معرفی موتورهای جستجوی امن برای بچه ها

به گزارش مجله یگانه، موتورهای جستجوی معمول وب به بچه ها کم سن و سال همچون بزرگسالان خدمات می دهند. با موتورهای جستجوی امن برای بچه ها آشنا شوید.

معرفی موتورهای جستجوی امن برای بچه ها

این روزها می توانید بگویید که فرزندان ما اطلاعات کافی از وب واینترنت دارند و تا حدودی با ویژگی های این فضا آشنا هستند. با کمی یاری پدر و مادر، آنها به راحتی می توانند اصول اولیه جستجو را درک نموده و بیاموزند. موتورهایجستجوی معمول وب به بچه ها کم سن و سال همچون بزرگسالان خدمات می دهند. اما حتی درموتورهای جستجویی که فیلترهای میانه رو اعمال می شود، برخی از مطالب و محتوا ممکناست مناسب برای این ذهن های راحت تاثیر پذیر مناسب نباشد. مرور و نمایش محتوای مناسب و مطابق با اصول اخلاقی شاید اصلی تریندلیل برای استفاده از موتور های جستجوی به طور خاص طراحی شده برای بچه ها باشد.دلیل بعدی استفاده از این موتور های جستجو شکل ظاهری آنهاست که بیشتر با روحیاتبچه ها یا نوجوانان مطابقت دارد. بی شک اجازه دادن به بچه ها برای استفاده و اجراینتایج جستجو در وب با استفاده از یک موتور جستجو ویژه بچه ها به کاهش بار نگرانیذهنی پدر و مادر در خصوص امنیت بچه ها در فضای مجازی یاری شایانی می کنند. البته، هیچ تضمینی وجود ندارد که هر جستجویی برای کودک امن باشد، امادر وب سایت هایی که در زیر به معرفی آنها می پردازیم احتمال اینکه محتوای نمایشداده شده به کودک از مطالب ضد اخلاقی یا جاسوسی و هرزه نگاری دور تر باشد بیشتراست. گذشته از این، شما می توانید با دستکاری تنظیمات هر موتور جستجو که هر ابزارجستجویی دارای آن است به این امر یاری بیشتری کنید. از طرف دیگر شما می توانید ازمنابع جستجوی این 10 پایگاه برای آموزش بیشتر در خصوص مسائل امنیتی گشت و گذارکودک در فضای مجازی استفاده نمایید .

Boolify

بچه ها و نوجوانان قرار نیست استفاده از عملگرهای بولی (Boolean operators) در جستجورا بدانند. سایت Boolifyبا فراهمآوردن اپراتورها به شکل قطعات پازل مانند رنگارنگ این عمل جستجو را آسانتر نموده.همه کاری که کودک شما باید انجام دهد این است آنها را به مرکز صفحه بکشید و عبارتمورد جستجو را با این قطعات بسازید. به عنوان مثال ، کشیدن قطعه ‘Wordبرای وارد کردن کلمه کلیدی جستجو ، و سپس اصلاح آن توسط کشیدن قطعاتدیگر مثل ‘And, ‘Or, ‘Not و غیرهبه آن ترکیب جستجو را می سازد .

Quintura for Kids

Quintura for Kidsتوسط یاهو پشتیبانی و اداره می شود. این سایت، جستجوی تصویر جالبی رابا استفاده از کلمه کلیدی به کاربر نمایش میدهد. کافیست کودک شما کار جستجورا با وارد کردن کلمه کلیدی در جعبه متن آغاز نموده و سپس آن را با هر یک ازکلمات کلیدی که موتور جستجو به او نمایش می دهد تغییر یا اصلاح نماید.Quintura در هر صفحه 5 نتیجه نمایش می دهد. ممکن استبه این موضوع تا به امروز توجه ننموده باشید اما کلیک کردن بر روی آیکون های اطراف، شمارا به 5 دسته جستجو از پیش مشخص شده راهنمایی می نماید: موسیقی ، تاریخ ، حیوانات ،ورزشی (تفریح و سرگرمی) و بازی.

KidRex

وب سایتKidRex در واقعموتور جستجوی سفارشی گوگل برای بچه ها است. محیط صفحه اصلی درست مثل نقاشی مدادرنگی یا مدادشمعی بچه هاه است (با یک دایناسور محافظ!).این موتور جستجو از شیوههای جستجوی اخلاقی و امن استفاده می نماید و سعی در نمایش حتی المقدور تمام نتایجبه شکلی فاقد مطالب نامناسب برای کودک می نماید. KidRexهمچنین دارای یک پایگاه داده ویژه حاوی وب سایت های نامناسب و کلماتکلیدی هرزه است که به نمایش نتایج تمیز و عاری از آلودگی بیشتر یاری می نماید .

Ask Kids

وب سایت Ask Kidsیک موتورجستجو برای بچه ها و کاری از دیگر موتور جستجوی معروف یعنی Ask.com که از منابع وب می باشد است.صفحه جستجو به دفتر چه مشق مدرسه شباهتدارد. جدای از کادر جستجو ، پنج رده جستجو از پیش مشخص شده تعبیه شده: مدرسه ،فیلم ، بازی ، فیلم ها و تصاویر ، که به بچه ها در پژوهش تمام چیزهایی که با آن سرو کار دارند یاری می نماید. بچه ها می توانند از نتایج متنی جستجو به نتایج تصویری پرش کنند، یاکلمه مورد جستجو را کوتاه تر نموده یا گسترش دهند ، نام های معروف در یک زمینه خاصو اطلاعات مرتبط دیگر را مشاهده کنند. این ویژگی ها ازخود سایت Ask.comو شیوه متداول جستجوی آن به عاریت گرفته شده است ، اما در این سایت آنها را برای بچه ها ساده و آسان نموده اند .

KidsClick

همانطور که در صفحه درباره ما موتور جستجوی KidsClickبه صراحتآمده هدف از ایجاد این سایت فیلترینگ اینترنت نیست. این سایت تنها شاخه هاییاز منابع خوب را (600 و بیشتر لیست قوی از موضوعات متنوع) گرد آوری نموده که بچه هامی توانند برای کسب اطلاعات و یا انجام تحقیقات درسی از آن استفاده کنند .KidsClickهم متعلق به دانشکده علوم کتابداری و اطلاعرسانی (SLIS) دردانشگاه ایالتی کنت می باشد. همانطور که لینک های منابع وب این موتور جستجو ازمجموعه ای جامع از محتوای خوب و سایت های پاک تشکیل شده، رابط KidsClickهم بدون هیچ گونه تبلیغات بازرگانی می باشد .

Yahoo Kids

یاهو کیدز راهرویی به دایرکتوری یاهو از وب سایت ها و آدرس های ارائهشده منحصرا برای بچه ها است. صفحه اصلی رنگین ، درگیرکننده ، و پر از چیزهای جذابو جالب است که فرزند شما را تا مدت ها به خود مشغول می نماید. تا حدی که خیلیآسان جعبه جستجو در گوشه بالای صفحه را فراموش می نماید. نتایج جستجو تحت سه بخشارائه می شود: نتیجه در یاهو! کیدز ، نتیجه در دایرکتوری یاهو! کیدز ونتایج بر روی وب .

Study Search

سایت Study Searchدر واقعاز جمله موتور های جستجو سفارشی گوگل (با جستجوی پاک) برای مدارس استرالیا به شمارمی رود. اما دلیل نمی شود بقیه دنیا نخواهد از آن استفاده کند. اطلاعاتپایگاه داده سایت برای بر طرف کردن نیازهای جستجوی دانش آموزان مدارس ابتدایی ودبیرستان استرالیایی طراحی شده است. بانک اطلاعاتی حاوی لینک هایی از سراسر دنیاوب این سایت به همت معلمان استرالیا ، کتابداران و داوطلبان سایت گرداوری شده است .

Aga-Kids

سایت Aga-Kidsیک موتورجستجو بصری برای بچه ها و یکی از پر زرق و برق ترین های در این زمینه است. شما میتوانید بین جستجو بصری و متنی یکی را انتخاب کنید. نتایج جستجو برای کودک به شکلعکسهای تعاملی و متحرک نمایش داده می شود. نتایج جستجو ممکن است محدود باشد به این دلیل که موتور جستجوی تنها وبسایت هایی را جستجو و نمایش می دهد که برای بچه ها ساخته شده است .

Dib Dab Doo and Dilly Too

اگر یک نام دامنه در سراسر وب باشد که فریاد بزند که موتور جستجو برایبچه هاست ، همین سایت است! موتور جستجوی این سایت نیزبر اساس جستجوی سفارشی گوگلبنا نهاده شده و کوشش طراحان این بوده تا انجا که ممکن است محتوای بچه هاه بهکاربران خود ارائه دهند. جستجوی سفارشی به کودک یاری می نماید تا از بسیاری لینک های نامناسب دورشود ، اما قطعا این امر صد درصد و در همه موارد نیست. بسیاری از موتورهایجستجو برای بچه ها نیز تبلیغاتی نمایش می دهند که برخی از آنها نامطلوب و نامناسبو بعضا غیر اخلاقی است.استفاده از نرم افزار های کنترل والدین در ترکیب با استفادهاز موتورهای ویژه جستجوی بچه ها می تواند به حفظ بچه ها و در امان ماندن این ذهنهای پاک از جنبه های بد وب یاری شایانی نماید. این یک نبرد سخت است ، اما با اینروش ها والدین می توانند کمی کمتر نگران باشند. این موتورهای جستجو برایبچه ها فقط ابزارهای جستجو برای در امان ماندن بچه ها دلبندمان از مشاهده وبسایت های غیر مرتبط می باشند و باید به دیگر جنبه های محافظت از کودک در فضایانلاین نیز توجه کافی نمود .

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

منبع: setare.com
انتشار: 25 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 423

به "معرفی موتورهای جستجوی امن برای بچه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی موتورهای جستجوی امن برای بچه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید