پوتین: روسیه آمادگی پذیرش تاخیر در افزایش فراوری اوپک پلاس را دارد

به گزارش مجله یگانه، رییس جمهور روسیه اظهار داشت روسیه احتمال به تاخیر افتادن افزایش فراوری نفت برنامه ریزی شده اوپک پلاس را منتفی نمی کند.

پوتین: روسیه آمادگی پذیرش تاخیر در افزایش فراوری اوپک پلاس را دارد

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

قیمت نفت روز پنج شنبه در پی اظهارات ولادیمیر پوتین افزایش یافت. محدودیت عرضه اوپک پلاس قرار است از ژانویه تسهیل گردد اما این گروه اعلام نموده که ممکن است در صورت وخامت شرایط تقاضا، این برنامه را تغییر دهد. با این حال ترجیح پوتین، پایبندی به توافق اولیه است.

وی در اظهاراتی گفت: ما تصور می کنیم که فعلا نیازی به تغییر این برنامه نیست. با این حال منتفی نمی کنیم که ممکن است محدودیت فعلی فراوری را ادامه دهیم و به آن زودی که قرار بود، فراوری نفت را افزایش ندهیم. اگر لازم باشد می توانیم درباره کاهش بیشتر فراوری تصمیم بگیریم اما فعلا نیازی نمی بینیم.

اوپک و متحدانش در شرایط دشواری قرار گرفته اند. معامله گران هشدارهای فزاینده ای می دهند که بازار نمی تواند عرضه بیشتر نفت را جذب کند. اظهارات اخیر پوتین نشان دهنده اتفاق نظر میان روسیه و عربستان سعودی در این مورد است که ماه جاری تماسهای دیپلماتیکشان در مورد بازار نفت را افزایش داده اند.

پس از دو تماس تلفنی میان ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در عرض یک هفته، وزیران نفت آنها هم در نشست کمیته نظارتی مشترک وزیران اوپک و غیراوپک جبهه متحدی را به نمایش گذاشتند. شاهزاده عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی و الکساندر نواک، همتای روسی وی از اعضای گروه خواستند آماده مقابله با روندها و تحولات منفی باشند.

اوپک و متحدانش قرار است از ابتدای سال 2021 محدودیت عرضه خود را تسهیل نموده و حدود دو میلیون بشکه در روز به فراوریشان اضافه نمایند. اما وزیران نفت اوپک پلاس در نشست دسامبر درباره ادامه برنامه ای که در آوریل تصویب شده بود، تصمیم خواهند گرفت. این گروه در ژوییه اقدام مشابهی نموده و به دلیل نگرانی از عدم بهبود تقاضا، افزایش فراوری برنامه ریزی شده را یک ماه به تاخیر انداخته بود.

پوتین گفت: اوپک پلاس مکانیزم پیچیده اما موثری برای تثبیت بازار جهانی نفت است و همکاری در داخل اوپک نه تنها اجازه می دهد مسائل خاص حل شوند بلکه حیات جدیدی به دیپلماسی چند جانبه می بخشد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، پیش از اظهارات پوتین، ایگور سچین، مدیرعامل روس نفت و یکی از منتقدان اوپک پلاس اظهار نموده بود تعامل میان کشورهای فراورینماینده نفت ضروری بوده و خواهان اقدام برای تثبیت بازار نفت شده بود. اگرچه وی مستقیما از اوپک پلاس نام نبرده بود اما اظهار نموده بود تقاضا برای نفت ممکن است سال آینده احیا نگردد اما اقدامات هماهنگ برای رسیدن به چنین نتیجه ای ضروری است.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 781

به "پوتین: روسیه آمادگی پذیرش تاخیر در افزایش فراوری اوپک پلاس را دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین: روسیه آمادگی پذیرش تاخیر در افزایش فراوری اوپک پلاس را دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید