نمایشگاه های مجازی به الگوی ثابت نمایشگاهی تبدیل خواهد شد

به گزارش مجله یگانه، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران با بیان این مطلب که برگزاری نمایشگاه های مجازی با توجه به ظرفیت ها و ویژگی هایی که دارند به یکی از مدل های ثبات برگزاری نمایشگاه ها تبدیل خواهند شد، گفت: فناورهای نو برای آسان تر شدن انجام امور به تدریج در تمام ابعاد زندگی وارد شدند و بدین ترتیب برگزاری مجازی نمایشگاه نیز می تواند با تسهیل در شرایط این امر به توسعه و تقویت آن یاری کند.

نمایشگاه های مجازی به الگوی ثابت نمایشگاهی تبدیل خواهد شد

بهزاد محقق حضرتی، نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران برگزاری نمایشگاه های مجازی را مانند کار با کامپیوتر و ورود آن به تمام عرصه های زندگی می داند. به باور او فناورهای نو برای آسان تر شدن انجام امور به تدریج در تمام ابعاد زندگی وارد شدند و بدون شک برگزاری نمایشگاه های مجازی نیز در میان مدت به یکی از الگوهای نمایشگاهی ثابت تبدیل می گردد که با وجود برگزاری نمایشگاه های فیزیکی شاهد برگزاری نمایشگا ه های مجازی نیز خواهیم بود.

این فعال مالی در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران به مزایا و ویژگی های نمایشگاه های مجازی اشاره و تاکید نمود: طول زمان برگزاری نمایشگاه مجازی بیشتر و هزینه های حضور در آن بسیار کمتر است، سفرها را نیز کاهش می دهد و زمینه جست و جوی هدفمند را فراهم می نماید و از طرفی خستگی بازدید فیزیکی از نمایشگاه را برای مخاطبان نخواهد داشت.

محقق حضرتی اظهار داشت: تجربه های نخستین برگزاری نمایشگاه مجازی می تواند معیاری برای ادامه جهت باشد، هرچند چاره ای جز حرکت در این جهت نخواهد بود.

او نمایشگاه ها را یکی از ابزارهای مهم برای توسعه بازار دانست و تاکید نمود: نمایشگاه ها به ویژه درباره محصولاتی که کالایی هستند و عرضه آنها در نمایشگاه ها می تواند اطلاعات لازم را در اختیار مشتری قرار دهد، کارآیی مهم دارند و نمایشگاه مجازی ایران، فرصتی برای عرضه آخرین دستاوردهایی است که در زمینه فراوری به دست آمده است.

به اعتقاد محقق حضرتی، نمایشگاه مجازی در بخش خدمات موفقیت بیشتری خواهد داشت و آمار، اطلاعات، ظرفیت ها و دستاوردهای شرکت ها در زمینه خدمات فنی و مهندسی به خوبی در نمایشگاه مجازی قابلیت عرضه دارد.

نایب رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران درباره مشوق های درنظر گرفته شده برای حضور در نمایشگاه مجازی نیز گفت: باید هزینه های برگزاری نمایشگاه مجازی پایین باشد و شرکت ها بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را بر پلت فرم طراحی شده بارگذاری نمایند.

این فعال مالی یکی از نواقص نمایشگاه های ایران را در حال حاضر نبود امکان عقد قرارداد با طرف های خارجی دانست و ادامه داد: شرکت های خارجی می توانند از نمایشگاه مجازی بازدید نموده و با توانمندی های ایران آشنا شوند؛ اما امکان تجارت خارجی و حضور در بازارهای جدید به شدت کاهش یافته و برای حل این مسئبه نیازمند تسهیل در امور دیگری هستیم.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 17 اسفند 1399 بروزرسانی: 17 اسفند 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 988

به "نمایشگاه های مجازی به الگوی ثابت نمایشگاهی تبدیل خواهد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه های مجازی به الگوی ثابت نمایشگاهی تبدیل خواهد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید