50 میلیارد ریال خسارت به زلزله زدگان قطور پرداخت شد

به گزارش مجله یگانه، استاندار آذربایجان غربی گفت: 50 میلیارد ریال خسارت به وسیله بیمه اماکن روستایی به زلزله زدگان قطور پرداخت شد.

50 میلیارد ریال خسارت به زلزله زدگان قطور پرداخت شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدمهدی شهریاری روز یکشنبه گفت: بر اساس تفاهم نامه منعقد شده با شرکت بیمه گزار برای بیمه اماکن روستایی در 20 کیلومتری نوار مرزی و پس از آنالیز بخشی از واحدهای خسارت دیده، این مبلغ به حساب مالکان واحدهای مشخص خسارت شده پرداخت شد.

وی اضافه کرد: این مبالغ واریزی در حال حاضر قابل برداشت نیست و با آغاز عملیات عمرانی جهت ساخت مسکن قابلیت برداشت را خواهد داشت.

وی ادامه داد: 75 هزار مسکن روستایی واقع در 20 کیلومتری نوار مرزی از محل فروش سهمیه سوخت، بیمه حوادث هستند که این امر، بخشی از آلام مردم زلزله زده در قطور را می تواند کاهش دهد.

شهریاری گفت: بر اساس بیمه نامه منعقد شده، مساکن روستایی در 20 کیلومتر نوار مرزی در برابر حوادثی نظیر حریق، صاعقه، انفجار، زلزله، رانش زمین، سیل و طغیان آب بیمه هستند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: اعتبار هزینه شده برای بیمه اماکن روستایی در 20 کیلومتری نوار مرزی، حدود 15 میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: بیمه منازل روستایی یکی از اقدامات شاخص در بحث حذف رانت فروش سهمیه سوخت مرزنشینان بوده که در حال حاضر نتایج مثبت آن را شاهد هستیم.

روز یکشنبه - چهارم اسفندماه - ابتدا منطقه قطور و سپس زرآباد خوی با زمین لرزه نسبتا شدیدی لرزید که این امر در مجموع موجب مصدومیت حدود 104 نفر، بستری شدن 10 نفر، تلف شدن صدها راس دام، تخریب چهار هزار واحد مسکونی و وارد شدن خسارت جزئی به یکهزار واحد دیگر در روستاهای خوی و سلماس شد.

امدادگران و مسوولان آذربایجان غربی بلافاصله پس از زلزله اول در ساعت 9:22 راهی منطقه قطور شدند و ارزیابی میزان خسارت تا شامگاه همان روز ادامه داشت؛ تا اینکه در ساعت 19:30 زلزله نسبتا شدید دیگری به بزرگی 5.9 ریشتر زرآباد را لرزاند و خسارت های زلزله اول را دوچندان کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 14 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 395

به "50 میلیارد ریال خسارت به زلزله زدگان قطور پرداخت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "50 میلیارد ریال خسارت به زلزله زدگان قطور پرداخت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید