تغییر نحوه صدور معاینه فنی خودروها در تهران ، با شکل تازه این طرح آشنا شوید

به گزارش مجله یگانه، معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای شهر تهران از هوشمندسازی معاینه فنی خودروها اطلاع داد.

تغییر نحوه صدور معاینه فنی خودروها در تهران ، با شکل تازه این طرح آشنا شوید

به گزارش خبرنگاران، محسن تبریزی مهر از حذف کاغذی گواهی معاینه فنی و جایگزینی آن با نسخه الکترونیکی که لینک آن به وسیله پیامک به مشتریان ارسال می گردد و بعلاوه درخواست و صدور تمام مجوزهای مراکز معاینه فنی در شهر تهران با همکاری و هماهنگی وزارت کشور اطلاع داد.

او اضافه کرد: با پیگیری های ستاد معاینه فنی، پیاده سازی این طرح ها به وسیله همکاران وزارت کشور انجام و به زودی هوشمندسازی رویه ها در کلانشهر تهران اجرایی خواهد شد. ستاد معاینه فنی اتخاذ این رویکرد نو را در راستای اهمیت مسائل زیست محیطی و کاهش مصرف کاغذ و به حداقل رساندن چرخه اداری پیگیری نموده است.

تبریزی مهر توضیح داد: در رویه نو صدور گواهی معاینه فنی، پس از انجام آزمون فنی خودروها در سالن معاینه فنی مراجعه نمایندگان می توانند به نتایج آزمون خودروی خود به وسیله لینکی که با پیامک ارسال می گردد به راحتی و بدون احتیاج به مراجعه به بخش های دیگر در مرکز معاینه فنی، دسترسی داشته باشند. در ضمنً در لینک اعلامی زمان دقیق اعتبار معاینه فنی خودرو و تمام سوابق نتایج آزمون در هر زمان قابل فراخوان است. درخصوص درخواست و صدور مجوز احداث مراکز معاینه فنی با توجه به تاکید دولت مبنی بر هوشمندسازی تمام فرایندهای مرتبط با مشتریان، به زودی تمام درخواست های متقاضیان به وسیله سامانه در دسترس قرار گرفته و دستگاه های ذیربط مجوزها را به صورت سیستمی صادر خواهند کرد.

معاون فنی ستاد معاینه فنی خودروهای تهران گفت : در حال حاضر شهر تهران از بضاعت 54 خط معاینه فنی در 16 مرکز ثابت و 7 واحد سیار مختص خودروهای سبک برخوردار بوده که با توجه به صحت و دقتی که در آزمون خودروها در مراکز شهر تهران انجام می گردد این مراکز توانسته جایگاه ویژه ای را در اعتماد سازی شهروندان در مقایسه با دیگر مراکز کشور کسب و ایفا نمایند.

او با اشاره به نظرسنجی اجرا شده در یک ماه گذشته در مراکز معاینه فنی شهر تهران اضافه کرد: نزدیک به 40 درصد از خودروها خارج از الزامات قانونی و بحث جریمه تنها برای کنترل شرایط ایمنی و فنی به مراکز معاینه فنی شهر تهران مراجعه نموده اند. نتایج این نظرسنجی نشان داد که مراکز شهر تهران از مراکزی صرفا برای انجام معاینه فنی دوره ای، به مراکزی جهت پایش سلامت خودروها تبدیل شده است. خودروها در سال چندین مرتبه برای کنترل شرایط ایمنی و فنی و آلایندگی به این مراکز مراجعه می نمایند. در ضمن تأکید می گردد جهت آسودگی خاطر شهروندان در مراکز شهر تهران تمام خدمات ارائه شده دارای ضمانت بوده و شهروندان می توانند با اطمینان از خدمات این مراکز جهت کنترل و آنالیز سلامت خودروی خود مراجعه نمایند.

معاون فنی ستاد معاینه فنی در شرح دیگر اقدامات در راستای اعتماد سازی و تبدیل مراکز به خانه های سلامت خودرو گفت: علاوه بر تضمین خدمات معاینه فنی در مراکز شهر تهران تمام احتیاجهای تعمیرگاهی و خدمات خودرویی با لحاظ اجتناب از راه اندازی خدمات غیر ضروری و مشابه در محدوده اطراف مراکز معاینه فنی، تمهید و فراهم شده و این خدمات به وسیله بخش خصوصی ذیصلاح و دارای توانمندی های لازم با استفاده بهینه از امکانات و فضاهای موجود در مراکز معاینه فنی شهر تهران ارائه می گردد؛ در ضمن این خدمات نیز چه در بخش لوازم یدکی و چه در بخش تعمیرات دارای تضمین و گارانتی است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 آبان 1401 بروزرسانی: 1 آبان 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1665

به "تغییر نحوه صدور معاینه فنی خودروها در تهران ، با شکل تازه این طرح آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر نحوه صدور معاینه فنی خودروها در تهران ، با شکل تازه این طرح آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید