مجلس عراق خواستار گفتگوهای ملی فراگیر در این کشور شد

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران به نقل از سومریه نیوز، بشیر الحداد نایب رئیس محمد الحلبوسی رئیس مجلس عراق امروز گروه های سیاسی این کشور را به گفتگوی ملی فراگیر دعوت کرد، گفتگوهایی که با حضور نمایندگان معترض به منظور برون رفت از بحران تشکیل دولت جدید دعوت کرد.

مجلس عراق خواستار گفتگوهای ملی فراگیر در این کشور شد

الحداد در بیانیه ای با اعلام این مطلب گفت: در سایه تحولات سیاسی اخیر و تشدید مسائل امنیتی، بهداشتی، اقتصادی و خدماتی و افزایش اختلافات سیاسی و جنجال کنونی در صحنه عراق به خصوص پس از انصراف محمد توفیق علاوی از تشکیل دولت، باید همه طرف ها و شرکا تلاش کرده و منافع عالی ملی را ترجیح دهند و همچنین به طور جدی برای حفظ کشور و ثبات فرایند سیاسی آن به منظور برون رفت از این بحران و آماده کردن شرایط برای مرحله آینده و برگزاری انتخابات زودهنگام با یکدیگر همکاری کنند.

الحداد بر لزوم همکاری مشترک میان قوای مقننه و مجریه و ادامه کار مجلس برای تسریع در تصویب قوانین لازم به منظورخدمات رسانی بهتر به شهروندان و مقابله با مسائل و بحران ها تاکید کرد.

محمد توفیق علاوی مامور تشکیل کابینه عراق شامگاه یکشنبه در پیامی مکتوب به برهم صالح رئیس جمهوری عراق انصراف خود را از تشکیل کابینه گفت و صالح هم به دنبال آن گفت که طی 15 روز و بر اساس بند 75 قانون اساسی گزینه دیگری را برای تشکیل کابینه معرفی خواهد کرد.

روز یکشنبه برای سومین بار نشست فوق العاده مجلس عراق برای رای اعتماد به کابینه علاوی به تعویق افتاد.

برهم صالح رئیس جمهوری عراق در 12 بهمن علاوی را برای تشکیل کابینه معرفی کرد، اما رایزنی او با جریان های سیاسی مختلف برای تکمیل لیست وزرای خود ناکام ماند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 364

به "مجلس عراق خواستار گفتگوهای ملی فراگیر در این کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجلس عراق خواستار گفتگوهای ملی فراگیر در این کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید