ظریف: کامیونی پشت مرزها نداریم، سخت گیری ترکمنستان و تاجیکستان

به گزارش مجله یگانه، وزیر امور خارجه گفت که مسائل پیش آمده برای کامیو ن های ایرانی در مرز با کشورهای همسایه با یاری وزارتخانه های بهداشت و راه، حل شده و الان کامیونی پشت مرزها نداریم که گرفتار باشد.

ظریف: کامیونی پشت مرزها نداریم، سخت گیری ترکمنستان و تاجیکستان

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران طی اظهاراتی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا به تشریح مسائل پیش آمده برای تردد کامیون های ایرانی در مرزها پس از شیوع کرونا پرداخت.

وی اضافه نمود: این مسئله ای است که تقریبا روزانه با آن مواجهیم، مخصوصا کامیون های ما که پشت مرزهای کشورهای همسایه با کشورهای دیگر گیر می نمایند.

وی اضافه نمود: کامیون های ما هر روز پشت مرزهای ترکیه و همچنین پشت مرزهای کشورهای هم مرز با ترکیه گیر می نمایند، الان بحمدالله بیشتر این موارد را با یاری دوستان در وزارت بهداشت و راه چاره و فصل کردیم و الان کامیونی پشت مرزها نداریم که گرفتار باشد.

وی یادآور شد: البته هر روز کامیون ها اضافه می گردد و مجبوریم مشکل را حل کنیم.

ظریف با اشاره به کشورهایی که مرزهای خود را بستند، گفت: آنجایی که مرز را بستند دو سه مورد هستند که با آنها در تماس هستیم٬ خیلی ها را مثل ترکیه و آذربایجان و ارمنستان توانستیم یاری نموده و باز کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی با اشاره به سخت گیری های ترکمنستان و تاجیکستان اضافه نمود: ترکمنستان خیلی سخت گیری می نماید و به سختی توانستیم دو کامیون از ترکمنستان عبور بدهیم. تاجیکستان هم خیلی سخت گیری می نماید چون تاجیکستان هنوز کیس کرونا ندارد، ولذا بسیار سخت گیری می نماید، حتی برای عبور یک کامیون و در کوشش هستیم که این مسائل را حل کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 472

به "ظریف: کامیونی پشت مرزها نداریم، سخت گیری ترکمنستان و تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف: کامیونی پشت مرزها نداریم، سخت گیری ترکمنستان و تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید