رمانی از آن تایلر منتشر شد

به گزارش مجله یگانه، رمان تمرین نفس کشیدن نوشته آن تایلر با ترجمه علی ملایجردی منتشر شد.

رمانی از آن تایلر منتشر شد

به گزارش خبرنگاران، این کتاب در 412 صفحه با قیمت 139 هزار تومان به وسیله نشر سیب سرخ منتشر شده است.

در معرفی رمان تمرین نفس کشیدن به وسیله ناشر می خوانیم: این رمان در کارنامه کاری تایلر اثری شاخص به شمار می رود و عنوان شده است که نگارش این اثر تاثیر بسزایی در اهدای جایزه پولیتزر به وی داشته است.

علی ملایجردی، مترجم این کتاب همزمان با انتشار آن با اشاره به این که در انتخاب این کتاب جدای از معرفی یک متن مشهور برای مخاطبان ایرانی در پی معرفی اثری برای کتابخوانان ایرانی بوده که در فضای ادبیات غرب برنده جوایز ادبی معتبری می گردد، بیان نمود: رمان تعلیم نفس کشیدن آگاهی و بینش فوق العاده ای راجع به زندگی مردمانی عادی و معمولی از طبقه میانه به ما می دهد که بین التزام و تعهد به زندگی خانوادگی و جست وجوی هویت خویش معلق اند.

او ادامه داد: از هم گسیختگی خانواده، تم مهمی در این رمان است، در این خانواده های از هم گسیخته اعضای خانواده به صورت یک واحد منسجم عمل نمی نمایند. اعضای خانواده از هم جدا و منفک هستند مثلا آیرا شخصیت مرد داستان شوهر مگی هیچ دوستی ندارد و با همسرش دائم جروبحث می نماید. خواهرانش هم همین طور، این خواهران با هیچ کس ارتباط ندارند و حتی از پیشرفت های روز به وسیله تلویزیون باخبر می شوند. جسی، پسر آن ها از فیونا طلاق گرفته و تنها زندگی می نماید.

این مترجم بعلاوه اظهار کرد: این رمان بازتاب زندگی های واقعی مردم امروزی است. از نظر پست مدرنیست ها دنیا و متن هیچ معنی و یا انسجامی ندارد، تایلر این بی معنی بودن و عدم انسجام را در زندگی شخصیت ها خوب توصیف نموده است.

به گفته او، سبک روایی این رمان تایلر از سبک روایی مستقیم استفاده می نماید که در آن توالی زمانی در هم می ریزد. به این معنی که راوی از یک توالی خطی و یا منطقی پیروی نمی نماید و این یعنی این که خواننده محدود به این می گردد تا حوادث را از برداشت و دیدگاه مگی ببیند و در قسمت آخر از دیدگاه و تفسیر و برداشت آیرا.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 12 آبان 1400 بروزرسانی: 12 آبان 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1357

به "رمانی از آن تایلر منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رمانی از آن تایلر منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید