شهرداری دزفول برای احداث پل طبیعت احتیاج به مجوز میراث فرهنگی دارد

به گزارش مجله یگانه، رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی دزفول گفت: شهرداری دزفول برای اجرای پروژه احداث پل طبیعت احتیاج به مجوز و هماهنگی با این اداره دارد.

شهرداری دزفول برای احداث پل طبیعت احتیاج به مجوز میراث فرهنگی دارد

بهگزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی خوزستان، حجت الله آریایی نیا روز شنبه 17 خردادماه 99 در خصوص خبر منتشرشده در بعضی از رسانه ها مبنی بر کلنگ زنی پروژه ای تحت عنوان پل طبیعت در دزفول، گفت: پس از آنالیز های به عمل آمده معین شد که موقعیت مکانی طرح، در مجاورت سازه های آبی دستکند شامل دردهانه ها، کانال های آب بر و کَت ها است.

او اضافه نمود: پیش از این، همزمان با عملیات اجرایی پارک ساحلی رعنا، محدوده سازه های آبی، به شهرداری اعلام و بر لزوم حفاظت و صیانت از این آثار تأکید شده است، همچنین منطقه مسکونی کوی حافظ روی میل چاه ها واقع شده و جهتهای کاریز را به کلی نابود نموده و سیمای رودخانه دز را به عنوان مهمترین اثر طبیعی مخدوش نموده است.

رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی دزفول مطرح کرد: این منطقه در صورت ارائه طرحی فرهنگی، تاریخی و گردشگری این قابلیت را دارا بود که یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری شهر باشد که اکنون با ساخت بناهای بلندمرتبه با سیمایی ناموزون موجب آلودگی بصری و از بین رفتن چشم انداز بکر و زیبای کَت ها و صخره های طبیعی شده است.

او گفت: سال هاست این محدوده با انجام اقدامات پراکنده و غیراصولی دستخوش تغییرات غیرقابل جبران شده است. جهت شکافی بین کت ها به منظور تأمین دسترسی کوی حافظ به ساحل رودخانه، ریختن نخاله های خانگی و ساختمانی، مسدود کردن دهانه کت ها توسط اشخاص، نصب پمپ توسط اشخاص برای آبیاری فضای سبز منطقه مشرف به کَت ها و درختکاری بی رویه و گسترش ریشه آن ها به فضاهای دستکند از جمله اقداماتی است که موجب در معرض خطر ریزش قرار دریافت سازه های دستکند شده و هویت منطقه را از بین برده است.

آریایی نیا تأکید کرد: لازم است شهرداری دزفول ضمن متوقف کردن عملیات، نسبت به ارائه طرح و جزئیات اجرایی آن به اداره دزفول در راستای آنالیز دقیق موقعیت مکانی و نیز انطباق با ضوابط حاکم بر میراث باستانی و طبیعی اقدام کند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 16 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 560

به "شهرداری دزفول برای احداث پل طبیعت احتیاج به مجوز میراث فرهنگی دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری دزفول برای احداث پل طبیعت احتیاج به مجوز میراث فرهنگی دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید