لبنان در صورت عدم تشکیل کابینه تازه دچار فروپاشی می گردد

به گزارش مجله یگانه، یک نماینده مجلس لبنان در سخنانی نسبت به پیامد های وخیم عدم تشکیل دولت نو این کشور هشدار داد و گفت: در صورت عدم تشکیل دولت نو، لبنان دچار فروپاشی می گردد.

لبنان در صورت عدم تشکیل کابینه تازه دچار فروپاشی می گردد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، به نقل از العهد، علی حسن خلیل نماینده مجلس لبنان سخنانی را در مورد پرونده تشکیل دولت تازه این کشور عنوان نمود. وی نسبت به پیامد های عدم تشکیل دولت تازه هشدار داد.

بر اساس این گزارش، این نماینده مجلس لبنان توضیح داد: درصورتی که دولت تازه لبنان هرچه سریعتر تشکیل نشود، این کشور دچار فروپاشی خواهد شد. مسأله تشکیل دولت تازه یک مسأله داخلی است که نیازی به دخالت خارجی ندارد.

پیشتر دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان بیانیه ای را در مورد آخرین تحولات مربوط به تشکیل کابینه تازه این کشور منتشر کرد. در این بیانیه آمده است: سعد حریری از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی می نماید.

دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری لبنان بعلاوه افزوده است: سعد حریری حاضر نیست مسئولیت خود در تشکیل کابینه را برعهده گیرد. او همچنان بر نقض قانون اساسی لبنان در زمینه تشکیل دولت تازه اصرار دارد.

این دفتر در بیانیه مذکور اسم نموده است: رئیس جمهور لبنان همیشه تأکید نموده است که در زمینه تشکیل کابینه تازه تنها به مرجعیت قانون اساسی اعتقاد دارد. سعد حریری میخواهد اختیارات در نظر گرفته شده برای رئیس جمهور در زمینه تشکیل کابینه را زیر پای بگذارد.

چندی پیش هم میشل عون در مورد تشکیل کابینه تازه لبنان نامه ای را برای نمایندگان مجلس این کشور ارسال نموده بود. عون در این نامه گفت: عدم تشکیل دولت تازه طی چند ماه گذشته ثابت کرد که سعد حریری از تحقق این مهم عاجز است.

میشل عون در این نامه بعلاوه اسم کرد: عدم تشکیل دولت موجب ظهور و بروز مسائل سیاسی، مالی و اجتماعی در لبنان شده است. ناتوانی نخست وزیر مکلف به تشکیل کابینه عملاً دستیابی به راه حل های حل و فصل معضلات کنونی را غیرممکن ساخته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 19 مرداد 1400 بروزرسانی: 19 مرداد 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1263

به "لبنان در صورت عدم تشکیل کابینه تازه دچار فروپاشی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان در صورت عدم تشکیل کابینه تازه دچار فروپاشی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید