چرا پیروز ترین دختر وزنه بردار ایران روی سکو اشک می ریخت

به گزارش مجله یگانه، دختر وزنه بردار ایران بعد از نایب قهرمانی در مسابقات نوجوانان دنیا گفت: برای کسب مدال طلا خیلی کوشش کردم اما همواره شانس با آدم یار نیست و در مسابقات جوانان سال آینده کوشش می کنم به طلا برسم.

چرا پیروز ترین دختر وزنه بردار ایران روی سکو اشک می ریخت

به گزارش خبرنگاران، یکتا جمالی دختر وزنه بردار ایران در سال 2021 توانست عملکرد درخشانی از خود نشان دهد و مدال های تاریخی را به دست آورد. جمالی در مسابقات جوانان دنیا با وجود اینکه رده سنی اصلی اش نوجوانان بود، توانست سه مدال برنز بگیرد که اولین مدال های تاریخ وزنه بردای ایران در مسابقات دنیای محسوب می شد. او در مسابقات نوجوانان دنیا هم نایب قهرمان شد و 2مدال نقره و یک برنز گرفت و برای اولین بار وزنه برداری زنان ایران را صاحب مدال نقره کرد.

جمالی در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص اینکه پیروز ترین چهره وزنه برداری زنان ایران در سال 2021 بود، اعلام کرد: خدا را شکر که در مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان دنیا توانستم مدال بگیرم. البته در مسابقات نوجوانان دنیا برای کسب مدال طلا خیلی کوشش کردم اما همواره شانس با آدم یار نیست. من قبلا گفته بودم کوشش می کنم رنگ مدالم را ارتقاء بدهم و این کار را انجام دادم اما به مدال طلا نرسیدم. در مسابقات جوانان سال آینده کوشش می کنم به طلا برسم.

جمالی در پاسخ به این پرسش که چرا در هنگام اهدای مدال روی سکو اشک می ریخت؟ گفت: خیلی ناراحت بودم چون وزنه های آخرم را می زدم به طلا می رسیدم اما هر چه به گذشته برگردیم باز هم نمی توانیم چیزی را درست کنیم. اکنون برایم تجربه ای شد که بتوانم در مسابقات بعدی بیشتر کوشش کنم و مدال طلا بگیرم.

نایب قهرمان نوجوانان دنیا در پاسخ به پرسش دیگری مبنی براینکه با توجه به تاریخ سازی هایی که داشته است این انتظار را دارد که حمایت مسئولان از وزنه برداری زنان بیشتر گردد، توضیح داد: تا الان خدا را شکر فدراسیون حمایت نموده است و قطعا حمایت فدراسیون و کادرفنی نبود، نمی توانستم در این مسابقات شرکت کنم. از مسئولان ورزش درخواست دارم حمایت هایشان از وزنه برداری زنان بیشتر گردد.

او در خصوص واکنش خانواده اش واطرافیانش نسبت مدال آوری مجددش، گفت: از خوشحالی گریه می کردند و می گفتند خیلی کوشش کردم. معلمان و مدیر مدرسه ام نیز خیلی تشویقم کردند و تبریک گفتند.

جمالی در خصوص اینکه آیا در سال های آینده شاهد افتخارآفرینی های بیشتر از او خواهیم بود؟ تاکید نمود: سال 2021، آخرین سال نوجوانانم بود و از سال 2022 وارد رده جوانان می شوم. باید کوششم را دوبرابر کنم و رنگ مدالم را ارتقاء دهم. همه کوششم را می کنم تا خودم را ثابت کنم.

دختر وزنه بردار ایران در پاسخ به این پرسش که مدالش را به چه کسی تقدیم می نماید، تاکید نمود: مدالم را به تمام کسانی که برایم زحمت کشیدند تقدیم می کنم. افراد زیادی کنارم بودند و کمکم کردند و از همه آنها متشکرم.

جمالی در خصوص واکنش کشورهای دیگر به مدال آوری دختران ایران اعلام کرد: کشورهای مدال آور می گفتند واقعا دختران ایران قوی هستند و با وجود اینکه تازه وزنه برداری زنان ایران آغاز شده اما در مسابقات اخیر با قدرت شرکت نموده اندو مدعی مدال بودند. واکنش ها مثبت بود.

او در خصوص تجربه خود از زیارت خانه خدا بعد از سرانجام مسابقه اش گفت: خیلی حس خوبی بود و آرامش عجیبی پیدا کردم. دفعه اول بود که به زیارت خانه خدا می رفتم و محو آنجا شده بودم و برای همه دعا کردم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 15 آبان 1400 بروزرسانی: 15 آبان 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1361

به "چرا پیروز ترین دختر وزنه بردار ایران روی سکو اشک می ریخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا پیروز ترین دختر وزنه بردار ایران روی سکو اشک می ریخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید