نابغه ای که چرتکه قهرمانی می اندازد

به گزارش مجله یگانه، خبرنگاران/خوزستان مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه، 22 دسامبر 2019 برابر یکم دی امسال در کشور تایلند برگزار گردید و بیش از 50 کودک هوشمند و نخبه ایرانی به این مسابقات راه یافتند که درنهایت تیم ایران توانست در بخش تیمی، مقام قهرمانی این رقابت ها را از آن خود کند.

نابغه ای که چرتکه قهرمانی می اندازد

در این مسابقات آیلا تختائیان، کودک نخبه 8 ساله اهوازی نیز توانست مقام قهرمانی را از آن خود کند.

نگاهی به مسابقات دنیای تایلند

به گزارش خبرنگاران، این دختر نخبه اهوازی در مورد نحوه برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات دنیای محاسبات ذهنی با چرتکه در تایلند و در پنج سطح مختلف A، B، C، D وE برگزار گردید و من مطابق گروه سنی خودم، در سطح A قرار گرفتم و قهرمان شدم.

وی ادامه داد: امتحان در هفت صفحه برگزار گردید و زمان حل صفحات اول تا سوم، سه دقیقه و صفحات چهارم تا هفتم، یک دقیقه بود؛ یعنی کل زمان پاسخگویی به امتحان چهار دقیقه بود.

آیلا درباره سطح برگزاری رقابت ها گفت: امتحان سخت بود اما به دلیل اینکه تمرینات زیادی انجام داده بودم، به نظرم آسان می آمد.

آنچه آیلا به دنبال آن است

آیلا مصمم است که سال آینده پس از راه یابی به مسابقات دنیای محاسبات ذهنی با چرتکه، بتواند مقام قهرمان قهرمانان را به دست آورد و افتخار بیشتری برای کشور و خوزستان کسب کند.

آیلا از زبان مادرش

به گزارش خبرنگاران، آیدین عباسپور مادر آیلا، تحصیلنموده رشته روانپرستاری است. او درباره دخترش می گوید: آیلا از 5 سالگی محاسبات ذهنی با چرتکه را شروع کرد. استعداد خوبی داشت و همواره نمرات کامل را به دست می آورد و خوشبختانه اخیراً نیز توانست مقام قهرمانی مسابقات دنیای تایلند را به دست آورد.

مادر آیلا ادامه می دهد: کلاس های محاسبات ذهنی در ارتقا و پیشرفت درسی آیلا نقش پررنگی داشته و دقت او را در درس خواندن افزایش داده است. علاوه بر این، آیلا همواره در درس های مدرسه و کلاس های موسیقی بسیار پیروز بوده است.

وی در ادامه گفت: برنامه های آیلا برای ماه های آینده این است که حتما کلاس های مهارت آموزی را ادامه دهد و در مسابقات ملی و بین المللی شرکت کند تا بتواند دوباره برای کشور افتخارآفرینی کند.

توصیه ای به والدین

مادر آیلا به والدین توصیه کرد: برای شکوفاشدن استعدادهای کشف نشده کودک خود، وقت و زمان بیشتری را با آن ها بگذرانند و سعی نمایند علاوه بر کلاس های مدرسه، در کلاس های مختلف دیگری نیز فرزندان خود را ثبت نام نمایند تا مهارت های بیشتری کسب نمایند. همچنین انگیزه دادن نقش بسیار مهمی در پیروزیت کودک دارد.

به گزارش خبرنگاران، سارا کریم پور، مربی محاسبات ذهنی با چرتکه با 14 سال سابقه کار و 8 سال سابقه کار تدریس محاسبات ذهنی به صورت حرفه ای و مربی آیلا تختائیان، اعلام کرد: بچه ها از ابتدای ثبت نام در کلاس های محاسبات ذهنی با چرتکه، به دو گروه 5 تا 7 سال و 8 تا 13 سال تقسیم می شوند و آموزش های لازم را فرا می گیرند.

راه یابی یک خوزستانی برای اولین بار به مسابقات دنیای

این مربی چرتکه با بیان اینکه حدود 8 سال است که موسسه بچه ها هوشمند در اهواز فعالیت خود را شروع نموده است، اضافه نمود: در این کلاس ها ابتدا سعی می کنیم ذهن، حافظه و قدرت تفکر بچه ها را افزایش دهیم. سال جاری برای اولین بار یک کودک از خوزستان و اهواز به مسابقات دنیای راه پیدا کرد.

کریم پور با بیان اینکه بچه ها خوزستانی تا به امروز پنج دوره کشوری مسابقات محاسبات ذهنی با چرتکه را شرکت نموده اند، ادامه داد: بچه ها بسیاری از استان در مسابقات استانی و کشوری شرکت کردند اما آیدا تختائیان از ابتدا علاقه بسیاری از خود نشان می داد و کوشش بسیاری کرد تا توانست به مسابقات دنیای تایلند راه یابد. در سرانجام هم مقام قهرمانی مسابقات دنیای محاسبات ذهنی با چرتکه تایلند را از آن خود کرد و افتخاری برای کشور و شهر اهواز به دست آورد.

از چه سنی محاسبات ذهنی شروع گردد؟

وی گفت: بچه ها از سنین 4 تا 5 سالگی می توانند در این کلاس ها شرکت و محاسبات ذهنی با چرتکه را شروع نمایند. به والدین توصیه می کنم از این سن بچه ها خود را وارد این راستا نمایند و نگران این نباشند که ممکن است به ذهن کودک فشار وارد گردد. چون در صورت وقوع چنین اتفاقی، معلم موضوع را به والدین کودک اطلاع خواهد داد.

محاسبات ذهنی نیازمند حس های شنیداری و دیداری قوی

این مربی اضافه نمود: دانش آموزان و بچه های که در کلاس ها و دوره های محاسبات ذهنی شرکت می نمایند علاوه بر تمرین و ممارست در خانه، باید حس های شنیداری و دیداری قوی داشته باشند و برای بهتر شدن آن تمرین نمایند. تمرین کردن یکی از راه های پیروزیت و رسیدن به مراحل بالاتر در این راستا است.

کریم پور اعلام کرد: اگر والدین قصد داشته باشند بچه ها خود را وارد این راستا نمایند حتما باید یکی از والدین در کنار کودک باشد و آموزش هایی که در کلاس ها ارائه می شوند را در خانه با کودک تمرین کند.

به گزارش خبرنگاران، در مسابقات دنیای محاسبات ذهنی با چرتکه تایلند 24 کشور از 5 قاره دنیا حضور داشتند و تیم بچه ها هوشمند ایران با کسب 3 مقام قهرمان قهرمانان از پنج عنوان قهرمان قهرمانان موجود در این رقابت ها، ضمن کسب مقام اول تیمی دنیا رکوردی بی نظیر به جا گذاشت. این مسابقات یکی از معتبرترین رقابت های محاسبات ذهنی در دنیا است. توسعه محاسبات ذهنی و به کارگیری آن به صورت روزانه می تواند منجر به عملکرد بهتر ذهن و هوش گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 254

به "نابغه ای که چرتکه قهرمانی می اندازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نابغه ای که چرتکه قهرمانی می اندازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید