14روز در خانه بمانید تا زنجیره انتقال کرونا قطع گردد

به گزارش مجله یگانه، خبرنگاران/کردستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه مردم باید از رفت و آمد در تجمعات خودداری نمایند، گفت: اگر افراد 14 روز در خانه های خود بمانند زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع می گردد.

14روز در خانه بمانید تا زنجیره انتقال کرونا قطع گردد

جهت دریافت خدمات آلاچیق حیاط با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

فرزین رضاعی امروز(21 اسفند) در برنامه تلویزیونی شبکه کردستان، با اشاره به گسترس شیوع ویروس کرونا در استان، اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مردم استان بتوانیم شیوع این ویروس را تا حد امکان کاهش دهیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم باید در خانه های خود بمانند، اضافه نمود: انتظار داریم هر فرد که احساس مسئولیت اجتماعی دارد این مهم را برای خود و خانواده اش رعایت کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه مردم باید از رفت و آمد در تجمعات خودداری نمایند، بیان نمود: اگر افراد 14 روز در خانه های خود بمانند زنجیره انتقال ویروس کرونا قطع می گردد.

رضاعی به مبتلا شدن بعضی از پرستاران و پزشکان استان به کووید 19 اشاره و عنوان نمود: با این فرایند اگر مردم همچنان این ویروس خطرناک را جدی نگیرند تمام تخت های بیمارستان های استان به بیماران کرونایی اختصاص داده می گردد.

وی از پزشکان، پرستاران، کادر درمان و پرنسل های بهداشتی بیمارستان های سطح استان قدردانی کرد و گفت: شناسایی بیماران کرونایی توسط پرنسل بهداشتی امکان پذیر است که افراد مشکوک را قرنطینه نموده و پیگیر شرایط جسمی آنان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به اینکه سال گذشته در پنج شنبه آخر سال 150 هزار کردستانی از بهشت محمدی بازدید کردند، از مردم استان خواست با توجه به سنت مردم کردستان مبنی بر اینکه پنج شنبه آخر سال سر مزار عزیزانشان می فرایند تقاضا مندیم سال جاری در خانه بمانند و بیرون نفرایند چرا که این امر می تواند شیوع خطرناکی برای استان باشد.

رضاعی ذکر کرد: مردم کردستان باید به مهمانان نوروزی خود یادآوری نمایند که سال جاری برای عید دیدنی به استان نیایند ازجمله شهرستان بیجار و قروه چراکه افراد زیادی از آن ها ساکن شهرهای دیگری هستند.

نماز جماعت نباید در مساجد کردستان برگزار گردد

وی از روحانیون و ماموستاهای استان کردستان نیز درخواست کرد نماز جماعت و مراسمی را برگزار ننمایند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان، در ادامه سخنان خود گفت: در صورت فوت افراد خانواده، مراسم تدفین در مساجد و خانه هایشان برگزار ننمایند تا از شیوع ویروس کرونا جلوگیری نمایند.

رضاعی به موارد مصرف الکل در این ایام اشاره نمود و اضافه نمود: از اول اسفند تا به امروز شش نفر به دلیل مصرف الکل در کردستان جان خود را ازدست داده اند.

وی گفت: مصرف خوارکی الکل تأثیری در مقابله و پیشگیری با ابتلا به ویروس کرونا ندارد تنها سطوح و تا حدودی دست ها را در برابر این ویروس ضدعفونی می نماید.

وی در انتها یادآور شد: مراسم چهارشنبه سوری نیز مانند بعضی از مراسم ها نباید برگزار گردد، شهفرایندان باید توجه نمایند هرگونه تجمعات امکان سرایت ویروس کرونا را دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 28 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 261

به "14روز در خانه بمانید تا زنجیره انتقال کرونا قطع گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "14روز در خانه بمانید تا زنجیره انتقال کرونا قطع گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید