خبرنگاران ملاقات استاندار گلستان با نوبخت برای حل مسائل حوزه برق استان

به گزارش مجله یگانه، گرگان - خبرنگاران - استاندار گلستان در ملاقات با محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، خواهان برطرف مشکل کمبود اعتبار شرکت توزیع نیروی برق این استان شد.

خبرنگاران ملاقات استاندار گلستان با نوبخت برای حل مسائل حوزه برق استان

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری گلستان، هادی حق شناس در این ملاقات تامین کسری اعتبارات شرکت توزیع نیروی برق استان و تهاتر بدهی آن با استفاده از اسناد خزانه را خواهان شد.

رییس سازمان برنامه و بودجه در این ملاقات دستور لازم را برای برطرف این مسائل صادر کرد.

حق شناس همچنین تخصیص به جامانده اعتبار مربوط به سفر بهمن ماه پارسال نوبخت به گلستان از جمله زهشکی اراضی شوره زار شمال استان و بعضی پروژه های نیمه تمام و در دست اجرا را مورد پیگیری قرار داد.

در سفر بهمن پارسال رییس سازمان برنامه و بودجه به گلستان قرار شد که سه هزار و 500 میلیارد ریال برای اجرای طرح زهکشی در سطح 50 هزار هکتار از اراضی شمال استان تامین اعتبار گردد که به گفته عابدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گلستان، پرداخت بخشی از آن به خزانه ابلاغ شد.

سال 93 در سفر اول رییس جمهوری به گلستان زهکشی 280 هزار هکتار اراضی استان به تصویب هیات دولت رسید که از آن موقع تا به امروز 77 هزار و 500 هکتار از اراضی توسط جهاد کشاورزی و 40 هزار هکتار از سوی شرکت آب منطقه ای گلستان زهکشی شد.

طبق برنامه تا انتها دولت دوازدهم باید 140 هزار هکتار از اراضی اولویت دار گلستان زهکشی گردد.

دکتر روحانی رییس جمهوری در دهه فجر سال جاری با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی وعده داد اعتبار اجرای زهکشی در 50 هزار هکتار دیگر از اراضی شوره زار شمال گلستان تا انتها دولت تامین گردد.

بندرخشک، سد آقدکش آق قلا و نرماب، زهکشی اراضی، تکمیل چند طرح بیمارستانی، توسعه مزارع میگو و راه آهن اینچه برون - شاهرود از جمله طرح های نیمه تمام و در دست اجرای گلستان است.

گلستان دارای یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت است که در 33 نقطه شهری و بیش از هزار روستا سکونت دارند.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1010

به "خبرنگاران ملاقات استاندار گلستان با نوبخت برای حل مسائل حوزه برق استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ملاقات استاندار گلستان با نوبخت برای حل مسائل حوزه برق استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید