چگونه از چوب در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم!

به گزارش مجله یگانه، یکی از آسان ترین و لذت بخش ترین جنبه های طراحی دکوراسیون داخلی، انتخاب مبلمان و وسایلی است که به آن ها علاقمند باشید. چالش برانگیزترین جنبه قسمت طراحی دکوراسیون داخلی، تطبیق دادن المان ها از نظر هارمونی و چیدمان می باشد. استفاده از چوب در کنار سایر المان ها نیز باید با دقت و ظرافت صورت گیرد. طیف رنگی چوب متفاوت می باشد. این طیف رنگ از روشن به تیره گستره می باشد. بعضی از طیف های رنگی مانند ماهگونی دارای رنگی عمیق و بعضی دیگر مانند درخت بلوط از طیف میانه برخوردار می باشند. آموزش چگونگی ترکیب چوب با طیف های رنگی متفاوت نیز به کمی دقت و استفاده از یاری متخصصین دکوراسیون داخلی می باشد. آن چه که در ادامه این مطلب از ما به بیان آن می پردازیم، ارائه نکاتی در جهت دستیابی به یک طراحی زیبا و خیره کننده می باشد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه از چوب در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم!

جهت دریافت خدمات بازسازی منازل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

انتخاب یک طیف رنگ برای المان های اساسی چوبی

یکی از اساسی ترین مراحل در انتخاب المان های چوبی، اطمینان از ایجاد انسجام در استفاده از رنگ های المان های چوبی می باشد. مبلمان، میز جلو مبلی و سایر وسایل چوبی که در دیزاین خانه مورد استفاده قرار می گیرند، باید از یک طیف رنگ چوب برخوردار باشند. در صورتی که المان های اساسی از طیف رنگی تیره برخوردار می باشند، برای سایر اکسسوری های کوچک چوبی مانند قاب عکس می توان از طیف روشن چوب استفاده کرد. این کار به ایجاد توازن در فضای اتاق یاری می نماید.

ترکیب طیف های مختلف رنگ چوب در اتاق ها

بدون شک، استفاده از یک طیف رنگ چوب برای المان های اساسی در تمام اتاق های خانه نتیجه چندان مناسب نیست. برای مثال در صورتی که دو اتاق مجاور در خانه وجود دارد، می توان در یکی از آن ها از مبلمان جنس چوب راش و در دیگری از مبلمان چوب آلبالو استفاده کرد. برای ترکیب این دو طیف رنگ چوب، می توان از اکسسوری هایی با رنگ غالب مورد استفاده قرار گرفته در اتاق مجاور، استفاده نمایید.

ایجاد توازن در میان المان های چوبی در اتاق

اگر تصمیم به استفاده از طیف های مختلف رنگ چوب در خانه دارید، باید آن ها را در قسمت های مختلف خانه پخش کنید. برای مثال در صورتی که در یک سمت از رنگ تیره و در قسمت دیگر از رنگ روشن استفاده نمایید، توازن در فضای اتاق ایجاد نخواهد شد و قسمتی که از طیف رنگ تیره در آن استفاده شده است، فضای سنگین تری دارد. بنابراین باید از طیف های مختلف در کنار یکدیگر استفاده نمایید.

تطبیق وسایل چوبی مختلف در کنار یکدیگر

برای درک بهتر این موضوع به این مثال توجه کنید. در نظر داشته باشید تمام وسایل چوبی موجود در اتاق نشیمن به رنگ ماهگونی تیره می باشد. در کنار آن شلف و یا کتابخانه ای که قصد خرید آن را دارید از چوب راش بوده و رنگ روشنی دارد. برای تطبیق این دو رنگ می توانید از وسیله ای مانند یک میز عثمانی، یا یک جایگاه به رنگ قهوه ای مایل به زرد استفاده نموده و از این طریق میان رنگ ها، تطابق ایجاد نمایید. استفاده از این ایده می تواند باعث ایجاد هارمونی در فضای اتاق گردد.

ایجاد توازن میان ترکیب رنگ های چوب و رنگ ها

بر اساس یک قانون کلی، ترکیب چند رنگ مختلف چوب باعث ایجاد فضایی پر هرج و مرج می گردد. این موضوع در زمانی که از رنگ های مختلف در کنار آن ها استفاده نمایید، تشدید می گردد. به همین خاطر، اگر در طراحی وسایل خانه از رنگ های مختلف استفاده شده است، بهتر است استفاده از طیف های مختلف رنگ چوب را محدود کنید. در صورتی که تمایل به استفاده از طیف های مختلف رنگ چوب دارید، بهتر است استفاده از رنگ های دیگر را محدود نمایید. چرا که در غیر این صورت فضایی شلوغ و پر هرج و مرج در اختیار خواهید داشت و امکان لذت بردن از فضای اتاق فراهم نخواهد بود.

ایجاد کنتراست با استفاده از طیف های مختلف رنگ چوب

ایجاد کنتراست با به کارگیری صحیح رنگ ها از دیگر ایده هایی است که می توان با استفاده از طیف های مختلف رنگ چوب در کنار یکدیگر به آن دست یافت. برای مثال قرار دادن یک میز غذا خوری ساخته شده از چوب کاج بر روی کفپوش چوبی که به همان رنگ و از همان جنس باشد، باعث می گردد میز ناهارخوری آن طور که باید خود را نشان نداده و به چشم نیاید. در این موقعیت بهترین ایده ای که می توانید مورد استفاده قرار دهید، ایجاد کنتراست می باشد. به این منظور بهتر است از یک میز ناهارخوری که رنگ آن با رنگ کفپوش کنتراست ایجاد نموده و تیره تر یا روشن تر از آن است، استفاده نمایید. این کار بدون شک نمای زیبایی ایجاد خواهد نمود.

نکات پایانی

استفاده از چوب در دکوراسیون داخلی باعث القای گرما به فضای اتاق می گردد. بدون شک استفاده از چوب باعث ایجاد نمایی زیبا می گردد. نکات ارائه شده در این جا می تواند به استفاده صحیح از چوب در دکوراسیون داخلی به شما یاری کند.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 158

به "چگونه از چوب در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از چوب در دکوراسیون داخلی استفاده کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید