آیفون SE 2020 در سال جاری به یک محصول سود آور برای اپل تبدیل می شود

به گزارش مجله یگانه، اگرچه شیوع ویروس کرونا بر کسب وکار بسیاری از کمپانی های فعال در حوزه فناوری تاثیر گذاشته است، اما به نظر می رسد آیفون SE 2020 محصولی است که می تواند تا حدی راه را برای سودآوری اپل در سال جاری هموار کند. موفقیت این دستگاه در بازارهای مهمی مثل چین و محبوبیت آن در میان کاربران به عنوان یک میان رده قدرتمند از اکوسیستم اپل که برای رقابت با اندرویدی ها پا به میدان گذاشته است؛ باعث شده اند تا امیدها به تولید و فروش چندین میلیونی این دستگاه قوت بگیرد.

آیفون SE 2020 در سال جاری به یک محصول سود آور برای اپل تبدیل می شود

AppleInsider با دسترسی به یادداشت های شرکت امنیتی Cowen که توسط تحلیل گری به نام Krish Sanker نوشته شده، به پیش بینی هایی درباره تولید آیفون های اپل دست یافته است. بر اساس این یادداشت، انتظار می رود کوپریتویی ها در سومین فصل مالی خود که در ماه ژوئن به انتها می رسد، تعداد 35 میلیون آیفون تولید کنند. اگر دقیق تر به این آمار بنگریم، متوجه خواهیم شد که تعداد آیفون های پیش بینی شده برای این بازه زمانی، نسبت به سه ماهه پیشین با 5 درصد کاهش و نسبت به میزان سالانه با 13 درصد کاهش همراه خواهد بود.

طبق تحلیل های شرکت Cowen، اپل در بازه آوریل تا ژوئن، 30 میلیون گوشی هوشمند تولید خواهد کرد که 6 میلیون یا همان 17 درصد از آن ها به آیفون SE 2020 اختصاص دارد. نسل دوم آیفون SE در واقع همان آیفون 8 است که از پردازنده خانواده آیفون 11 یعنی A13 Bionic و دوربین به روز شده بهره می برد.

اپل در سال جاری 25 میلیون دستگاه آیفون SE 2O2O را به فروش می رساند

طبق تحلیل های Sankar، اپل می تواند در سه ماهه مالی چهارم خود به فروش 8 میلیون دستگاه آیفون SE جدید امیدوار باشد. او پیش بینی می کند این شرکت در سال جاری میلادی 25 میلیون دستگاه آیفون SE 2020 را تولید کند. این تحلیل گر که در هماهنگی با زنجیره تامین اپل به این نتایج رسیده است، می گوید میزان تولید زنجیره تامین این کمپانی تا حد زیادی به حالت عادی بازگشته است.

او پس از ارتباط با زنجیره تامین متوجه شده در سال جاری 4 مدل آیفون جدید معرفی خواهند شد. تا به حال خبرها و شایعات زیادی به وجود 4 نسخه آیفون با مشخصات زیر اشاره کرده اند:

  • آیفون 12 با نمایشگر 5.4 اینچی
  • آیفون 12 پلاس با نمایشگر 6.1 اینچی
  • آیفون 12 پرو با نمایشگر 6.1 اینچی
  • آیفون 12 پرو مکس با نمایشگر 6.7 اینچی

همچنین، در گزارش ها ذکر شده است که اپل دیگر از لبه های منحنی در طراحی آیفون اتفاده نمی کند و به جای آن لبه های صاف را جایگزین کرده است که به طراحی آیفون 5 و 5s شباهت دارند. تمامی اعضای خانواده آیفون 12 به پردازنده 5 نانومتری اپل A14 Bionic مجهز می شوند که از 15 میلیارد ترانزیستور تشکیل شده است. آیفون های 12 و 12 پلاس از حافظه رم 4 گیگابایتی و آیفون های 12 پرو و 12 پرو مکس از حافظه رم 6 گیگابایتی بهره خواهند گرفت.

پیش از این در شایعات ذکر شده بود که دو مدل استاندارد به دوربین های عریض 12 مگاپیکسلی و فوق عریض 12 مگاپیکسلی مجهز خواهند شد؛ در حالی که نسخه های پرو علاوه بر این دو دوربین، به یک لنز تله فوتو و یک سنسور مدت پرواز LiDar نیز مجهز خواهند بود. دوربین LiDar که پیش از این در تبلت های پرچم دار اپل مورد استفاده قرار گرفت، سنسوری برای سنجش مدت زمان رسیدن امواج فروسرخ به اجسام و بازتاب آن ها به گوشی است. اطلاعاتی که از این سنسور به دست می آید به سنجش دقیق عمق تصویر، بهبود تجربه کاربر از محتوای واقعیت افزوده و البته ثبت تصاویر پرتره بهتر کمک می کند.

علاوه بر برتری در دوربین و حافظه رم، مدل های پرو در بخش نمایشگر هم نسبت به مدل های استاندارد برتری دارند. گفته می گردد صفحه نمایش هر دو مدل مذکور به نرخ تازه سازی 120 هرتزی Dynamic ProMotion مجهز خواهد بود که این یعنی نمایشگر در هر ثانیه 120 بار رفرش خواهد شد. برای حفظ عمر باتری، این میزان در زمانی که محتوای نمایش داده شده به نرخ رفرش سریع تری نیاز نداشته باشد، به نرخ 60 هرتز باز می گردد. اما هر 4 مدل آیفون 12 در پشتیبانی از انواع شبکه 5G یکسان عمل می کنند.

تجهیز مدل های پرو به نمایشگر 120 هرتزی و پشتیبانی آن ها از شبکه های 5G به معنی افزایش مصرف باتری است و به همین دلیل، اپل تصمیم گرفته تا گنجایش باتری این مدل ها را افزایش دهد. طبق شنیده ها، آیفون 12 پرو مکس به باتری 4400 میلی آمپر ساعتی مجهز است که نسبت به باتری 3969 میلی آمپری آیفون 11 پرو مکس با 10.9 درصد افزایش همراه خواهد بود.

CNBC در گزارش خود به افزایش چشم گیر فروش آیفون در چین اشاره کرده است. طبق این گزارش، ماه گذشته چینی ها 3.9 میلیون از گوشی های تولیدی اپل را خریده اند که افزایش 160 درصدی را برای جامعه 1.5 میلیونی کاربران iOS در این کشور به ارمغان آورده است. به دلیل شیوع ویروس کرونا، اپل در ماه فوریه مجبور شد تا فعالیت تمامی 42 اپل استور خود در چین را متوقف کند که این مسئله باعث شد تا فروش آیفون با کاهشی 60 درصدی روبرو گردد. اما بازگشت به کار این فروشگاه ها در کشور چین با عرضه آیفون SE 2020 همراه بود؛ محصولی که در این کشور به مبلغ 3299 یوآن (464 دلار) به فروش می رسد و 24 درصد از فروش کل آیفون های بازار چین را به خود اختصاص داده است.

منبع: Phone Arena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 547

به "آیفون SE 2020 در سال جاری به یک محصول سود آور برای اپل تبدیل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیفون SE 2020 در سال جاری به یک محصول سود آور برای اپل تبدیل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید