نکاتی در خصوص انواع چیدمان و لایه بندی آشپزخانه

به گزارش مجله یگانه، لایه بندی آشپزخانه های L شکل برای فضاهای عظیم و باز مناسب است؛ زیرا می تواند در یکی از گوشه ها قرار بگیرد. در تصویر زیر می توانید ببینید که آشپزخانه کم و بیش متقارن است، در عین حال که پیشخوان در اطراف آن پیچیده می گردد و کمی در امتداد دیوار مجاور گسترش می یابد. کابینت های خاکستری تداوم آن را فراهم می نماید و تیرهای سقفی و راه پله، تصور یک منطقه دنج را به وجود می آورد.

نکاتی در خصوص انواع چیدمان و لایه بندی آشپزخانه

در چارچوب لایه بندی آشپزخانه طبقه باز، جزیره معمولاً نقش دوچندانی دارد. در بسیاری از فضاهای داخلی، این جزیره به عنوان یک تقسیم نماینده فضا عمل نموده و فضای آشپزخانه را از اتاق نشیمن جدا می نماید. در تصویر زیر می توانید مبل راحتی را ببینید که قرار دریافت پشت آن به سمت پیشخوان و تأکید بر خطوط فاصله گذاری، دو منطقه را از هم جدا نموده است.

اگر چه آشپزخانه می تواند جلوی اتاق نشیمن قرار بگیرد، اما در این لایه بندی آشپزخانه اینطور نیست. در عوض، کابینت ها با قرارگیری در مقابل پنجره های دوبل، از نور طبیعی برخوردار هستند. در عین حال، این لایه بندی به صاحبان خانه این امکان را می دهد که بدون چرخاندن پشت خود به اتاق نشیمن از فضا استفاده نمایند و احساس ارتباط بیشتری با بقیه فضا داشته باشند.

حتی اگر دیوارهای آشپزخانه و اتاق نشیمن با هم در یک جهت قرار نگیرند، همچنان حس خوب استمرار بین این مناطق وجود دارد. اتاق ناهارخوری بین آن ها قرار گرفته است و به عنوان اتصال دهنده عمل می نماید. خود آشپزخانه طولانی و باریک است که دقیقاً ایده آل یا بسیار کاربردی نیست. با این وجود، طراحی لایه بندی مینیمالیستی و مدرن آن، بیشترین استفاده را از موقعیت می نماید.

خرید 41 مدل ماوس بی سیم درجه یک در بازار + قیمت

لایه بندی آشپزخانه مدرن و جدید

این خانه، کوچک اما فوق العاده دنج است. اتاق نشیمن، اتاق ناهارخوری و آشپزخانه به یک فضای باز متصل شده اند و هیچ یک از آن ها به طور منحصر به فرد عظیم نیستند. در واقع، به نظر می رسد که هر کدام آن ها به طور جداگانه از ویژگی های خاصی برخوردار نیستند و هیچ تمایزی بین انتها یک منطقه و آغاز یک منطقه دیگر وجود ندارد. این مرزهای مبهم است که باعث می گردد تا این لایه بندی آشپزخانه راحت و استقبال پذیر گردد.

کابینت های سفید که در برابر دیوارهای سفید قرار گرفته اند باعث می گردد تا این لایه بندی آشپزخانه باز تقریباً در پس زمینه ناپدید گردد؛ یک تصمیم طراحی آگاهانه به معنای ایجاد دکوراسیون باز و مطبوع در کل این منطقه. این جزیره، هم به عنوان جدانماینده و هم به عنوان اتصال دهنده بین آشپزخانه و اتاق نشیمن عمل می نماید، به عنوان یک کانتر دوبل می گردد و تنها عنصر رنگ تیره در کل چیدمان فضا است.

در تصویر زیر از یک استراتژی طراحی متضاد استفاده شده است. آشپزخانه باز هم یکی دیگر از قسمت های مشترک است اما هیچ جزیره ای وجود ندارد که بتواند به عنوان یک تقسیم نماینده فضا عمل کند. در عوض، کل فضا با سایه هایی از رنگ سفید و خاکستری تزئین شده که در تضاد با دیوارهای آبی تیره قرار می گیرد و بقیه اتاق را معین می نماید. این چیدمان و لایه بندی آشپزخانه یک نمونه استفاده از رنگ به روشی استراتژیک برای منحصر به فرد کردن یک لایه بندی طبقه باز است.

خرید 41 مدل ماوس بی سیم درجه یک در بازار + قیمت

ایده های نو در لایه بندی آشپزخانه

سیاه و سفید ترکیبی از ظرافت و بی انتهایی با رنگ است که هرگز از مد خارج نمی گردد. در اینجا نیز این ترکیب استفاده شده تا یک دکوراسیون مداوم و منسجم حاصل گردد و بتوانید لایه بندی آشپزخانه را به روشی طبیعی به اتاق نشیمن وصل کنید. همانطور که مشاهده می کنید کف آشپزخانه مشکی با مبل و دیوارهای سفید در هر دو فضا هماهنگی دارد و ارتباطی یکپارچه ایجاد می نماید.

تداوم بین فضاها در این لایه بندی آشپزخانه خاص توسط کف چوبی و همچنین دیوارهای سفید که این منطقه مشترک را تعریف می نمایند، تضمین شده است. کابینت ها و قسمت های پشتی، همه به رنگ سفید هستند، اما به لطف کانترهای چوبی و میز کوچک که باعث ایجاد گرمی زیادی در فضا می گردد، طراحی کلی و دکوراسیون آشپزخانه یکنواخت نیست.

جزیره به طور معمول درست در مقابل پیشخوان آشپزخانه قرار می گیرد و معمولاً در این حالت متمرکز است؛ اما در لایه بندی آشپزخانه زیر این حالت وجود ندارد. در اینجا، کمی به سمت کنار چسبیده و فضای داخلی را در معرض بقیه اتاق قرار می دهد. این چیدمان باعث می گردد تا این آپارتمان کوچک، عظیم تر احساس گردد و فضای کف موجود، با کارآیی بیشتری مورد استفاده قرار بگیرد.

خرید آنلاین 39 مدل بهترین ماوس پد با کیفیت + قیمت

منبع: اتاق
انتشار: 7 مهر 1399 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 664

به "نکاتی در خصوص انواع چیدمان و لایه بندی آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی در خصوص انواع چیدمان و لایه بندی آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید