ربات ها کووید 19 را از مرکز شهر پاکسازی می نمایند

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایندپندنت، به نظر می رسد ربات ها ناجی انسان از ویروس کرونا هستند. از همین رو ماشین هایی برای ضدعفونی کردن و پاکسازی کووید 19 در شهر لیدز انگلستان به کار گرفته شده اند تا مرکز شهر را از ویروس کرونا پاک نمایند.

ربات ها کووید 19 را از مرکز شهر پاکسازی می نمایند

در این طرح آزمایشی که برای نخستین بار در انگلیس انجام گردد، ماشین های رباتیک مبلمان شهری را ضدعفونی و بخش های مختلف شهری که ریسک ابتلای بیماری دارند را پاکسازی می نمایند.

کارشناسان امیدوارند این طرح خطر ابتلا به کووید 19 در اماکن عمومی را کاهش دهد. طرح مذکور بخشی از یک پروژه تحقیقاتی در دانشگاه لیدز به نام Repairing Cities است که نتایج نویدبخشی داشته است.

بلال کادو استادیاردانشکده مهندسی مکانیک در دانشگاه لیدز در این باره می گوید: ربات ها می توانند اشیایی را شناسایی نمایند که باید تمیز شوند. همچنین آنها قابلیت انجام مانور در فضاهای عمومی را دارند و بازوهای رباتیک می توانند به طور دقیق مواد ضدعفونی نماینده را روی سطوح منتشر نمایند.

ماشین های مذکور دارای ابزارهای ناوبری، بینش رایانشی و هوش مصنوعی هستند که در کنار یکدیگر به ابزار یاری می نمایند سطوح نیازمند پاکسازی که فردی در آنجا نیست را شناسایی و تمیز نمایند.

ربات های مذکور در حقیقت نسخه ای از ماشین های موجود هستند که برای آنالیز و انجام تعمیرات ساخته شده بودند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 657

به "ربات ها کووید 19 را از مرکز شهر پاکسازی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها کووید 19 را از مرکز شهر پاکسازی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید