30 پروژه گردشگری در کردستان اجرا می گردد

به گزارش مجله یگانه، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان گفت: 30 پروژه گردشگری در استان کردستان اجرا می گردد.

30 پروژه گردشگری در کردستان اجرا می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تورهای ارزان کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از سنندج، سیدمحسن علوی عصر امروز در نشست با مدیران عامل بانک های استان کردستان و نمایندگان مردم کردستان در مجلس در سنندج، گفت: از 30 پروژه گردشگری استان کردستان 9 طرح آن بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی سه طرح آن بالای 50 درصد، 7 طرح دیگر با 40 درصد پیشرفت فزیکی و 11 طرح دیگر بالای 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی گفت: برای جذب سرمایه گذار در زمینه صنعت گردشگری استان کردستان اقدامات خوبی از جمله پرداخت 8 درصد سود تسهیلات بانک های عامل عامل، معافیت های مالیاتی 10 ساله به طرح های گردشگری و تغییر کاربری در خارج از محدوده شهری بر اساس تعرفه صنعت از مهم ترین این خدمات بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان توضیح داد: میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کردستان خود را ملزم می داند تا برای ایجاد زیرساخت ها در اجرای طرح های گردشگری یاری کند که امیدواریم این طرح ها در آینده به نتیجه خوبی برسند.

صنعت گردشگری زیربنای توسعه کردستان است

وی گفت: بدون نظام بانکی اقتصاد کشور معنایی ندارد و چیزی که ضروری است که روی آن همه توافق کنیم این است که امروزه گردشگری یکی از مهم ترین و زیربناترین راه های توسعه استان کردستان است و همه باید افکار خود را در این راستا قرار دهیم.

علوی اضافه نمود: اکنون خوشبختانه شرایط گردشگری در استان کردستان نسبت به سایر استان های همطراز و استان های دیگر کشورمان در شرایط خوبی واقع شده است و حتی سر و گردنی بالاتر از آنها هستیم.

3 هتل در کردستان آماده ساخت است

وی آمار تعداد هتل های ساخته شده و در حال ساخت استان کردستان را در مقایسه با استان های همجوار به جز آذربایجان غربی بیشتر ذکر کرد و گفت: سال جاری 3 هتل در استان کردستان به بهره برداری رسید و سه هتل در حال بهره برداری نیز در استان وجود دارد که این امر نشاندهنده این است که صنعت گردشگری در حال توسعه است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با بیان اینکه شرایط هتل داری در کردستان سودده و در شرایط خوبی واقع شده است، توضیح داد: سال جاری دو تور آژانس طبیعت گردی بهاره و پاییزه در استان کردستان راه اندازی شد و اولین هتل 5 ستاره کردستان سال جاری به بهره برداری رسید.

وی گفت: در عید نوروز سال جاری در کل کشور 7 شهر به عنوان شهرهای نمونه خدمات گردشگری معرفی شدند که از این تعداد دو شهر آن مربوط به استان کردستان بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان خاطر نشان کرد: سال جاری در زمینه جذب اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی رتبه نخست کشوری را در این زمینه کسب کردیم و این موفقیت نشان دهنده این است که گردشگری در کردستان به سمت جلو پیش می رود و همه این مسایل نیازمند حمایت همه جانبه و تزریق اعتبارات برای شکوفایی صنعت گردشگری است.

علوی تاکید نمود: اگر بخواهیم در راستا توسعه حرکت کنیم باید به این سمت و سو حرکت داشته باشیم و به همین دلیل هم توافق نامه ای بین سازمان میراث فرهنگی استان کردستان و بانک های عامل تدوین شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 4 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 190

به "30 پروژه گردشگری در کردستان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "30 پروژه گردشگری در کردستان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید