خطر از بیخ گوش ترامپ گذشت

به گزارش مجله یگانه، هواپیمای رئیس جمهوری آمریکا یکشنبه شب هنگام نزدیک شدن به فرودگاهی در نزدیکی واشنگتن ظاهرا در آستانه برخورد با یک پهپاد کوچک بود.

خطر از بیخ گوش ترامپ گذشت

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه سوث چاینا مورنینگ پست، این وسیله که زرد و مشکی و صلیبی شکل بود، در سمت راستای هواپیمای ریاست جمهوری آمریکا موسوم به ایر فورس وان دیده شد. بسیاری از مسافران این پرواز هم پیش از آنکه هواپیما در ساعت 5.54 عصر فرود آید، آن را مشاهده کردند.

سرویس مخفی آمریکا به درخواست برای تایید این گزارش ها پاسخی نداده است. فرماندهی دفاع هوایی آمریکای شمالی که مسائل امنیت هوایی را در آمریکای شمالی هماهنگ می نماید، سوالات را به سرویس مخفی ارجاع داد. اداره هوانوردی فدرال هم سوالات در این خصوص را به نیروی هوایی مرتبط دانست.

در حالی که تایید چنین سوانح هوایی برای بازرسان امنیت هوانوردی سخت است، به نظر می رسد این مساله جزو هزاران مورد از حوادث ایمنی در آمریکا باشد که تجهیزات بدون سرنشین در آن نقش داشتند و همین امر، مقام های اجرای قانون و آژانس های امنیت داخلی را بر آن داشته تا خواهان تدابیر بیشتر برای کنترل استفاده از آنها شوند.

بیشتر پهپادهای غیرنظامی تنها چند کیلوگرم وزن دارند و احتمالا نمی توانند موجب سقوط یک هواپیما شوند. اما تحقیقات دولتی نشان می دهد که خسارت آن احتمالا بسیار بیشتر از یک پرنده کوچک است که ممکن است با شیشه کابین خلبان برخورد نموده یا به موتور هواپیما خسارت بزند.

ترامپ سوار بر بوئینگ 757 بود که جزو یگان هواپیمایی موسوم به ایر فورس وان است. اداره هوانوردی فدرال آمریکا سالانه هزاران گزارش از پرواز بسیار نزدیک پهپادها به دیگر هواپیماها یا فعالیت در مکان های محدود شده دریافت می نماید. بیشتر این گزارش ها از جانب خلبان هاست.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 686

به "خطر از بیخ گوش ترامپ گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطر از بیخ گوش ترامپ گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید