خبرنگاران مرمت خانه قدیمی سرکاراتی تبریز 70 درصد پیشرفت دارد

به گزارش مجله یگانه، تبریز-خبرنگاران- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی گفت: عملیات اجرایی مرمت خانه قدیمی سرکاراتی تبریز با 70 درصد پیشرفت فیزیکی ادامه دارد.

خبرنگاران مرمت خانه قدیمی سرکاراتی تبریز 70 درصد پیشرفت دارد

جهت دریافت خدمات پتینه چیست با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

احمد حمزه زاده روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، اضافه نمود: خانه سرکاراتی یکی از خانه های قدیمی و شاخص در طراحی و معماری تبریز قدیم است که در سال 1394 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

وی با بیان اینکه آخرین مراحل مرمت و ساماندهی خانه سرکاراتی تبریز از سال 97 شروع شده است، به اقدامات انجام گرفته در این مرحله از پروژه نیز اشاره و اضافه نمود: طی این مراحل اقداماتی نظیر اجرای سر در دیوارها با سنگ لاشه، پله چوبی به طبقه دوم، سقف شیروانی در چهار بخش، سقف و تیر ریزی و تخته کوبی، غرقابی تمام چوب های مصرفی با روغن بزرک و مرمت پنجره های چوبی و ارسی انجام گرفته است.

حمزه زاده گفت: این پروژه هم زمان با مرمت و ساماندهی خانه های تاریخی ناصح زاده، سلطان القرائی، فتح الله یف و عمارت اربابی روستای لیقوان یا داش عمارت از سوی معاونت میراث فرهنگی استان در قالب یک پروژه مشارکتی در حال انجام است.

وی ادامه داد: اعتباری قریب به 6 میلیارد ریال برای مرمت خانه سرکاراتی تبریز تخصیص یافته که مرحله مرمتی آن با پیشرفت 70 درصدی همراه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی یادآور شد: بخش تکمیلی مرمت خانه تاریخی سرکاراتی طی امسال تداوم خواهد داشت.

کلان شهر تبریز بیش از 400 خانه تاریخی شناسایی شده و همین تعداد نیز خانه تاریخی شناسایی نشده در کوچه پس کوچه های این شهر تاریخی دارد.

منبع: ایرنا
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 289

به "خبرنگاران مرمت خانه قدیمی سرکاراتی تبریز 70 درصد پیشرفت دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مرمت خانه قدیمی سرکاراتی تبریز 70 درصد پیشرفت دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید