خبرنگاران سرمایه گذاران دامغانی در احیای بناهای تاریخی نقش آفرین باشند

به گزارش مجله یگانه، سمنان- خبرنگاران- شهردار دامغان گفت: رشد میراث فرهنگی و گردشگری هر شهر ارتباط مستقیم با سرمایه گذاری در احیای بناهای تاریخی شهر دارد که سرمایه گذاران باید به این امر توجه ویژه داشته باشند.

خبرنگاران سرمایه گذاران دامغانی در احیای بناهای تاریخی نقش آفرین باشند

به گزارش خبرنگاران، مسلم نصرتی عصر سه شنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه در سالن جلسات شورای اسلامی دامغان، خاطرنشان کرد: باغداران، کشاورزان و تاجران پسته که درآمد و سود کافی از محصول خود دارند، می توانند با نگاه متعهدانه به سرمایه گذاری در انجام فعالیت های فرهنگی شهر اهتمام داشته باشند.

وی ادامه داد: جشنواره پسته دامغان همه ساله در فصل تابستان، برگزار می شود که برگزاری این جشنواره، زمینه ساز بستری مناسب برای تعامل هر چه بیشتر و عاملی برای افزایش سطح علمی باغداران منطقه است.

نصرتی افزود: برگزاری جشنواره در دامغان با وجود پیشینه تاریخی هفت هزار ساله، بدون شک باید سازگار با جایگاه، تاریخ و تمدن این شهر برگزار شود که این امر در گرو حضور و مشارکت سرمایه گذاران است.

وی شرح داد: خبرنگاران باید با دید مطالبه گری، نگاه و فرهنگ عامه را برای برگزاری جشنواره ها و حفظ میراث فرهنگی تقویت نمایند.

نصرتی خاطرنشان کرد: جشنواره پسته می تواند در صورت ورود سرمایه گذاران و کمک های همه جانبه، به صورت سالانه فعالیت خود را دنبال کند که فواید بسیار زیادی را به دنبال دارد.

شهردار دامغان از زحمات خبرنگاران قدردانی کرد و گفت : بدون شک خبرنگاران در کنار مسائل معیشتی، اقتصادی در بسکمک از زمینه ها با قلم توانمند و نگاه دلسوزانه خود بسکمک از مسائل را رفع کرده اند.

دبیر هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان نیز در این نشست، گفت: تامین نقدینگی، توجه ویژه سرمایه گذاران به جشنواره پسته و حضور بیشتر پسته کاران از جمله دغدغه های دبیرخانه جشنواره است.

رضا زارع زاده گفت: باتوجه به شیوع کرونا، برگزاری جشنواره امسال به صورت مجازی دنبال می شود که امیدواریم مورد استقبال باغداران، پسته کاران، تاجران و عموم مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: بورس پسته نیز یکی از مواردی است که در سال های اخیر مورد توجه دبیرخانه جشنواره بوده است که امیدواریم بتوانیم در حاشیه جشنواره امسال بتوانیم اقدامات خوبی در این زمینه انجام دهیم.

زارع زاده گفت: با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان، کتاب مجموعه دستاوردهای مرتبط با پسته ایران در 550 صفحه شامل تمامی اطلاعات مربوط به پسته به چاپ رسیده است که این کتاب می تواند منبع خوبی برای کسب اطلاعات مرتبط با پسته باشد.

دبیر هفتمین جشنواره ملی پسته دامغان خاطرنشان کرد: باغداران و کشاورزان برای بازدهی بیشتر محصولات خود باید از فعالیت های سنتی و قدیمی دست برداشته و به سمت استفاده از فناوری های روز حرکت نمایند و در کنار آن با فکر به صادرات و فرآوری پسته، افق های روشن داشته باشند.

حدود 80 درصد پسته تولیدی استان سمنان در دامغان قرار گرفته است و شاه پسند ، اکبری ، کله قوچی، احمد آقایی و عباسعلی، مهمترین ارقام پسته این شهرستان است.

35 درصد اشتغال دامغان در حوزه کشاورزی است که پنج هزار باغدار و کشاورز در این بخش مشغول فعالیت هستند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 669

به "خبرنگاران سرمایه گذاران دامغانی در احیای بناهای تاریخی نقش آفرین باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمایه گذاران دامغانی در احیای بناهای تاریخی نقش آفرین باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید