تاکید دیپلمات ایرانی بر تداوم روابط محبت آمیز ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش مجله یگانه، سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان ضمن اشاره به روابط محبت آمیز بین تهران و باکو، بر توسعه روابط مالی و فرهنگی با این کشور تاکید نمود.

تاکید دیپلمات ایرانی بر تداوم روابط محبت آمیز ایران و جمهوری آذربایجان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سفیر جمهوری اسلامی ایران در آذربایجان روز دوشنبه در گفت وگو با یکی از رسانه های این کشور بر مودت و دوستی بین دو کشور همسایه ایران و جمهوری آذربایجان تاکید نمود.

جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در گفت و گو با خبرگزاری آذر تک گفت که ایران و آذربایجان دو کشور همسایه، دوست و برادر هستند و روابط فیمابین صمیمانه است.

این دیپلمات ایرانی ادامه داد: اراده سیاسی روسای جمهور ایران و آذربایجان انگیزه بزرگی برای توسعه روابط ایجاد نموده است. روابط مالی، سیاسی، فرهنگی و گردشگری بین دو کشور در حال توسعه است.

سفیر ایران در باکو در بخش دیگر این گفت وگو از اجرای موفقیت آمیز پروژه های مشترک بین دو کشور قدردانی کرد و اضافه کرد: این پروژه ها همچنین باعث تحرک بیشتر در زمینه همکاری های مالی خواهد شد.

این دیپلمات ایرانی همچنین بر لزوم توسعه روابط گردشگری تاکید نمود و خاطر نشان ساخت: بازدیدهای متقابل این امکان را می دهد تا مردم دو کشور بهتر یکدیگر را بشناسند و برگزاری نشست ها و هم اندیشی های مشترک در زمینه تجارت، گردشگری و عملی به توسعه این بخش یاری خواهد نمود.

محمدجواد ظریف و المار محمدیاروف وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در هفته های گذشته در گفت وگویی تلفنی در مورد آخرین تحولات روابط دوجانبه و مهمترین مسائل منطقه ای و بین المللی رایزنی کردند. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیغام/م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 12 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 294

به "تاکید دیپلمات ایرانی بر تداوم روابط محبت آمیز ایران و جمهوری آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید دیپلمات ایرانی بر تداوم روابط محبت آمیز ایران و جمهوری آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید