خبرنگاران تضمین سرمایه گذاری در کشور لازم است

به گزارش مجله یگانه، شاهرود - خبرنگاران - رییس انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت : تضمین سرمایه گذاری ها از سوی دولت موجب دلگرمی و کوشش بیشتر فعالان مالی می گردد.

خبرنگاران تضمین سرمایه گذاری در کشور لازم است

به گزارش خبرنگاران، رستم سعداللهی پنجشنبه شب در جمع نخبگان استان سمنان که با حضور رییس قوه قضائیه در آمفی تئاتر شرکت البرز شرقی در شهرستان شاهرود برگزار گردید، ابراز کرد: در کشورهای همجوار برای اینکه سرمایه گذار زمین گیر نگردد حداقل هفت تا 10 سال سرمایه گذاری را ضمانت می نمایند و در کشور ما نیز باید برای تضمین سرمایه گذاری تدبیری اندیشیده گردد.

وی با اشاره به وجود بیش از سه هزار واحد صنعتی و معدنی در این استان، گفت: برای حل مسائل فراورینمایندگان ضروری است هر چه سریعتر شعبه دادگاه مالی ایجاد گردد.

سعداللهی گفت: وقتی بانک ها، اداره امور مالیاتی و تأمین اجتماعی از واحدی بستانکار هستند، می توانند مستقیم بدون نظر قاضی با مراجعه به اجرائیات به ضبط املاک و اموال کارآفرین و بستن حساب های وی اقدام نمایند در چنین شرایطی حتی مدیران واحدهای فراوریی نمی توانند در سمت خود ابقاء و تسهیلات گرفته و به کار خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی کشور احتیاج به سرمایه گذاری، فراوری و اشتغال است تا کشور بتواند روی پای خود بایستد، اضافه نمود: باید جهت را هموار کنیم، برای نمونه سرمایه گذار برای آغاز کار ابتدا قیمت تمام شده محصول را محاسبه می نماید اما وسط کار که به سراغ خرید مواد اولیه می رود ناگهان به هر دلیلی شرایط مالی تغییر می نماید.

در سفر یک روزه رییس قوه قضائیه جمعی از مقامات ارشد دستگاه قضا، رئیسی را همراهی می نمایند.

هدف این سفر آنالیز شرایط دستگاه قضایی استان سمنان و پیگیری مهمترین مسائل مردم استان اعلام شده است.

حضور در نشست شورای اداری، ملاقات با نخبگان، ملاقات با قضات، کارکنان و مسوولان قضایی و حضور در شورای قضایی استان از جمله برنامه های رئیس قوه قضائیه در سفر به استان سمنان بود. وی پنجشنبه شب این استان را ترک کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 2 اسفند 1399 بروزرسانی: 2 اسفند 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 957

به "خبرنگاران تضمین سرمایه گذاری در کشور لازم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تضمین سرمایه گذاری در کشور لازم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید