نتیجه تازه تست های تصادف، صندلی عقب خودروهای کوچک امن نیست!

به گزارش مجله یگانه، دیجیاتو نوشت: تست های تصادف مؤسسات ایمنی در سراسر دنیا به مرور سخت گیرانه تر می شوند تا خودروسازان ناچار شوند محصولاتی ایمن تر از گذشته فراوری نمایند.

نتیجه تازه تست های تصادف، صندلی عقب خودروهای کوچک امن نیست!

سختگیرانه ترشدن تست های تصادف نقاط آسیب پذیر خودروها را تعیین می نماید. بنابر نتیجه تست های تصادف تازه مؤسسه آمریکایی IIHS، ردیف عقب خودروهای کوچک محلی ناایمن برای سرنشینان به شمار میرود.

در جریان تست های تصادف تازه مؤسسه IIHS، یک آدمک در ابعاد کودک روی صندلی های ردیف عقب خودرو قرار داده می گردد. بنابراین اکنون علاوه بر دو سرنشین بزرگسال ردیف جلو، یک سرنشین خردسال نیز در ردیف عقب خودرو قرار می گیرد. بسیاری از خودروهای کوچک بازار در جریان تست تصادف و حفظ ایمنی این سرنشین شکست خوردند. بنابراین در خودروهای کوچک به ایمنی صندلی های عقب به مقدار صندلی های جلو توجه نشده است.

این نخستین باری نیست که به روزرسانی تست های تصادف باعث می گردد تا بعضی خودروها امتیازات ایمنی خود را از دست بدهند. پیش از این بسیاری از محصولات برندهای معتبر همانند ولوو، تویوتا و هوندا در به روزرسانی تست های تصادف با حذف ستاره های ایمنی روبه رو شده بودند. اکنون این مسئله به خودروهای کوچک نیز رسیده است.

نتایج تست ایمنی خودروهای کوچک معروف به وسیله IIHS

تا به امروز پنج دستگاه از خودروهای کوچک معروف نقص هایی را در حفاظت از سرنشینان صندلی عقب داشته اند. این خودروها شامل هوندا سیویک، تویوتا کرولا، کیا فورته (کیا سراتو)، نیسان سنترا و سوبارو کراس ترک هستند. از بین این پنج خودرو، تویوتا کرولا و هوندا سیویک عملکرد بهتری در مقایسه با سایر مدل ها به نمایش گذاشتند.

بااین حال یک مشکل در تمامی خودروهای کوچک وجود دارد. طبق گزارش های این آزمایش، سرنشین ردیف عقب از زیر کمربند ایمنی به پایین لیز می خورد. بنابراین شکم سرنشین در معرض آسیب های جدی قرار می گیرد. سه خودروی دیگر این آزمایش علاوه بر مشکل لیزخوردن از زیر کمربند ایمنی، به هیچ وجه محافظت قابل قبولی را از سرنشین ردیف عقب به نمایش نگذاشتند.

خودروهای کوچک کیا، نیسان و سوبارو همگی در تست ایمنی صندلی عقب شکست خوردند. در خصوص کیا فورته و نیسان سنترا، آزمایش کنندگان به هر دو خودرو بدترین امتیاز را برای آسیب سر و گردن برای سرنشینان صندلی عقب دادند. علاوه براین، هر دو اتومبیل فقط امتیازات حداقلی را برای صدمات قفسه سینه به دست آوردند.

در این میان، سوبارو کراس ترک مسئله ای برعکس داشت. به علت داشتن صندلی های عقب بلندتر، برای آسیب های سر و گردن امتیاز حداقلی را کسب کرد. بااین حال، برای محافظت از قفسه سینه عملکرد جالبی نداشت و بدترین امتیاز ممکن را کسب کرد. علی رغم مسائل کمربند ایمنی در همه خودروهای کوچک، تست های ایمنی صندلی عقب هوندا سیویک و تویوتا کرولا امتیازات بالایی را برای پیشگیری از آسیب کلی نشان دادند.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرستقیمت روز خودرو در خبرنگاران مراجعه کنید.

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 خرداد 1402 بروزرسانی: 8 خرداد 1402 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1758

به "نتیجه تازه تست های تصادف، صندلی عقب خودروهای کوچک امن نیست!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نتیجه تازه تست های تصادف، صندلی عقب خودروهای کوچک امن نیست!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید