نحوه حذف جیمیل؛ چگونه جیمیل را پاک کنیم؟

به گزارش مجله یگانه، حذف جیمیل چند مرحله دارد. گوگل به شما احتیاج دارد تا ایمیل جدیدی را برای تایید هویت خود وارد کنید. این آدرس ایمیل جدید نمی تواند یک آدرس Gmail باشد و باید از ایمیل دیگر کمپانی ها بهره ببرید (مانند Yahoo , Outlook , Live).

نحوه حذف جیمیل؛ چگونه جیمیل را پاک کنیم؟

خبرنگاران| دلایل زیادی وجودی دارد که بعضی از مردم تصمیم به حذف راه های ارتباطی خود به وسیله گوگل می گیرند. شاید بخواهیر جهت متن بازتری را انتخاب کنید یا نگرانی های امنیتی دارید که شما را وادار به پیدا کردن جایگزین های گوگل می نماید. مهم نیست دلایلتان چه باشد، اولین قدم برای پشت کردن به تمام خدمات گوگل، حذف حساب کاربری گوگل یا جیمیل شما است.

  • حذف حساب کاربری جیمیل (Gmail): در صورتی که می خواهید تنها حساب جیمیل خود را حذف کنید، می بایست یک ایمیل آدرس دیگر در اختیار داشته باشید تا اطلاعات سرویس هایی مانند تقویم و درایو گوگل به آن ارجاع داده شوند. گفتنی است که این ایمیل جایگزین نباید جیمیل باشد.
  • حذف حساب کاربری گوگل به طور کامل: با انجام این روش، دسترسی تان به تمام سرویس های متعلق به گوگل قطع می گردد و دیگر نمی توانید از ویژگی های گوگل درایو یا گوگل فوتو بهره ببرید.

خوشبختانه حذف حساب های کاربری گوگل به هیچ عنوان سخت نیست و کاربر تنها چند کلیک با این هدف فاصله دارد. اما پیش از آغاز مراحل، باید به چند نکته مهم دقت کرد.

گام اول: وارد حساب گوگل خود شوید

شما همیشه می توانید با زدن روی تصویر پروفایل خود در gmail ، وارد حساب کاربری خود در گوگل شوید. یا می توانید با زدن روی این لینک، وارد حساب کاربری خود شوید.

هنگامی که در حساب گوگل خود هستید ، به منوی سمت چپ نگاه کنید و Data and personalization را انتخاب کنید. این بخش شامل گزینه های حفظ حریم خصوصی ، ذخیره داده ها و بسیاری از تنظیمات مهم از جمله امکان حذف حساب gmail شما می گردد.

گام دوم: گزینه Delete a service or your account را انتخاب کنید

در بخش Data and personalization، به پایین صفحه پیمایش کنید تا قسمت Download, delete, or make a plan for your data را پیدا کنید.

در اینجا گزینه ای را انتخاب کنید که می گوید Delete a service or your account. در این قسمت است که می توانید حساب جیمیل خود را حذف کنید.

گام سوم: گزینه Delete a Google service را بزنید

در صفحه زیر، گزینه Delete a Google service را برای ادامه انتخاب کنید. در این صفحه همچنین می توانید برای حذف کامل اکانت گوگل، گزینه delete your Google account را انتخاب کنید، اما اگر فقط می خواهید از شر gmail خلاص شوید، زدن این گزینه لازم نیست.

در این مرحله، گوگل از شما می خواهد دوباره با رمز ورود به حساب خود وارد شوید. در این مرحله، همچنین می توانید گزینه Download your data را بزنید تا اطلاعات مهمی مانند مکالمات ایمیل را ذخیره کنید و بعد از حذف gmail، آن ها را داشته باشید.

همچنین اگر هنوز برای حذف اکانت جیمیل خود مطمئن نیستید، با زدن روی گزینه Make a plan for your account، می توانید جزئیات بیشتری برای عدم فعالیت حساب خود ایجاد کنید و می توانید از این ابزار برای تنظیم اتوماتیک حساب خود بهره ببرید تا اگر برای یک دوره معین استفاده نگردد، به طور اتوماتیک حذف گردد.

گام چهارم: حذف جیمیل و تمام!

اکنون همه سرویس های گوگل را که در حال حاضر برای شما فعال هستند، مشاهده خواهید کرد. به دنبال Gmail باشید و آیکون سطل زباله را انتخاب کنید تا فرایند حذف آن آغاز گردد.

گوگل اکنون به شما احتیاج دارد تا ایمیل جدیدی را برای تایید هویت خود وارد کنید. این آدرس ایمیل جدید نمی تواند یک آدرس Gmail باشد و باید از ایمیل دیگر کمپانی ها بهره ببرید (مانند Yahoo , Outlook , Live). اگر قبلاً حساب ایمیل جدیدی تنظیم ننموده اید، الان وقت آن رسیده است تا این کار را انجام دهید. اگر قبلاً آدرس ایمیل ثانویه را برای حساب گوگل خود وارد نموده باشید، گوگل به طور اتوماتیک این ایمیل را برای استفاده انتخاب می نماید.

گوگل اکنون یک ایمیل تأیید را در به آن آدرس برای شما ارسال می نماید، سپس ایمیل را باز کنید و روی پیوند کلیک کنید تا حساب جیمیل خود را حذف کنید.

نکته: اگر از gmail به صورت آفلاین استفاده می کنید، احتمالاً مرورگر شما بعضی از اطلاعات مشکل ساز را ذخیره نموده است. برای جلوگیری از این مسائل، حافظه نهان مرورگر و کوکی های موجود در مرورگر خود را پاک کنید تا مطمئن شوید که هرگونه داده ذخیره شده در gmail شما از بین رفته است.

منبع: فرادید
انتشار: 1 اسفند 1399 بروزرسانی: 1 اسفند 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 955

به "نحوه حذف جیمیل؛ چگونه جیمیل را پاک کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نحوه حذف جیمیل؛ چگونه جیمیل را پاک کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید