خبرنگاران استاندار زنجان: با متخلفان بازار سیاه مسکن برخورد می گردد

به گزارش مجله یگانه، زنجان - خبرنگاران - استاندار زنجان گفت: با ایجاد کنندگان بازار سیاه مسکن در استان به شدت برخورد شده و چنین اجازه ای به کسی داده نمی گردد و یکی از مهمترین معضلات کنونی حوزه مسکن بروز چنین مساله ناخوشایندی است.

خبرنگاران استاندار زنجان: با متخلفان بازار سیاه مسکن برخورد می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه نقاشی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

فتح الله حقیقی روز سه شنبه در شورای مسکن استان اضافه کرد: استان رفع مسائل مسکن شهفرایندان زنجانی را مد نظر قرار داده است و موارد را تا جایی که می تواند رفع می نماید و با کوشش هایی، باید مسایل مسکن به صورت میدانی مورد آنالیز قرار گیرد تا از بروز معضلات جلوگیری گردد.

وی ادامه داد: برای پیشبرد بهتر پروژه های مسکن، کارشناسان مشترکی در حوزه عمرانی و بنیاد مسکن استان و با تهیه فرمتی، طی مدت یک هفته پروژه های اقدام ملی مسکن زیر 100 هزار نفر جمعیت و دیگر پروژه ها را بازدید نمایند و نتیجه گزارش ها نیز در مدت کوتاهی ارائه گردد.

حقیقی، به تشکیل کمیته ای نظارتی در مورد معضلات واگذاری مسکن با هدف پیشگیری از ایجاد بازار سیاه و بروز فساد در استان تاکید نمود و گفت: هدف از اجرای پروژه های مختلف مسکن خانه دار کردن افراد واجد شرایط است و از طرفی حمایت بانک های عامل نیز می تواند در ترسیم برنامه های مشخص شده اثرگذار باشد.

وی در ادامه به لزوم شتاب بخشی اجرای پروژه های عمرانی از قبیل پروژه های اقدام ملی مسکن، تعاونی های مسکن، 2 خطه کردن راه آهن زنجان به قزوین بصورت میدانی و عملیاتی اشاره نمود و اضافه کرد: این در حالی است که استان در زمینه فراوری، عملکرد بسیار خوبی داشت بطوریکه در دهه فجر سال جاری یک روز به نام زنجان اختصاص یافت و پروژه هایی مهم توسط رییس جمهوری افتتاح شد.

استاندار زنجان ادامه داد: در این میان هر فردی خدشه ای به واحدهای افتتاح شده دارد، مستندات خود را ارائه کند، که از مجموع واحدهای فراوریی سه واحد آن طی سال 97 آغاز سال جاری افتتاح شد و 2 واحد دیگر طی سال 92 آغاز شده بود که تا سال 97، فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشت و 70 درصد کار انجام گرفت.

حقیقی با اشاره به مشارکت خوب بانک های عامل در افتتاح پروژه های فراوریی استان اضافه کرد: در این زمینه تسهیلات اعطایی بانک ها از هشت هزارو 94 میلیارد تومان به 16 هزارو 600 میلیارد تومان افزایش یافت و به نوعی همدلی را نشان می دهد.

استاندار زنجان یکی از توفیقات مهم این کار را میدانی عمل کردن دانست و گفت: سند میدانی مساله ای است که از سال 94 تا به امروز ستاد تسهیلات رفع موانع فراوری استان 238 جلسه برگزار کرد که 180 جلسه (معادل 76 درصد) آن طی 2.5 سال گذشته برگزار شده است.

حقیقی با تاکید بر اینکه معاونت عمرانی استانداری با اجرای پروژه های مربوطه همانند حوزه فراوری در سطح کشور می تواند مطرح باشد ادامه داد: تعلل در این زمینه مسائلی بوجود می آورد و برای پیشبرد بهتر کارها جدای از شورای مسکن، شورایی دیگر با زیر مجموعه چهار کمیته نسبت به عملیاتی و میدانی کردن کارها تشکیل شده بود که این فرایند باید تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه این جلسه مدتی است تعطیل شده است که باید احیا و بیش از گذشته فعال گردد، گفت: در این جلسه مسائل و مسائلی در حوزه مسکن به ویژه تعاونی ها مطرح شد که علت این موضوع راکد ماندن شورای یاد شده و بحث و آنالیز این مباحث است که پرداختن به آن می توانست گزارش های بهتری را در شورای مسکن نشان دهد.

منبع: ایرنا
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1004

به "خبرنگاران استاندار زنجان: با متخلفان بازار سیاه مسکن برخورد می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار زنجان: با متخلفان بازار سیاه مسکن برخورد می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید