روسیه ادعای ترکیه درباره حمله به غیرنظامیان در سوریه را به شدت رد کرد

به گزارش مجله یگانه، وزارت امور خارجه و دفاع روسیه و همچنین سخنگوی کرملین، سخنان دیروز اردوغان درباره اینکه گویا نیروهای دولتی سوریه و نظامیان روسی به مردم غیرنظامی در منطقه ادلب حمله می نمایند را تکذیب و این ادعا را مغایر با واقعیت خواندند.

روسیه ادعای ترکیه درباره حمله به غیرنظامیان در سوریه را به شدت رد کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در کنفرانس مطبوعاتی اعلام نمود که طرف روسی ادعاهای مقامات آنکارا مبنی بر حملات روسیه به غیرنظامیان در استان ادلب سوریه را به شدت رد می نماید.

زاخارووا در واکنش به سخنان روز گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در این باره که گویا بیتشر حملات نیروهای دولتی سوریه و ارتش روسیه به غیرنظامیان در استان ادلب صورت می گیرد، تاکید نمود: ما چنین ادعاهایی را نمی پذیریم و مواضع خود را بطور علنی بیان می کنیم.

به گفته وی، هر یک از طرفین تفسیرهای متفاوتی در رابطه با اوضاع کنونی در منطقه ادلب دارند، برای همین هم رایزنی هایی میان نمایندگان دو کشور صورت می گیرد تا به نقطه اشتراکی در این باره دست یافته گردد.

در عین حال، دمیتری پسکوف سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه نیز پیش از این در پاسخ به اظهارات اردوغان مبنی بر اینکه گویا مسکو و دمشق به مردم غیرنظامی در استان ادلب سوریه حمله می نمایند، تأکید کرد که طرف روسی همچنان به توافق نامه سوچی پایبند است و کوشش خود را برای حل و فصل اوضاع انجام می دهد .

بر اساس اطلاعات کرملین، روسای جمهوری روسیه و ترکیه، روز چهارشنبه بار دیگر طی گفت وگویی تلفنی، وخامت اوضاع کنونی در منطقه ادلب سوریه را مورد آنالیز قرار دادند.

وزارت دفاع روسیه نیز با انتشار بیانیه ای اعلام نمود که ادعای طرف ترکیه ای درباره حمله نظامیان روسی به غیرنظامیان در منطقه کاهش تنش ادلب، با واقعیت مطابقت ندارد.

در این بیانیه تاکید شده است: نیروهای نظامی روسیه و کارکنان مرکز آشتی طرفین متخاصم در منطقه کاهش تنش ادلب با رعایت کامل توافقات انجام شده در اکتبر سال 2019 در سوچی بین روسای جمهور روسیه و ترکیه عمل می نمایند و اقدامات آنها در جهت دفاع از صلح و تامین امنیت مردم سوریه است.

وزارت دفاع روسیه یادآور شد که دلیل واقعی تشدید درگیری های نظامی در منطقه ادلب، در حقیقت عدم تحقق تعهدات ترکیه به جدا کردن گروه های مخالف میانه رو از تروریست های هیئت التحریرالشام (یا همان جبهه النصره سابق) است که این منطق را پر نموده اند.

در اوایل روز گذشته، چهارشنبه، رئیس جمهوری ترکیه نیروهای دولتی سوریه و نظامیان روسیه را متهم کرد که به غیرنظامیان در استان ادلب حمله نموده اند. وی مدعی شد ، بیشتر حملات نیروهای نظامی روسی و سوری، نه علیه تروریست ها، بلکه علیه مردم غیرنظامی انجام می گردد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 284

به "روسیه ادعای ترکیه درباره حمله به غیرنظامیان در سوریه را به شدت رد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه ادعای ترکیه درباره حمله به غیرنظامیان در سوریه را به شدت رد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید