پوتین تاریخ جدید برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی روسیه را مشخص کرد

به گزارش مجله یگانه، رئیس جمهوری روسیه در حکمی، تاریخ اول ماه جولای (11 خرداد ماه) را برای برگزاری همه پرسی سراسری درباره اصلاحات قانون اساسی، معین نموده و از مردم کشورش خواست تا در این رأی گیری مشارکت فعال داشته باشند.

پوتین تاریخ جدید برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی روسیه را مشخص کرد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری نووستی، طبق اطلاعات دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه حکم مربوط به برگزاری همه پرسی سراسری درباره اصلاحات قانون اساسی فدراسیون روسیه در تاریخ اول ماه جولای (11 خرداد ماه) را امضا کرد.

در متن این حکم که در سایت رسمی کرملین منتشر شده، آمده است: من تصمیم گرفته ام تا با توجه به شرایط اپیدمیک شیوع بیماری عفونت ناشی از ویروس کرونا در کشور و لزوم اطمینان یافتن از حفظ سلامتی و رعایت اصول بهداشتی شهروندان، تاریخ اول ماه جولای سال 2020 را به عنوان تاریخ انجام همه پرسی سراسری برای تأیید اصلاحات ضروری در قانون اساسی فدراسیون روسیه معین کنم.

پوتین، روز دوشنبه در نشستی با مقامات کمیته مرکزی انتخابات روسیه و اعضای گروه کاری تدوین اصلاحات در قانون اساسی این کشور، از پیشنهاد انجام همه پرسی در اول ماه جولای (تقریباً یک ماه دیگر) حمایت کرد.

وی گفت: مسلماً، به نظر می رسد که اول جولای- روز مناسبی برای برگزاری همه پرسی سراسری در کشور درباره اصلاحات قانون اساسی باشد. از لحاظ حقوقی، این تاریخ بی عیب و نقص است و اگر امروز اعلام گردد که رای گیری در آن تاریخ برگزار می گردد، بعد از گذشت 30 روز، این مسئله امکان پذیر خواهد بود و مردم فرصت کافی خواهند داشت تا به همه موارد اصلاحات ارائه شده بازگشته، آنها را مرور نموده و نظر خود را نسبت به پیشنهادات ارائه شده معین نمایند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تأکید کرد: این تصادفی نیست که قانون اساسی به عنوان اصلی ترین قانون کشور خوانده می گردد و اهمیت آن بر همه روشن است و من بسیار امیدوارم که شهروندان روس با شرکت در همه پرسی درباره اصلاحات در نظر گرفته شده در قانون اساسی، در معین پارامترهای آن نقش فعالی داشته باشند.

پوتین پیش از این، زمان برگزاری این همه پرسی را روز تعطیل عمومی اعلام نموده بود.

همه پرسی درباره اصلاحات در قانون اساسی روسیه پیش از این قرار بود که در تاریخ 22 آوریل (سوم اردیبهشت ماه) انجام گردد. ولی در رابطه با شیوع بیماری همه گیر ویروس کرونا، رئیس جمهوری روسیه در اواخر ماه مارس در یک خطابیه تلویزیونی گفت که با توجه به شرایط اپیدمیک در کشور، این همه پرسی باید به تعویق بیفتد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 553

به "پوتین تاریخ جدید برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی روسیه را مشخص کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین تاریخ جدید برگزاری همه پرسی اصلاحات قانون اساسی روسیه را مشخص کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید