تحقق وعده بهره برداری از 143 واحد زلزله زده خراسان شمالی در آبان ماه

به گزارش مجله یگانه، خبرنگاران/خراسان شمالی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی از بهره برداری 143 واحد مسکونی زلزله زده استان که مقرر شده بود تا انتها آبان ماه به بهره برداری برسد، خبر داد.

تحقق وعده بهره برداری از 143 واحد زلزله زده خراسان شمالی در آبان ماه

علی محمدی در گفت وگو با خبرنگاران، با اشاره به اینکه 143 واحد مسکونی زلزله زده استان در زمان مقرر به بهره برداری رسید، اظهار کرد: بازسازی 60 واحد زلزله زده در روستاهای گرمه، 63 واحد در روستاهای جاجرم و 20 واحد در روستاهای مانه و سملقان در اولویت قرار داشت و با تأکید استاندار این واحدها باید تا خاتمه آبان ماه به بهره برداری می رسید.

وی با بیان اینکه ساکنین 143 واحد مسکونی هیچ گونه سرپناهی نداشتند، افزود: با دستور استاندار، همکاری بانک ها برای پرداخت تسهیلات به این خانواده های خسارت دیده بیشتر و سخت گیری ها در درخواست ضمانت ها کمتر شد از این رو بازسازی این واحدهای مسکونی سرعت گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی با اشاره به عدم ابلاغ اعتبارات بازسازی، اعلام نمود: برای پیشبرد امور، تسهیلات از محل اعتبارات روستایی استانداری به زلزله زدگان پرداخت شده که به هر واحد مسکونی بین 200 تا 400 میلیون ریال تسهیلات اختصاص داده شد.

محمدی تأکید کرد: بر اساس اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی، زلزله اردیبهشت سال جاری به یک هزار و 302 واحد مسکونی در روستاها و شهرهای سه شهرستان گرمه، جاجرم و مانه و سملقان خسارت وارد کرد.

وی با تأکید براینکه احداث واحدها از پنجم شهریور ماه آغاز شد، افزود: از 650 واحد مصوب برای بازسازی، اجرای اسکلت و ستون 503 واحد، سقف 371 واحد و دیوار چینی 220 واحد اجرا شده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 4 دی 1400 بروزرسانی: 4 دی 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1411

به "تحقق وعده بهره برداری از 143 واحد زلزله زده خراسان شمالی در آبان ماه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحقق وعده بهره برداری از 143 واحد زلزله زده خراسان شمالی در آبان ماه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید