دو نامزدی برای فیلم و کارگردان فصل فراموشی فریبا در آمریکا

به گزارش مجله یگانه، به گزارش خبرنگاران، هر ساله در روزهای هجدهم تا بیست و ششم فوریه جشنواره بین المللی فیلم های مستقل جهان در نیویورک آمریکا برگزار می شود. شعار امسال جشنواره کنایه ای به مراسم اسکار امسال داشت که سیاه پوستان را نادیده گرفته بود و مدیر جشنواره اظهار داشت که هالیوود همیشه بین زنان و مردان و رنگ پوست و نژادشان فرق می گذارد، اما جشنواره بین المللی فیلم جوایز زمستانی آمریکا متعلق به همه است؛ از هر زبان و رنگ و نژاد.

دو نامزدی برای فیلم و کارگردان فصل فراموشی فریبا در آمریکا

در جشنواره امسال 86 فیلم بلند و مستند و کوتاه و انیمیشن از 26 کشور در این رویداد سینمایی حضور داشتند که در بخش مسابقه فیلم های بلند سینمایی فصل فراموشی فریبا به کارگردانی و تهیه کنندگی عباس رافعی از جمهوری اسلامی ایران با فیلم هایی از آمریکا، روسیه، آلمان، آرژانتین، فرانسه، چین و آفریقا رقابت می کرد و در نهایت این فیلم نامزد بهترین فیلم سینمایی و عباس رافعی نامزد بهترین کارگردان سال 2016 شد.

فیلم فصل فراموشی فریبا تا به امروز جوایزی از جشنواره های معتبری همچون نیوجرسی، نیویورک، یونیورسال، رومانی، ملبورن، کرالا، جیپور، ایتالیا، آسیاتیکا، بوفالو آمریکا، هارتلند آمریکا، ارواین، هرات و ... را برای سینمای ایران به ارمغان آورده است و در جشنواره های بین المللی مونترال، برانشوایک، کلمبیا، جورجیا، فول بلوم، کویینز نیویورک، ایرواین کالیفرنیا، هدیسون والری، فیلم های آسیایی شیکاگو، فیلم هایی آسیای بزرگ لس آنجلس و نیوهیون آمریکا و فیلم های ایرانی تورنتو حضور داشته و در صفحه رسمی جشنواره هالیوود به عنوان پنج فیلم برگزیده هالیوود در سال 2015 معرفی شده است.

پخش بین المللی فیلم در موسسه فیلمنگاران انجام می شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 405

به "دو نامزدی برای فیلم و کارگردان فصل فراموشی فریبا در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو نامزدی برای فیلم و کارگردان فصل فراموشی فریبا در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید