بیش از 6000 دوره مهارت افزایی در طرح پایش سال 1399 برگزار گشت

به گزارش مجله یگانه، معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم از برگزاری بیش از 6000 دوره مهارت افزایی در دانشگاه ها، پژوهشگاه ها و مراکز آموزش عالی در طرح پایش سال 1399 خبر داد.

بیش از 6000 دوره مهارت افزایی در طرح پایش سال 1399 برگزار گشت

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، غلامحسین رحیمی، معاون پژوهش و فناوری وزرات علوم درخصوص برگزاری دوره های مهارت افزایی در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور گفت: یکی از تغییرات اساسی حال حاضر در عرصه جهانی وقوع بحران کووید-19 است که کلیه پدیده های اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و سبک زندگی مردم را در کره زمین تغییر داده است. بر همین اساس لزوم برنامه ریزی برای توانمندسازی افراد جامعه متناسب با کسب وکار های جدید به ویژه توانمندسازی نیرو های دانش آموخته دانشگاهی بیش از بیش احساس می گردد.

وی شرح داد: یکی از مهم ترین نهاد های عصر حاضر در جهت شناخت و درک توسعه علمی و همچنین توانمندسازی و تربیت نیروی کار تخصصی ماهر و متناسب با نیاز های جامعه، نهاد دانشگاه است که باید از حمایت، برنامه ریزی و سیاستگذاری هر چه بیشتر دولت و صنعت برخوردار گردد و هماهنگ با تغییر در حوزه بومی و بین المللی، رسالت و اهداف خود را نیز بازتعریف کند.

رحیمی گفت: در سال های اخیر با برنامه ریزی های مناسب دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی، شاهد افزایش کیفیت آموزش ها و مهارت های دانش آموختگان دانشگاه ها و همچنین بهبود توانمندی های شغلی دانش آموختگان بوده ایم و باید سعی گردد با سرعت بیشتری در این راستا قدم برداشته گردد.

وی گفت: طرح پایش مهارت افزایی مطابق برنامه سالیانه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سال 1399 اجرا شد که بر این اساس 40 مرکز هدایت شغلی و کاریابی تخصصی دانشگاهی به منظور هماهنگی و ساماندهی فعالیت های مرتبط با توانمندسازی و اشتغال زایی دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور ایجاد شده است. مطابق اطلاعات دریافتی از 66 دانشگاه، تعداد دوره برگزار شده در طرح پایش سال 99، بیش از 6000 و تعداد شرکت کنندگان در این دوره ها 198 هزار و 141 نفر بوده است.

گفتنی است، گزارش مربوط به شرایط دوره های مهارت افزایی نیز از سوی دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به چاپ رسیده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 999

به "بیش از 6000 دوره مهارت افزایی در طرح پایش سال 1399 برگزار گشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیش از 6000 دوره مهارت افزایی در طرح پایش سال 1399 برگزار گشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید