روما؛ فراری بدون سقف

به گزارش مجله یگانه، فراری اولین مدل از چهار مدل جدیدی که قرار است سال جاری به بازار عرضه کند را رونمایی کرد. این ماشین نمونه روبازی از مدل روما است و اولین مدل فراری در پنجاه سال گذشته است که سقف پارچه ای دارد.

روما؛ فراری بدون سقف

فراری مدل کوپه روما را چهار سال پیش به بازار عرضه کرد. این ماشین با قیمت پایه 210 هزار یورو (حدود 226 هزار دلار) در کنار مدل بدون سقف پورتوفینو، مقرون به صرفه ترین ماشین های کارخانه ایتالیایی هستند. حالا مدل روباز روما قرار است جایگزین پورتوفینو گردد. قیمت پایه مدل بدون سقف روما 250 هزار یورو (حدود 270 هزار دلار) است.

مدل روباز فراری روما سقف پارچه ای دارد

ظاهر ماشین به جز تغییراتی جزیی در عقب نسبت به مدل کوپه تغییر چندانی نکرده است. باز و بسته شدن اتوماتیک سقف حدود چهارده ثانیه طول می کشد و تا سرعت شصت کیلومتر در ساعت هم می توان آن را باز و بسته کرد.

موتور روما هشت سیلندر و با قدرت 620 اسب بخار است. حداکثر سرعت ماشین بیش از 320 کیلومتر در ساعت و شتاب صفر تا 100 کیلومترش 3.4 ثانیه اعلام شده است.

فراری سابقه ای طولانی در ساخت مدل های اسپرت روباز دارد. این شرکت نمونه روباز از مدل های دیگرش F8 ،296 GTS و SF90 را هم فراوری می نماید.

روما پس از مدل F8 محبوب ترین مدل فراری است. این شرکت به صورت جداگانه آماری از فروش مدل هایش منتشر نمی نماید، اما موسسه تحقیقاتی دیتافورس می گوید فراری در سال گذشته میلادی 981 دستگاه روما فروخته است. به گفته این موسسه تعداد فروش روما در سال 2021 هزار و 57 دستگاه بود.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 1 فروردین 1402 بروزرسانی: 1 فروردین 1402 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1731

به "روما؛ فراری بدون سقف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روما؛ فراری بدون سقف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید