فنون محرمانه نیروهای ویژه فاش شد ، خوابیدن ظرف 2 دقیقه

به گزارش مجله یگانه، یکی از افراد نیروهای ویژه روسیه به نام آلکساندر که نام فامیل وی ذکر نشده، فنون محرمانه خواب سریع و کوتاه مدت را که به نظامیان ارتش این کشور آموخته می گردد، افشا کرد.

فنون محرمانه نیروهای ویژه فاش شد ، خوابیدن ظرف 2 دقیقه

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، آلکساندر تعریف کرد که چگونه می توان طی 2 دقیقه در خواب فرو رفت و سپس با 15 دقیقه خوابیدن، سرحال از خواب بیدار شد. به گفته وی، چنین خوابیدنی را به خلبانان می آموزند و آنها می توانند روی جایگاه خود حتی در شرایط گلوله باران شدید بخوابند. فنون خوابیدن سریع طی 6 هفته به نظامیان آموخته می گردد، اما بعضی از آنها این فنون را طی چند روز یاد می گیرند. این نظامی روس اعلام نمود نکته کلیدی فن تنفس و توانایی شل کردن و آرام کردن همه اعضای بدن خود است.

این روش بر اساس آموزش های باد وینتر روانشناس آمریکایی راسخ شده است. طبق آن باید خود را روی پشتی جایگاه انداخت، پاها را موازی یکدیگر قرار داد و دستان را به صورت صلیبی روی سینه گذاشت. در ضمنً باید عضلات سر، شانه ها، چشمان، فک، چانه، لبان و زبان خود را از حالت تشنج خارج ساخت و شل و آرام کرد. باید آهسته و عمیق تنفس کرد.

این نظامی روس همچنین توصیه کرد که قبل از خوابیدن کوتاه مدت یک فنجان قهوه نوشیده گردد، چون تاثیر کافئین فقط بعد از بیدار شدن احساس خواهد شد اما هشدار داد که سرحالی پس از خواب سریع فقط 4 ساعت طول خواهد کشید و چنین خوابی جای خوابیدن تمام و کمال را نمی گیرد.

نظامی روس همچنین درباره شیوه سه - هفت - هشت صحبت کرد. منظور 4 ثانیه تنفس آرام به وسیله بینی، توقف تنفس برای 7 دقیقه و مدت 8 دقیقه بیرون دادن هواست. این کار تعداد ضربان قلب را پایین آورده، دمای بدن را کاهش می دهد و باعث به خواب رفتن آدم می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 13 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 131

به "فنون محرمانه نیروهای ویژه فاش شد ، خوابیدن ظرف 2 دقیقه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فنون محرمانه نیروهای ویژه فاش شد ، خوابیدن ظرف 2 دقیقه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید