کناره گیری یک دمکرات دیگر از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش مجله یگانه، یک نامزد دمکرات دیگر روز آدینه از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا استعفا داد.

کناره گیری یک دمکرات دیگر از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

به گزارش ایرنا، جان دلانی روز آدینه در گفت وگو با شبکه خبری سی ان ان خاطرنشان کرد که از رقابت های درون حزبی دمکرات ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 آمریکا کنار می رود.

در حالی که تنها چند روز به رقابت دمکرات ها در ایالت مهم آیووا مانده است، دلانی گفت با وجود آنکه بیش از همه در این ایالت فعالیت انتخاباتی نموده، اما از آنجا که می داند در رقابت روز دوشنبه حدنصاب لازم را نخواهد آورد، از انتخابات استعفا می دهد.

وی تاکید نمود هنوز از هیچ نامزد دیگری حمایت نمی نماید اما از نظر او جو بایدن، پیت بوتیجیج و ایمی کلوبوچار معیارهای لازم برای یک نامزد معتدل ریاست جمهوری را دارند و می توانند مردم آمریکا را متحد نمایند.

دلانی مهم ترین هدف حزب دمکرات در این برهه را حذف دونالد ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا دانست.

رقابت درون حزبی دمکرات ها اوایل سال گذشته میلادی با حضور 27 نامزد رسمی بسیار شلوغ بود که در برهه ای به 29 نامزد هم رسید؛ اما به تدریج با ورود میلیاردها و افراد قدرتمندتر، بعضی انصراف دادند و اکنون با انصراف دلانی تعداد نامزدهای این حزب به 11 نامزد مهم رسیده است.

نامزدهای دمکرات ریاست جمهوری آمریکا شعارهای بسیار رادیکال می دهند و انتقادهای تندی از ترامپ می نمایند؛ تا حدی که این شعارهای رادیکال انتقاد باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا را نیز برانگیخت.

اوباما در مصاحبه ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس هشدار داد که نامزدهای دمکرات خیلی به چپ متمایل نشوند و گفت: مردم عادی آمریکا فکر نمی نمایند که ما قرار است نظام [کشور] را به طور کامل تخریب نموده و دوباره بسازیم... آن ها می خواهند کارها فقط کمی عادلانه تر و منصفانه تر باشد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس پیشتر به نقل از هووارد ولفسان مشاور بلومبرگ نوشت شهردار پیشین نیویورک نگران است که داوطلبان فعلی دمکرات در موقعیت خوبی برای مبارزه کردن با ترامپ نباشند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 29 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 264

به "کناره گیری یک دمکرات دیگر از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کناره گیری یک دمکرات دیگر از رقابت های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید