مسکو را آغاز کرده ا ند.

کادر درمانی بیمارستان های مسکو در معرض خطر قرار دارند

دفتر مطبوعاتی وزارت بهداشت روسیه نیز خاطرنشان کرد که موارد ابتلا به عفونت ویروس کرونا در بین 60 نفر از کادر پزشکی-پرستاری بیمارستان ها در کل منطقه مسکو مشاهده شده است.

براساس این اطلاعات موجود، از حدود 3 هزار نفر از کارکنان بیمارستان ها ، 60 نفر به این عفونت آلوده شده اند. البته کادر درمانی بیمارستان ها به طور مرتب تست کووید-19 را انجام می دهند و همه بیماران تحت نظارت پزشکی هستند.

ضمن اینکه، بر اساس نظرسنجی انجام شده، بیش از نیمی از شهفرایندان روس (53 درصد آنها) آمادگی خود برای اهدای خون برای درمان مبتلایان به عفونت را اعلام کرده اند. در عین حال 19 درصد از سئوال شوندگان آمادگی اهداء خون را ندارند و 28 درصد هم پاسخ دادن به این سؤال برایشان سخت بود.

طبق اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، در حال حاضر، بیش از دو میلیون و پانصد هزار نفر در جهان به عفونت کرونا آلوده شده اند و بیش از 175 هزار نفر هم جان باخته اند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 28 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 494

به "ادامه فرایند قربانی دریافت کرونا در پایتخت روسیه، امکان تشدید محدودیت ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه فرایند قربانی دریافت کرونا در پایتخت روسیه، امکان تشدید محدودیت ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید