خبرنگاران آزمایش بالینی واکسن کرونا آکسفورد از سر گرفته می گردد

به گزارش مجله یگانه، تهران-خبرنگاران- آزمایش واکسن کرونا دانشگاه آکسفورد پس از توقف به دلیل واکنش نامطلوب یک داوطلب، از چند روز دیگر از سرگرفته می گردد.

خبرنگاران آزمایش بالینی واکسن کرونا آکسفورد از سر گرفته می گردد

به گزارش پایگاه اینترنتی میرور، مرحله سوم آزمایش عظیم واکسن کرونای دانشگاه آکسفورد به دلیل واکنش های منفی مشکوک در یکی از داوطلبان در انگلستان، متوقف شده است.

سخنگوی شرکت آسترازنکا (شرکت بریتانیایی -سوئدی و چند ملیتی داروسازی) که با دانشگاه آکسفورد برای فراوری واکسن ویروس کرونا همکاری می نماید، در بیانیه ای اظهار داشت؛ فرایند آنالیز استاندارد این شرکت به منظور بازبینی در آنالیز اطلاعات و داده های لازم مربوط به ایمنی باعث توقف در آزمایش های مربوط به فراوری واکسن شده است. این شرکت تأیید نموده است که برای اجازه آنالیز اطلاعات ایمنیمجبور به توقف در فراوری واکسن شده است.

وب سایت وزارت بهداشت انگلیس که برای نخستین بار توقف آزمایش واکسن دانشگاه آکسفورد را گزارش داد، اظهار داشت که بیماری که نسبت به این واکسن واکنش نامطلوبی را تجربه کرد اوایل شب گذشته از بیمارستان مرخص شد.

با این حال پاسکال سوریوت، مدیر اجرایی شرکت آسترازنکا ، توقف آزمایش این واکسن را یک توقف موقت توصیف کرد. سخنگوی شرکت آسترازنکا نیز این توقف را یک اقدام عادی توصیف کرد که باید زمانیکه یک بیماری بالقوه غیر قابل توجیهی در یکی از آزمایش های آن رخ می دهد، انجام گردد.

آنها گفتند: حفظ یکپارچگی آزمایش ها در طول تحقیقات، بسیار مهم است و افزودند: این شرکت برای به حداقل رساندن هر گونه تاثیر بالقوه بر جدول زمانی این آزمایش، در کوشش است تا آنالیز این رویداد منفرد را با شتاب هر چه تمام تر انجام دهد.

مت هانکوک وزیر بهداشت انگلیس نیز توضیح داد: توقف آزمایش واکسن خود یک چالش است، اما کوشش برای فراوری واکسن را عقب نمی اندازد.

وی در خصوص توقف آزمایش این واکسن به خبرنگار اسکای نیوز گفت: بدیهی است که این توقف برای آزمایش این واکسن خاص یک چالش به حساب می آید، اما این نخستین باری نیست که این اتفاق برای واکسن آکسفورد رخ می دهد.

هانکوک در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه آیا این توقف، رویه ساخت این واکسن را به عقب می اندازد، گفت: نه ؛ این موضوع به آنچه که محققان در هنگام آنالیز پیدا می نمایند، بستگی دارد.

اکنون 9 نامزد واکسن در مرحله سوم آزمایش قرار دارند. آزمایش های مرحله سوم این شرکت بریتانیایی- سوئدی در اواخر ماه اوت (اوایل شهریور) در آمریکا شروع شد. ضمن آنکه مراحل پیشین در انگلیس، برزیل و آفریقای جنوبی شروع شده بود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا پیش از این از فراوری واکسن کرونا توسط کشورش تا پیش از انتخابات سه نوامبر 2020 (13 آبان) خبر داده بود.این سخنان نگرانی ها را در زمینه ترجیح منافع سیاسی در فراوری واکسن ویروس کرونا افزایش داد.

براساس اعلام سازمان بهداشت دنیای حدود 180 واکسن در سراسر دنیا در حال آنالیز است، اما تا به امروز تحقیقات بالینی هیچ کدام از آنها کامل نشده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 726

به "خبرنگاران آزمایش بالینی واکسن کرونا آکسفورد از سر گرفته می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران آزمایش بالینی واکسن کرونا آکسفورد از سر گرفته می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید