زبان انگلیسی در سفر به کدام کشورها کاربرد ندارد؟

به گزارش مجله یگانه، چه سطحی از زبان انگلیسی در سفر کافی است؟

اگر شما هم فکر می کنید که زبان انگلیسی در سفر به همه کشورها کاربرد دارد، سخت در اشتباه هستید. قبل از اینکه سفر خود را آغاز کنید و یا حتی قبل از آنکه تصمیم به سفر بگیرید، مجله خبرنگاران به شما یادآوری می نماید که باید کشور مقصد خود را در نظر گرفته و راجع به آن اطلاعات کافی کسب کنید. اما مهم ترین موضوع درباره کشوری که می خواهید به آن سفر کنید، ارتباط برقرار کردن با مردم آن کشور است. همه ما فکر می کنیم که با یادگیری زبان انگلیسی می توانیم به راحتی در همه کشورها، گلیم خود را از آب بیرون بکشیم و با مردم به زبان انگلیسی صحبت کنیم. به راننده تاکسی بگوییم که به کجا می خواهیم برویم. آدرس ها را به راحتی پیدا کنیم و حتی در رستوران ها منو را متوجه شده و غذای مورد علاقه خود را انتخاب کنیم. به راحتی می توانیم از مغازه ها خرید کنیم و یا در کافه ها با مردم به صحبت بنشینیم. در صورتی که همه کشورها به زبان انگلیسی صحبت نمی نمایند. در ادامه با ما باشید تا شما را با یک واقعیت آشنا کنیم.

زبان انگلیسی در سفر به کدام کشورها کاربرد ندارد؟

یادگیری زبان انگلیسی چقدر در سفر به کار می آید؟

درست است که زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی شناخته شده است اما این زبان بیشترین مخاطب را در جهان ندارد. تنها قشر تحصیل نموده هر کشوری به این زبان صحبت می نمایند که آن هم به نسبت جمعیت هر کشور درصد اندکی از جمعیت کشورهای غیر انگلیسی زبان را تشکیل می دهند. پس چرا اغلب اینطور فکر می کنیم که باید بتوانیم حتما زبان انگلیسی در سفر را به خوبی صحبت کنیم؟ این تفکر هم می تواند درست باشد. در واقع زمانی که می خواهید به بیشتر کشورهای اروپایی مانند انگلستان، هلند، آلمان و برخی کشورهای شمالی اروپا سفر کنیم دانستن زبان انگلیسی بسیار سودمند خواهد بود. چرا که بیشتر مردم این کشورها، زبان انگلیسی را سلیس و به راحتی صحبت می نمایند و زبان دومشان به شمار میرود. اما برای دیگر کشورها چطور؟ در نتیجه ابتدا برای اینکه بدانیم چقدر زبان احتیاج داریم، باید نوع سفر و مقصد خودمان را تعیین کنیم.

اگر با گروه و تور سفر می کنید و تورلیدر دارید، شاید اصلا احتیاجی به دانستن زبان انگلیسی در سفر نداشته باشید. چرا که راهنمای گروه می تواند کار مترجم را در بیشتر برنامه های سفر برایتان انجام دهد. فکر کنید حتی برای خرید یک بطری آب احتیاج به راهنما و تورلیدر خود دارید و کم کم او را بیچاره می کنید. حالا فرض کنید که جایی می روید که راهنما همراهتان نیست. در این صورت باید هر طور شده چه با زبان انگلیسی و چه با ایما و اشاره منظور خود را به مغازه دار و مخاطب خود برسانید. حتماً دانستن کمی زبان انگلیسی در سفر و در حد مقدماتی برایتان راهگشا خواهد بود.

اگر به تنهایی، سفر می کنید قضیه فرق می نماید. باید نه تنها بتوانید انگلیسی صحبت کنید بلکه باید بتوانید به زبان هایی غیر از انگلیسی نیز صحبت کنید. در واقع شما برای ارتباط برقرار کردن با مردمان انگلیسی زبان احتیاج به آیلتس داشتن ندارید. بلکه همین که بتوانید منظور خود را برسانید کافی است.

این مورد را هم در نظر بگیرید که اندازه دانش زبان انگلیسی در سفر شما با توجه به اندازه ارتباط و گفت و گویی که می خواهید با مخاطب خود داشته باشید، فرق دارد. در واقع اگر می خواهید با فردی راجع به فرهنگ و اخبار صحبت کنید، باید آیلتس داشته باشید. کما اینکه فهمیدن لهجه انگلیسی بسیاری از کشورها برای ما بسیار مشکل خواهد بود. اما اگر تنها در پی برطرف مایحتاج خود در سفر هستید، به دانستن چند جمله انگلیسی و اعتماد به نفس ارتباط برقرار کردن با دیگر مردم اکتفا کنید. چون جوابگوی شما خواهد بود. همین که بتوانید منظور خود را برسانید کفایت می نماید. در این میان، مردم برخی از کشورها به هیچ عنوان زبان انگلیسی صحبت نمی نمایند. برای صحبت و ارتباط برقرار کردن در این کشورها باید یا زبان رسمی همان کشور را بلد باشید یا به سراغ ایما و اشاره بروید.

در چه کشورهایی مردم به زبان انگلیسی صحبت نمی نمایند؟

اولین کشوری که از آن نام می بریم و بسیار پهناور است، کشور چین است. بسیاری از مردم چین مخصوصا افرادی که کمی مسن تر هستند، اصلا انگلیسی نمی دانند. برای صحبت با آن ها یا باید زبان چینی بدانید، یا با همان زبان فارسی خودمان و با ایما و اشاره به نحوی منظور خود را برسانید. به علت تسلط بیشتری که بر روی زبان مادریتان دارید، به راحتی می توانید فکر کنید و منظور خود را برسانید. در واقع احساسات شما با زبان مادریتان بهتر القا می گردد. شاید سپاس گفتن به یک فرد چینی به زبان فارسی بیشتر به دل آن فرد بنشیند تا به زبان انگلیسی!

بسیاری از کشورهای آمریکای جنوبی زبان انگلیسی در سفر به کارتان نمی آید. در این کشورها یا باید به زبان های لاتین آشنایی داشته باشید و یا به همان فارسی و ایما و اشاره خود اکتفا کنید. اگر در یک بازار آمریکای جنوبی بودید و همه با شما لاتین صحبت می کردند، خب شما هم فارسی جواب دهید. قطعا حس درونی شما در پاسختان به دیگران منتقل خواهد شد. می توانید زبان ایما و اشاره خود را قوی کنید. حتی کمی تئاتر یاد بگیرید.

زبان انگلیسی در سفر به روسیه نیز کم به کارتان می آید. در بسیاری از کشورهای جماهیر شوروی سابق زبان روسی کاربرد دارد. در کشورهایی مانند ارمنستان و گرجستان و کشورهای بالکان نیز دانستن زبان روسی یا آشنایی با این زبان در ارتباط با مردم این کشور یاری نماینده خواهد بود.

در کشورهای اسپانیایی زبان نیز، زبان انگلیسی در سفر به این کشورها کاربرد ندارد. تقریبا همه کشورهای آمریکای جنوبی و مرکزی به زبان اسپانیایی صحبت می نمایند. با این حال قبل از سفر سعی کنید که با زبان کشوری که می خواهید به آنجا سفر کنید، آشنا شوید. اعداد را به آن زبان یاد بگیرید. حتی نحوه نوشتار و خواندن حروف را نیز بدانید. با این کار ارتباط برقرار کردن با مردم آن کشور می تواند برایتن راحت تر انجام گردد.

ندانستن زبان در بسیاری از کشورها می تواند مزیت هایی هم برای شما داشته باشد. خیلی از افرادی که برای فروش سرویس یا محصولی که نمی خواهید به سمت شما می آیند، تا متوجه می شوند که زبانشان را متوجه نمی شوید یا زبان انگلیسی نمی دانید، دیگر شما را رها می نمایند.

منبع: الی گشت
انتشار: 3 خرداد 1401 بروزرسانی: 3 خرداد 1401 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1552

به "زبان انگلیسی در سفر به کدام کشورها کاربرد ندارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زبان انگلیسی در سفر به کدام کشورها کاربرد ندارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید