کاهش دوباره تلفات روزانه کروناویروس در چین؛ تعویق رزمایش واشنگتن و سئول

به گزارش مجله یگانه، همزمان با لغو رزمایش نظامی کره جنوبی و آمریکا به دلیل شیوع ویروس جدید، مسئولان درمانی چین می گویند تعداد جان باختگان روز گذشته کرونا باز هم کاهش یافته است.

کاهش دوباره تلفات روزانه کروناویروس در چین؛ تعویق رزمایش واشنگتن و سئول

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمیسیون ملی بهداشت چین صبح امروز (پنجشنبه) بیان کرد تعداد کسانی که بر اثر ابتلا به ویروس کووید19 طی بیست وچهار ساعت گذشته جان خود را از دست دادند، به 29 نفر کاهش یافته است.

به نوشته خبرگزاری رویترز، تعداد مبتلایان جدید این ویروس البته نسبت به گذشته با اندکی افزایش، 433 تفر اعلام شده است.

بدین ترتیب، فرایند نزولی کاهش تلفات روزانه نوع جدید ویروس کرونا در دنیا طی چهار روز گذشته ادامه داشته و از 158 نفر به 81، سپس به 64 نفر و تا صبح امروز نیز به 38 نفر رسیده است.

طبق آمار وبگاه ورلداُمتر وابسته به سازمان بهداشت دنیای، تعداد کل مبتلایان این ویروس در دنیا تا کنون 82184 نفر، تعداد کل قربانیان 2804 نفر و تعداد بهبود یافتگان 32903 گزارش شده است.

با ثبت اولین مورد از ابتلا به کروناویروس جدید در کشورهای نروژ و دانمارک در امروز، تعداد کشورها و منطقه هایی از دنیا که با این ویروس درگیر هستند به بیش از 40 کشور افزایش یافت.

از کره جنوبی خبر می رسد که فرایند ابتلا به ویروس کرونا همچنان صعودی و طی بیست وچهار ساعت گذشته 334 مورد جدید ثبت شده است.

به نوشته رویترز، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های کره جنوبی صبح امروز بیان کرد با ثبت مبتلایان جدید، تعداد کل افراد آلوده شده به کووید19 در این کشور به 1595 رسیده است.

همچنین سیزده نفر نیز در کره جنوبی بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

وزارت دفاع آمریکا نیز، بعد از مبتلا شدن اولین نظامی خود به کروناویروس در کره جنوبی، رزمایش مشترک نظامی با این کشور را به تعویق انداخت.

بر اساس آمارهای رسمی، مسئولان درمانی ایتالیا - به عنوان مرکز گسترش این ویروس در اروپا - می گویند تا کنون 470 نفر در این کشور به ویروس جدید کرونا مبتلا شده اند که از آن میان حدود 12 نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

ویروس های کرونا (یا کروناویروس ها) خانواده ای از ویروس ها هستند که بیماری های مربوط به دستگاه تنفسی از سرماخوردگی معمولی گرفته تا برونشیت و عفونت مجاری تنفسی را منجر می گردد.

ویروس کووید19، به وسیله تنفس و تماس هم منتقل می گردد و همین امر کنترل آن را سخت نموده است. این ویروس، بیماری سندرم زجر تنفسی حاد یا ARDS را در فرد مبتلا ایجاد می نماید، یک بیماری خطرناک و نارسایی دستگاه تنفسی است که با گسترش سریع التهاب و عفونت در ریه ها آغاز می گردد. در ادامه، به دلیل پر شدن کیسه های هوایی شُش ها از مایع میان بافتی، اکسیژن کافی به فرد نمی رسد و در صورت عدم رسیدگی به موقع بیمار با خطر مرگ روبرو خواهد بود.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 309

به "کاهش دوباره تلفات روزانه کروناویروس در چین؛ تعویق رزمایش واشنگتن و سئول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش دوباره تلفات روزانه کروناویروس در چین؛ تعویق رزمایش واشنگتن و سئول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید