مکرون: مسئولیت اصلاحات سیاسی در لبنان را بر عهده می گیرم

به گزارش مجله یگانه، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه امروز (پنجشنبه) در بیروت ، در سخنانی غیر دیپلماتیک و مداخله جویانه، با معین ضرب الأجل برای اصلاحات سیاسی به مقامات لبنانی بیان کرد که اگر تا ماه سپتامبر (شهریور) اصلاحات انجام نشود خود مسئولیت این اصلاحات را برعهده خواهد گرفت.

مکرون: مسئولیت اصلاحات سیاسی در لبنان را بر عهده می گیرم

به گزارش خبرگزاری ملی لبنان، مکرون گفت: 1 سپتامبر (11 شهریور) باز می گردم و اگر تا آن زمان آنها از پس از این کار بر نیامدند من مسئولیت اصلاحات سیاسی را خود بر عهده خواهم گرفت.

رئیس جمهور فرانسه ضمن بازدید از مناطق آسیب دیده در بندر بیروت با مردم لبنان اعلام همبستگی و تاکید نمود که یاری ها در اختیار مردم خواهد بود در اختیار مفسدین قرار نمی گیرد و لبنان آزاد بار دیگر برخواهد خاست.

وی افزود، لبنان نیازمند تغییر و ساختار سیاسی جدید است و پاریس مستلزمات غذایی و بازسازی منازل و یاری های درمانی و پزشکی را در اختیار لبنان قرار خواهد داد.

رئیس جمهوری فرانسه توضیح داد که از عصر امروز (پنجشنبه) ابتکار عمل سیاسی جدیدی آغاز خواهد شد و سلطنت مفسدان به سرانجام رسیده و این انفجار آغاز یک دوره جدید براساس اصلاحات و تغییر نظام و سرانجام دادن به گسست ها است.

وی افزود که یاری های بین المللی تحت نظارت سازمان ملل متحد و بطور مستقیم در اختیار مردم و سازمان های غیر دولتی قرار داده می گردد.

مکرون در پاسخ به شعارهای مردم لبنان مبنی بر انقلاب، انقلاب گفت: من به اینجا برای حمایت از نظام یا حکومت یا دولت خاصی نیامدم بلکه من اینجا برای حمایت از مردم لبنان هستم.

عصر سه شنبه در پی وقوع آتش سوزی گسترده در یکی از انبارهای مواد آتش زا در بندر بیروت، انفجار مهیبی رخ داد که در اثر آن، 137نفر کشته و بیش از 4 هزار نفر زخمی شدند.

شورای عالی دفاع لبنان نیز به ریاست میشل عون رئیس جمهوری این کشور پس از این حادثه تشکیل و سه روز عزای عمومی و تعطیلی ادارات در این کشور را گفت.

منبع: فرارو
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 668

به "مکرون: مسئولیت اصلاحات سیاسی در لبنان را بر عهده می گیرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکرون: مسئولیت اصلاحات سیاسی در لبنان را بر عهده می گیرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید