واکنش پلیس به شایعه دکوری بودن دوربین های ترافیکی ، 1254 دوربین در تهران فعال است

به گزارش مجله یگانه، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ اعلام کرد که همه دوربین های ترافیکی سالم هستند و شایعه دکوری بودن آن ها حقیقت ندارد.

واکنش پلیس به شایعه دکوری بودن دوربین های ترافیکی ، 1254 دوربین در تهران فعال است

به گزارش خبرنگاران به نقل از میزان، تصوری در بین مردم وجود دارد که برخی دوربین های ترافیکی که در شهر نصب شده اند، فقط برای دکور و ترساندن مردم هستند و هیچ گونه تخلفی را ثبت نمی کنند. سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، در این باره گفت: دوربین های ترافیکی نیز مانند سایر وسایل الکتریکی ممکن است خراب یا قطع شوند؛ اما بلافاصله تعمیر یا تعویض می شوند و به چرخه کاری باز می گردند.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور ادامه داد: چنین موردی که دوربین فقط برای دکور نصب باشد، در تهران نداریم؛ زیرا نصب دوربین های خراب یا خاموش تأثیری ندارد و اعتماد مردم را کاهش می دهد. وی درباره تخلفاتی که توسط دوربین های ترافیکی ثبت می شوند، اضافه کرد: تخلفات سرعت، عبور از چراغ قرمز، تجاوز به گذرگاه عابرپیاده، تردد و عبور در محدوده طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا و تردد در خطوط ویژه از جمله مواردی است که توسط دوربین ها ثبت می شود.

علی پیرحسینلو، مشاور معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران نیز در گفت وگو با میزان درباره تعداد دوربین های ترافیکی پایتخت بیان نمود: 1254 دوربین در سطح شهر تهران برای کنترل تخلفات رانندگی فعال هستند.

  • واکنش به یک شایعه درباره ایجاد اختلال در اعلام موقعیت پلیس در ویز

بر طبق این گزارش، سرهنگ رزاقی همچنین به شایعه ایجاد اختلال در نرم افزار ویز برای پنهان کردن موقعیت پلیس در این مسیریاب واکنش نشان داد.

به تازگی شایعه ای درباره ایجاد اخلال در مسیریاب ویز توسط پلیس راهور برای نشان ندادن موقعیت استقرار پلیس و دوربین های ترافیکی در بین رانندگان شنیده می شود. اما به گفته پلیس نشان دادن موقعیت آن ها در نقشه های نرم افزارهای مسیریاب مفید است و پلیس هیچ اخلالی در آن به وجود نیاورده است.

رئیس مرکز فرماندهی و کنترل هوشمند ترافیک پلیس راهور با تاکید بر این که نشان دادن جایگاه پلیس و دوربین ها در نرم افزارهای مسیریاب مفید است، گفت: پلیس نه برای اعمال قانون و جریمه کردن بلکه برای ساماندهی ترافیک در خیابان ها مستقر است. به همین دلیل پلیس هیچ گاه خود را مخفی نمی کند، بلکه در دید عموم و آشکار است.

وی اضافه کرد: دیدن جایگاه پلیس با چشم یا روی نقشه مسیریاب ها با هم تفاوتی ندارد؛ همچنین راننده ها با دانستن موقعیت پلیس، قوانین را بیشتر رعایت و تردد خود را کنترل می کنند.

سرهنگ رازقی با اشاره به این که پلیس اخلالی در نقشه های مسیریاب های خارجی برای نشان دادن موقعیت پلیس ایجاد نکرده است، ادامه داد: اگر نشان دادن موقعیت پلیس در نقشه های مسیریاب ها، باعث افزایش رعایت قوانین و انضباط ترافیکی شود، بسیار خوب است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 89

به "واکنش پلیس به شایعه دکوری بودن دوربین های ترافیکی ، 1254 دوربین در تهران فعال است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش پلیس به شایعه دکوری بودن دوربین های ترافیکی ، 1254 دوربین در تهران فعال است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید