قرعه والیبال درقهرمانی جهان خوب است، کادرایرانی محک جدی خواهد خورد

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران، رقابت های والیبال قهرمانی جهان از 4 تا 20 شهریور ماه 1401 به میزبانی روسیه برگزار می شود. مراسم قرعه کشی این رقابت ها برگزار گشت و حریفان تیم ملی والیبال ایران معین شدند. ملی پوشان والیبال ایران در گروه F با تیم های آرژانتین هلند و مصر هم گروه شدند. سه رویداد لیگ ملت ها، قهرمانی جهان و بازی های آسیایی مهم ترین بازی تیم ملی در سال آینده می باشد.

قرعه والیبال درقهرمانی جهان خوب است، کادرایرانی محک جدی خواهد خورد

رضا مؤمنی مقدم در مصاحبه با خبرنگاران درباره مسابقات پیش روی تیم ملی والیبال در سال آینده گفت: رقابت های والیبال قهرمانی جهان پس از بازی های المپیک معتبهترین مسابقات در والیبال بشمار می رود و حریفان با تمام قوا در این مسابقات شرکت خواهند کرد. تیم ایران با توجه به تغییر نسلی که دارد (به غیر از میلاد عبادی پور که کاپیتان تیم است و تجربه زیادی دارد) سایر بازیکنان از تجربه کمتری برخوردار هستند اما می توانند قابلیت های خود را نشان دهند و محک جدی برای کادر فنی باشد.

کارشناس والیبال ادامه داد: رقابت قهرمانی جهان می تواند عیار تیم را مشخص کند تا برنامه ریزی ها تا المپیک پاریس براساس آن انجام گیرد. پیش از رقابت های قهرمانی جهان لیگ ملت ها را در پیش داریم که این بازی ها می توانند دیدارهای تدارکاتی خوبی برای تیم ملی باشند و کادر فنی به شناخت خوبی از بازیکنان دست یابد تا در بازی های آسیایی و مسابقات قهرمانی جهان بتوانند از آن استفاده کنند. مطمئنا بازیکنان باانگیزه ای داریم که می توانند عملکرد خوبی در مسابقات داشته باشند.

وی درباره گروه بندی تیم ملی والیبال در مسابقات قهرمانی جهان هم گفت: قرعه بسیار خوبی داریم به غیر از آرژانتین که مدال المپیک توکیو را در پرونده دارد دو حریف بعدی نمی توانند خیلی برای ایران مشکل ساز شوند. البته تیم آرژانتین هم ممکن است پس از المپیک پوست اندازی کند اما هیچ گاه مقابل این تیم به مشکل نخورده ایم چراکه از نظر فیزیکی شرایط بهتری داریم. تیم مصر هم حریف آن چنان قوی روی کاغذ برای والیبال ایران نیست. هلند هم از سبک قدرتی استفاده می کند و ما می توانیم این تیم را هم از پیش رو برداریم.

مؤمنی مقدم در پاسخ به این سوال که برای رسیدن تیم ملی به موفقیت چه معیارهایی نیاز است گفت: مطمئنا هماهنگی بین فدراسیون و کادر فنی برای انجام برنامه ریزی ها در موفقیت تیم ملی تاثیرگذار است. در مدت به جای مانده بازیکنان می توانند در مسابقات لیگ ملت ها مورد محک قرار داده شوند و با برنامه ریزی خوب می توانیم نقاط ضعف تیم را برطرف کنیم. همچنین برگزاری اردوهای تدارکاتی برای آماده سازی تیم نقش بسزایی دارد. تیم بزرگسال ویترین هر رشته ورزشی می باشد و می توانیم با نشان دادن عملکرد خوب و با بکار گرفتن بهترین ها شرایط خوبی برای والیبال مان رقم بزنیم.

وی درباره کادر ایرانی هم گفت: مسابقات سال آینده محک جدی و اساسی برای کادر ایرانی خواهد بود. سه تورنمنت مهم در پیش داریم، مربیانی ایرانی ازنظر علم تمرین، آنالیز و کوچینگ چیزی از مربیان خارجی کمتر ندارند و فقط باید به آن ها اعتماد شود و مورد حمایت قرار گیرند تا بستر خوبی برایشان فراهم شود. می توانیم در بحث صادرات مربیان هم عملکرد خوبی داشته باشیم.

کارشناس والیبال در سرانجام درباره حواشی پیش آمده پیرامون منتقدان و رئیس فدراسیون هم گفت: متأسفانه اتفاقات خوبی رخ نداد. همه یک خانواده هستیم از کارشناسان، مربیان، بازیکنان تا دلسوزان و مطبوعاتف گزارشگران و خبرنگاران که همگی در جهت منافع والیبال قلم می زنند. باید مسائل را در داخل خانواده حل کنیم. گاهی برخی برای رسیدن به منافع شخصی خود یا گروه خاصی اتفاقاتی را رقم می زنند که هم بستگی و همدلی خانواده والیبال را زیر سوال می برند. این اتفاقات جالب نیست و باید از طریق پدر خانواده که رییس فدراسیون می باشد حل شود. هر کسی حق اظهارنظر دارند اما زمانی که گروه بندی و جناح بندی می شود جلوه خوبی ندارد. این صحبت ها می تواند ابتدا در محیطی آرام و بسته حل شود و سپس اگر لطمه ای به والیبال وارد نکند در رسانه مطرح شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 مهر 1400 بروزرسانی: 23 مهر 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1335

به "قرعه والیبال درقهرمانی جهان خوب است، کادرایرانی محک جدی خواهد خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرعه والیبال درقهرمانی جهان خوب است، کادرایرانی محک جدی خواهد خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید