واکنش ها به حمله داعش به غرب کابل، با چند جوان غرب زده امنیت کشور تامین نمی گردد

به گزارش مجله یگانه، حمله داعش به منطقه شیعه نشین شهر کابل واکنش های گسترده ای را در محکومیت حمله و نیز نقدها از دولت به دلیل عدم تامین امنیت در پی داشت.

واکنش ها به حمله داعش به غرب کابل، با چند جوان غرب زده امنیت کشور تامین نمی گردد

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، ریاست شورای عالی مصالحه افغانستان در واکنش به حمله انتحاری داعش به یک مرکز آموزشی واقع در منطقه شیعه نشین شهر کابل گفت: این حمله ضدبشری و خلاف موازین و ارزش های اسلامی و انسانی است؛ تروریست های بُزدل و خداناباور، با حمله به بچه ها و دانش آموزان بی گناه نشان دادند که به هیچ آئین و اصولی پایبند نیستند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

محمد کریم خلیلی رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان نیز ضمن محکومیت این حمله گفت: از جامعه دنیای انتظار دارم که در برابر چنین جنایتی سکوت ننمایند و مسئولان و نهادهای امنیتی کشور نیز باید در قبال تامین امنیت شهفرایندان، به ویژه مراکز و محل های تجمع مردم، مسئولیت پذیر باشند.

وی اضافه نمود: مراجع مسئول و حامیان بین المللی صلح باید توجه داشته باشند که وقوع این گونه رویدادهای فاجعه بار، فرایند صلح را تحت تاثیر قرار داده و به دوام خشونت ها دامن می زند. از این جهت تا دیر نشده، با تمام توان جلو چنین حملات را بگیرند.

مارشال عبدالرشید دوستم ضمن محکوم کردن حمله با انتقاد از ناتوانی مقامات امنیتی برای تامین امنیت گفت: با چند جوان غرب زده امنیت کشور جنگ زده تامین نمی گردد؛ نیروها مدیریت می خواهند.

محمدامین احمدی عضو تیم مذاکره نماینده دولت با طالبان درباره این حمله گفت که چنین رویدادهایی نشان می دهد که شیعیان بطور سیستماتیک بیشتر در معرض حذف و کشتار و تبعیض قرار دارند و توضیح داد: به همین دلیل حمایت از آن ها باید جزیی از اولویت های دولت، ملت و جامعه دنیای باشد.

شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه ای تاکید نمود: بار دیگر از مقامات امنیتی می خواهیم که به وظایف قانونی شان در جهت تامین امنیت شهفرایندان و هم میهنان، مخصوصاً مراکز آموزشی، فرهنگی و دینی به طور جدی عمل نمایند.

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان با محکوم کردن حمله گفت: این عمل را نشانه آشکاری از هراس دشمنان مردم افغانستان از پیشرفت نسل جوان کشور می دانم.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی اضافه نمود: برای پایان دادن به مصائب و رنج و درد مردم افغانستان از طرف های افغان درگیر در جنگ منافع بیگانگان می خواهم تا دست از خونریزی بردارند و برای کامیابی گفت وگوهای صلح کوشش نمایند.

دفتر نمایندگی سازمان ملل در افغانستان موسوم به یوناما نیز با هدفمند خواندن حمله گروه تروریستی داعش تاکید نمود: همه باید کوشش های شان را برای کاهش خشونت های اخیر، به ویژه خشونت هایی که غیرنظامیان را متاثر می سازد، افزایش دهند و برای رسیدن به یک توافق سیاسی صلح آمیز، بر گفت وگوها تمرکز نمایند.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آذر 1399 بروزرسانی: 2 آذر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 782

به "واکنش ها به حمله داعش به غرب کابل، با چند جوان غرب زده امنیت کشور تامین نمی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش ها به حمله داعش به غرب کابل، با چند جوان غرب زده امنیت کشور تامین نمی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید