ضوابط اداری و توصیه های بهداشتی برای مقابله با کرونا

به گزارش مجله یگانه، کارگروه اطلاع رسانی، پیشگیری و کنترل شیوع بیماری های تنفسی ویروسی (کروناویروس) در جهاددانشگاهی، دومین جلسه خود را تشکیل داد و ضوابط اداری و توصیه های بهداشتی به منظور آموزش، آگاه سازی، پیشگیری و کنترل بیماری های تنفسی ویروسی (کروناویروس) به واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی را مشخص کرد.

ضوابط اداری و توصیه های بهداشتی برای مقابله با کرونا

به گزارش خبرنگاران، کارگروه اطلاع رسانی، پیشگیری و کنترل شیوع بیماری های تنفسی ویروسی (کروناویروس) جهاددانشگاهی بنابر تاکید دکتر حمیدرضا طیبی رییس این نهاد، دومین جلسه خود را ظهر امروز (سه شنبه، 6 اسفند) تشکیل داد و با توجه به شرایط جاری کشور و به منظور آموزش، آگاه سازی، پیشگیری و کنترل بیماری های تنفسی ویروسی (کروناویروس) در جهاددانشگاهی، ضوابط اداری زیر و توصیه های بهداشتی تدوین شده توسط همکاران حوزه بهداشت و درمان این نهاد را برای اطلاع رسانی همگانی و رعایت موارد ذکرشده به شرح زیر ابلاغ کرد:

تشکیل کارگروه در هر واحد سازمانی

ضروری است به منظور اجرای توصیه های بهداشتی و نظارت بر حسن انجام این توصیه ها و همچنین ارائه نظرات و پیشنهادها، در هر واحد سازمانی کارگروه اطلاع رسانی، پیشگیری و کنترل شیوع بیماری های تنفسی ویروسی (کروناویروس) زیر نظر ریاست واحد سازمانی تشکیل شود.

تهیه مواد بهداشتی و آموزش و اطلاع رسانی

مواد ضد عفونی و لوازم بهداشتی و درمانی ضروری دیگر به مقدار کافی تهیه شده و در محل های مناسب و مبادی ورودی در دسترس همه اعضا قرار گیرد.

توصیه های بهداشتی به نحو شایسته اطلاع رسانی شده و در معرض دید عموم قرار گیرد.

همچنین، با آموزش، اطلاع رسانی، نظارت و اجرای مناسب توصیه های بهداشتی، زمینه بروز شتاب زدگی، رفتارهای هیجانی و ایجاد تنش روانی منفی کاسته شود و فضای آرامش و امنیت روانی تقویت شود.

توصیه به اعضای جهادگر

اعضا با مشاهده و احساس علائم تب بالا، سرفه خشک و تنگی نفس از حضور در محل کار اجتناب کرده و تا زمان سلامتی کامل در منزل استراحت کنند یا به پزشک مراجعه کنند. بدیهی است این مدت (با ارائه مستندات) به عنوان مرخصی استعلاجی محسوب می شود. مسئولیت نظارت بر این موضوع بر عهده مدیر مستقیم عضو است.

تا اطلاع ثانوی از اثر انگشت برای ثبت ورود و خروج اعضا استفاده نشود.

از اعزام اعضا برای ماموریت اداری روزانه خارج از استان و شهر تا پایان سال جاری تا حد امکان خودداری شده و این گونه ماموریت ها به تعویق بیافتد.

از اعزام اعضا ماموریت اداری ساعتی داخل شهری تا پایان سال جاری تا حد امکان اجتناب شود.

تا حد امکان، اعضای شاغل در هر ساختمان اداری به آن ساختمان تردد داشته باشند و تلاش شود امور اداری مربوط به سایر افراد و ارباب رجوع در مبادی ورودی ساختمان و نگهبانی به صورت تلفنی پیگیری شده و انجام شود. در صورت نیاز به تردد افراد طبق توصیه های بهداشتی اقدام شود.

هم چنین افراد هنگام ورود به ساختمان نکات بهداشتی را مطابق توصیه های پیوست رعایت کنند (تعویض ماسک، ضد عفونی دست ها و موارد مربوط دیگر) و همکاران نگهبانی بر این موضوع نظارت کافی داشته باشند.

برگزاری جلسات به صورت غیرحضوری

جلسات و گردهمایی های سازمانی تا حد امکان به صورت غیرحضوری (مجازی/ ویدئو کنفرانس) برگزار شود و در صورت نیاز به جلسات حضوری توصیه های بهداشتی رعایت شود.

ثبت حضور و غیاب اعضای واحدهای سازمانی

واحدها بر حسب شرایط استانی و مقتضیات کلان واحد می توانند برای حضور و غیاب اعضا تا پایان سال جاری به یکی از روش های زیر اقدام کنند:

1. تعریف ساعت شناور برای ورود اعضا به جهاد به نحوی که امکان حضور ایشان در اداره قبل یا بعد از ساعات پر تردد در سطح شهر فراهم شود؛

2. اعزام افراد در معرض خطر بیشتر (دارای بیماری زمینه ای) به مرخصی استعلاجی؛

3. تعریف شیفت های کاری مختلف برای اعضا به نحوی که اعضا در روزهای کاری مختلف در محل کار حضور داشته باشند و همه اعضا همزمان در محل کار حضور نداشته باشند؛

4. استفاده از دورکاری برای مشاغل و افرادی که مقتضیات کاری ایشان و امکانات فنی لازم اجازه این کار را می دهد.

شرط تعطیل شدن واحدهای سازمانی

اتخاذ هرگونه تصمیم در مورد تعطیل شدن واحد سازمانی طبق ضوابط دستگاه های اجرایی و بنا بر اعلام استانداری یا مراجع ذی صلاح دیگر است.

نکات پیوست شده دیگر (شرحات مفصل)

پیوست شماره یک: آموزش، اطلاع رسانی و رعایت توصیه های عمومی بهداشتی و ایمنی برای محیط های کاری جهاددانشگاهی.

پیوست شماره دو: آموزش، اطلاع رسانی و رعایت دستورالعمل گندزدایی محیط های کاری.

پیوست شماره سه: اطلاع رسانی و رعایت توصیه های خودمراقبتی برای همکاران جهاددانشگاهی.

پیوست شماره چهار: آموزش، اطلاع رسانی و رعایت توصیه های اختصاصی بهداشتی و ایمنی در مراکز بهداشتی درمانی جهاددانشگاهی، طبق مقررات مراجع ذی صلاح.

پیوست شماره پنج: آموزش، اطلاع رسانی و رعایت توصیه های اختصاصی بهداشتی و ایمنی برای آشپزخانه، غذاخوری و بوفه های جهاددانشگاهی.

پیوست شماره شش: آموزش، اطلاع رسانی و رعایت توصیه های بهداشتی و ایمنی برای سامانه های حمل و نقل جهاددانشگاهی.

بنا بر اعلام روابط عمومی جهاددانشگاهی، موارد اصلاحی و تکمیلی متعاقبا ارسال می شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 347

به "ضوابط اداری و توصیه های بهداشتی برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضوابط اداری و توصیه های بهداشتی برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید