تا به امروز مورد مشکوک ابتلا به کرونا در سلماس گزارش نشده است

به گزارش مجله یگانه، خبرنگاران/آذربایجان غربی مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس گفت: تمهیدات لازم برای مقابله با موارد احتمالی کرونا ویروس در سلماس اندیشیده شده است و نگرانی از این بابت نداریم.

تا به امروز مورد مشکوک ابتلا به کرونا در سلماس گزارش نشده است

دکتر حمیدرضا جباری شامگاه 7اسفند ماه در نشست خبری با خبرنگاران شهرستان سلماس بااشاره به اینکه 87 درصد مبتلا شوندگان با عفونت متوسط و 13 درصد با عفونت تنفسی شدید روبرو می شوند که احتیاج به بستری در بخش های ویژه دارند و در نهایت در 2تا 3 درصد از افراد میتواند منجر به فوت گردد.

جباری توضیح داد: بیان این نکته مهم است که درصد مرگ و میر کرونا از آنفلوآنزا کمتر است، اما مشکل اصلی سرعت بالای شیوع ان است و هر نفر باکرونای مثبت می تواند 11 نفر را به کویید19 مبتلا کند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان سلماس اظهار کرد: دوره کمون یا نهفتگی این بیماری 14روز است و به دلیل این مدت زمان قرنطینه سازی هم نمی تواند تاثیر چندانی داشته باشد؛ بر این اساس راه چاره قطعی برای پیشگیری از این بیماری فعلا وجود ندارد و پیش بینی ها حاکیست کرونا در عرض 3 الی 4 ماه کل جهان را فراخواهد گرفت مگراینکه خود بیماری دراثر تغییرات اقلیمی و... متوقف گردد.

جباری بیان نمود: باتوجه به شایعات روز افزون و بار فشار روانی موجود در جامعه ، اصحاب رسانه و خبرنگاران باتوجه به رسالتشان باید شبکه بهداشت و درمان را کمک نمایند و از این بار روانی کاسته گردد.

وی گفت: بنا به دستور وزارت هیچ صنفی حق و فروش ماسک را ندارد،کمبود در همه شهرهای استان و کشور وجود دارد که متاثر از جو روانی جامعه است.

جباری بیان نمود: بنا به تدبیر وزارت بهداشت، بر اساس احتیاجهای استان و موارد آلودگی ماسک توریع خواهد شد و اولین محموله ماسک وارد استان شده است البته نه برای فروش بلکه برای توزیع در زمان مقتضی.

وی تاکید نمود: ماسک تاثیری در پیشگیری ازکرونا ویروس ندارد و کسی باید ماسک استفاده کند که به این ویروس مبتلا شده است و بهترین راه پیشگیری از کروناویروس رعایت بهداشت فردی و شستشوی مداوم دست ها و سایر اقدامات بهداشتی فردی است.

مدیرشبکه بهداشت و درمان اضافه کرد: به مردم اطمینان خاطر می دهیم با سو استفاده نمایندگان و احتکار نمایندگان برخورد قاطع انجام می دهیم لذا مردم نیز موارد احتکار و تخلف را به شماره تلفن 04435244040 و سامانه 190 اطلاع دهند تا در اسرع وقت رسیدگی گردد.

جباری گفت: تا به امروز مورد مشکوکی از ابتلا به کویید19 برابر دستورالعمل معین شده در سلماس نداریم و تمامی اقدامات و امکانات درون سازمانی و برون سازمانی شهرستان با قوت تمام در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: بهینه سازی نیروی انسانی و ظرفیتهای فیزیکی بیمارستان و اعمال محدودیت پذیرش اورژانس و اعزام حداقلی بیماران به مراکز درمانی خارج از شهرستان از جمله تمهیداتی است که در سلماس برای مقابله با این بیماری در نظرگرفته شده است.

به گزارش خبرنگاران، جباری گفت: 30تخت در بیمارستان و 2 دستگاه آمبولانس با کیت حفاظت فردی برای بستری و انتقال موارد مشکوک به کرونا با امکانات لازم فراهم شده است و در صورت احتیاج آمادگی برای افزایش تعداد تخت هم داریم؛ همچنین 100 دست لباس کامل حفاظت فردی هم برای شهرستان خریداری شده و به زودی تحویل خواهد شد.

وی اظهار کرد: هیچ مکانی در سلماس حق سرو قلیان را ندارد و در صورت مشاهده از طرف تعزیرات و اماکن انتظامی و شبکه بهداشت پلمپ خواهد شد و مردم می توانند گزارشات خود را در این خصوص به شبکه بهداشت شهرستان اعلام نمایند.

جباری تاکید نمود: با توجه به احتمال لغو مراسمات و جشن های مردم در رستورانها و تالارهای پذیرایی، هیچ یک از این مراکز حق اخذ جریمه را از طرف قرارداد، بابت لغو مراسم ندارد و در صورت مشاهده مردم می توانند مراتب را به اماکن انتظامی و شبکه بهداشت شهرستان اعلام نمایند.

این مقام مسئول بیان نمود: خوشبختانه همکاری و تعامل خوبی میان شبکه بهداشت و سازمانها و ارگانهای دیگر در بحث مقابله با کرونا وجود دارد و با رعایت نکات بهداشتی توسط مردم و این تعاملات امیدواریم مردم در سلامت این دوران را سپری نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 24 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 352

به "تا به امروز مورد مشکوک ابتلا به کرونا در سلماس گزارش نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا به امروز مورد مشکوک ابتلا به کرونا در سلماس گزارش نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید