خبرنگاران رونق پرورش شتر مرغ در استان تهران

به گزارش مجله یگانه، تهران- خبرنگاران- مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به رونق پرورش شترمرغ در این استان اعلام نمود: 11 واحد پرورش شتر مرغ با ظرفیت بیش از 8 هزار قطعه در استان تهران فعال است.

خبرنگاران رونق پرورش شتر مرغ در استان تهران

احمد مینایی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: پنج واحد پرورش شترمرغ توام با ظرفیت 7 هزار و 870 قطعه در شهرستان پیشوا، شهریار، ری و ورامین فعالیت دارد.

وی اضافه نمود: همچنین 6 واحد شترمرغ پرواری نیز با ظرفیت 910 قطعه در شهرستان ملارد؛ ورامین، قرچک و رباط کریم فعالیت دارد.

بزرگترین واحد شترمرغ خاورمیانه در ورامین

مدیر امور طیور استان تهران استان تهران ادامه داد: شهرستان ورامین رتبه برتر تولید شترمرغ در این استان را به خود اختصاص داده است و بزرگترین مرکز پرورش شترمرغ خاورمیانه نیز در شهرستان ورامین فعالیت دارد که این واحد در سال گذشته به عنوان واحد نمونه ملی کشور انتخاب و معرفی گشت.

وی ادامه داد: شترمرغ از جمله پرندگانی است که پرورش آن در دنیا و ایران رو به افزایش است، این پرنده همه چیز خوار است و حتی می تواند از پسماند و ضایعات کشاورزی استفاده کند.

به گفته مینایی، این پرنده در طی دوره 405 روزه تعداد 40 قطعه جوجه به دنیا می آورد که این تعداد معادل یک هزار و 800 کیلو گرم گوشت و 50 متر مربع چرم و33 کیلوگرم پر است، در واقع می توان گفت تمامی تولیدات این پرنده شامل گوشت، تخم، روغن، پوست و پر بوده کاملا اقتصادی و سود آور است.

وی تاکید کرد: کشورمان بعد از آفریقای جنوبی که مهد پرورش شتر مرغ است دومین پرورش دهنده بزرگ شترمرغ در دنیا است که برآورد می شود سالانه بیش از 3 هزار تن گوشت شترمرغ در کشور تولید می شود.

مدیر امور طیور استان تهران گفت: در واقع با توسعه این صنعت می توان قسمتی از نیاز کشور به تأمین گوشت را بر طرف کرد که با توجه به شرایط اقلیمی کشور به غیر از استان های شاقتصادی به دلیل مسائل بهداشتی پرورش شتر مرغ در تمامی مناطق کشور امکان پذیر است.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آذر 1399 بروزرسانی: 9 آذر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 796

به "خبرنگاران رونق پرورش شتر مرغ در استان تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رونق پرورش شتر مرغ در استان تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید