آنچه درباره نکات سفر به شیلی باید بدانیم

به گزارش مجله یگانه، نکات سفر به شیلی

هر چند کشور شیلی یکی از آسان ترین کشورهای آمریکای جنوبی برای سفر است اما با دانستن نکات سفر به شیلی بسیار ایمن و با اطمینان خاطر به آنجا سفر خواهید کرد. همواره چیزهای نوی برای آموختن در سفر وجود دارد که مجله خبرنگاران هر روزه در کوشش است تا شما را با مطالب نو مسافرت آشنا کند. گاهی در سفر به شیلی نیازمند رعایت نکات و مواردی هستید که اگر رعایت نکنید شاید با مشکلاتی غافلگیرکننده روبرو شوید. شیلی کشوری پر از جاذبه های معماری و طبیعی یا فرهنگی فراوان است که می توان به آنجا سفری مقرون به صرفه قیمت را برنامه ریزی کرد. برای خرید بلیط هواپیما یا رزرو هتل نیز می توانید به سایت خبرنگاران مراجعه نمایید.

آنچه درباره نکات سفر به شیلی باید بدانیم

برنامه سفر بریزید

مهمتر از همه، تصمیم بگیرید که چه موقع، به کدام ناحیه و قسمت کشور شیلی می خواهید بروید. شیلی کشوری طویل و شمالی-جنوبی است که در قسمت شمالی اش، جنگل های گرمسیری دارد و در قسمت جنوب اش به نزدیکی قطب جنوب می رسید. بنابراین زمانی که آب و هوا در شمال این کشور شگفت انگیز است، در جنوب می تواند بسیار بد باشد و بالعکس. بنابراین از نکات سفر به شیلی توجه به محل و زمان سفرتان خواهد بود. اگر می خواهید جنوب پاتاگونیا را ببینید و در پارک ناسا تورس دل پین سفر کنید، در تابستان (در بین ماه های دسامبر - فوریه) یا در فصل خاص (ماه های نوامبر یا مارس) به شیلی سفر کنید تا از جمعیت فراوان جهانگرد در این کشور دور بمانید.

  • هشدار: در سرانجام ماه مارس، بسیاری از خدمات و جاذبه های پاتاگونیا تعطیل می شوند.

برای سفر به قسمت میانی شیلی برترین است در فصل بهار (سپتامبر - نوامبر) یا پاییز (اواخر فوریه - آوریل) اقدام کنید. فصل اسکی نیز در ماه های ژوئن تا اکتبر خواهد بود. کویر آتاکاما Atacama در شمال شیلی را می توان در تمام طول سال، مکانی مجذوب نماینده یافت، اما در تابستان (دسامبر - فوریه) کویر را بسیار گرم و بارانی پیدا خواهید کرد.

  • ایستگاه اتوبوس

برترین راه برای رفتن به مرکز شهر سانتیاگو از فرودگاه، استفاده از اتوبوس می باشد. اتوبوس های Centropuerto و تور اتوبوسی Aeropuerto دقیقا از قسمت بیرونی سالن فرودگاه حرکت می نمایند. این اتوبوس ها شما را در حدود 40 دقیقه به شهر می رسانند و بیشتر از تاکسی ها قابل اعتماد هستند. بیشتر تاکسی ها قابل اعتماد نیستند، چرا که از اغلب جهانگردان بیش از حد کرایه راه می گیرند.

در سنتا کروز می توانید در تورهای بازدید از مزارع بومی شرکت کنید.

  • زبان شیلی

برای اینکه کمی زبان مردم شیلی برایتان ملموس تر گردد به خودتان وقت بدهید. اگر زبان اسپانیایی و لاتین می دانید، باید با لهجه اسپانیایی شیلی خود را هماهنگ کنید. چرا که با بسیاری از گویش های آمریکای لاتین متفاوت بوده و حتی برای دیگر جهانگردان لاتین زبان، فهم آن سخت خواهد بود. در هر صورت به علت اینکه زبان انگلیسی نیز کمتر صحبت می گردد، در این کشور برترین راه ارتباط در بیشتر منطقه ها، زبان اشاره است.

  • دستمال کاغذی

در نکات سفر به شیلی همواره با خود دستمال کاغذی به همراه داشته باشید. چرا که بیشتر توالت های عمومی تمیز یا مراقبت نمی شوند و تقریبا در تمام آن ها، دستمال کاغذی و توالت یافت نمی گردد.

  • با خود پول خرد به همراه داشته باشید

پسوس شیلی با ضرایبی همانند 500، 1000، 2000، 5000، 10000 و 20000 پسوس در بازار ارائه می گردد. همواره با خود پول خرد به همراه داشته باشید چرا که تبدیل پول درشت به پول خرد در اینجا بسیار سخت بوده و ممکن است وقت شما را بگیرد. در واقع خرد کردن پول های بیشتر از 1000 دلار شیلی در منطقه ها بومی و محلی بسیار سخت خواهد بود.

  • انعام دهید

در نکات سفر به شیلی یادآور می شویم که در رستوران ها باید حدود 10 درصد انعام بدهید. با این حال نیازی نیست که به تاکسی ها انعام بدهید و حتی می توانید برای اندازه کرایه نیز با آن ها مذاکره کنید.

  • اخبار محلی

برای اینکه با اخبار محلی آشنا شوید، در نکات سفر به شیلی می توانید روزنامه زبان انگلیسی سنتیاگو تایمز را که تمام اخبار بین المللی، ملی و محلی را پوشش می دهد بخوانید. آن ها بعلاوه در این روزنامه، پروژه ها و برنامه های مفید شیلی را منتشر می نمایند و شما می توانید اطلاعات ضروری برای مسافران و جهانگردان را در این روزنامه مطالعه کنید.

مواردی که هنگام سفر به شیلی فراموش نکنید

  • اگر برای تجارت به این کشور سفر نموده اید، هرگز در جواب کلمه نه را استفاده نکنید. در واقع مردم بومی شیلی از شنیدن کلمه نه خوششان نمی آید. بهتر است به جای کلمه نه از واژه هایی همانند اگر می شد یا شرایط محدود و … بهره ببرید.
  • قبل از اینکه با یک فرد شیلی صمیمی نشده اید از او سوالات شخصی نپرسید. در واقع قبل از هر سوال، بهتر است کمی از پیشینه خانوادگی و دوستان خود بگویید و بعد از آشنا شدن کامل به سراغ چنین سوال هایی بروید.
  • در هنگام غذا خوردن قبل از اینکه به شما بگویند در کجا بنشینید، بر روی جایگاه ننشینید. بعلاوه قبل از تعارف میزبان غذای خود را آغاز نکنید.
  • تمام مردم شیلی به افراد گردشگر و جهانگرد گرینگو به معنی خارجی می گویند. پس اگر این کلمه را شنیدید تعجب نکنید.

اگر می خواهید از آن ها عکس بگیرید حتما قبل از عکاسی از مردم بومی از آن ها اجازه بگیرید.

اگر به خانه یک فرد بومی دعوت شدید، اصلا دست خالی نروید. حتما هدیه ای برای میزبان خریداری کنید.

  • اگر دیدی که فردی شیلی بسیار نزدیک شما ایستاده است، آن را جزو عادات مردم لاتین بگذارید و به او خرده نگیرید. در واقع مردم شیلی در اماکن عمومی نزدیک تر از مردم اروپا و شمال آمریکا به شما می ایستند. بنابراین در نکات سفر به شیلی این موارد را همواره در نظر داشته باشید.
  • سعی کنید تا کمی زبان اسپانیایی یاد بگیرید. بسیاری از مردم شیلی زبان انگلیسی را بلد نیستند. دانستن تنها جملات ساده برای احوالپرسی در خیلی از مواقع می تواند یاری نماینده بزرگی برای شما در موقعیت های مختلف باشد.

منبع: traveltaboo.com

منبع: الی گشت
انتشار: 11 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 11 اردیبهشت 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1538

به "آنچه درباره نکات سفر به شیلی باید بدانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنچه درباره نکات سفر به شیلی باید بدانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید