تور استانبول: رستوران های استانبول، تلفیقی از آشپزی شرق و غرب

به گزارش مجله یگانه، استانبول، یکی از محبوب ترین مقصدهای گردشگری جهان، در کنار جاذبه های دیدنی و مشهورش، هزاران رستوران بی نظیر دارد که تنوع و کیفیت آن ها، هر سلیقه ای را راضی می نماید.

تور استانبول: رستوران های استانبول، تلفیقی از آشپزی شرق و غرب

بهترین تجربه سفر را با تور استانبول در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا دیدن کنید و لحظات زیبایی را در این شهر تاریخی و تفریحی بگذرانید.

تورهای استانبول یکی از پرفروش ترین تورهای ترکیه در آژانس های مسافرتی است. این شهر رستوران های فوق العاده ای دارد که در ادامه معرفی می کنیم.

استانبول در کنار تنگه بسفر در ترکیه واقع شده است. تنگه بسفر دو قاره آسیا و اروپا را از یکدیگر جدا می نماید و به عبارتی استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره واقع شده است.

استانبول شهری شگفت انگیز است و مانند هیچ شهر دیگری در این جهان نیست. شهری که بین دو قاره قرار گرفته و تاریخی بسیار پرفراز و نشیب دارد. مساجد، بازارها، غذاهای خیابانی، موزه ها، مغازه های کوچک و بزرگ، حمام های ترکی و بناهای تاریخی متعدد، تنها گوشه ای از جاذبه های این شهر دیدنی را تشکیل می دهند.

رستوران ها یکی دیگر از جاذبه های استانبول هستند که مورد توجه همه جهانگردان با همه ذائقه ها و سلیقه ها قرار می گیرند. چون در آن ها برترین غذاها از گوشه و کنار جهان سرو می شود. برخی از آن ها علاوه بر غذاهای باکیفیت و اصیل، به خاطر چشم میزانای فوق العاده ای که دارند، به معروفیت رسیده اند.

استانبول، تلفیقی از گذشته و حال و شرق و غرب است. تاریخ پرفراز و نشیب این کشور، آثار تاریخی فراوانی به جا گذاشته و زندگی مدرن، مجذوب نماینده ترین جاذبه های شهری را به استانبول اضافه نموده است. این تنوع و تلفیق گذشته و حال را در رستوران های استانبول هم می توانید به وضوح مشاهده کنید. در ادامه تعدادی از برترین رستوران های استانبول را معرفی می کنیم تا در سفر به این شهر، با وجود انبوه رستوران های مختلف، سردرگم نشوید.

رستوران لب دریا (Leb-i derya)

بسیاری از رستوران های لوکس استانبول، در بام بناهای متعدد ایجاد می شوند تا مهمانان بتوانند علاوه بر لذت بردن از غذایی لذیذ، از دیدن چشم میزانای فوق العاده و آب و هوای مطبوع شهر، لذت ببرند و این روزها تعداد رستوران های روی بام روزبه روز بیشتر می شود و در بین همه آن ها رستوران لب دریا جایگاه ویژه ای دارد و یک سر و گردن از همه رستوران های دیگر بالاتر است. البته این رستوران رقبای زیادی دارد، ولی خدمات عالی، غذای بی نظیر و چشم میزانای فوق العاده، باعث شده که همواره جزو برترین ها باشد.

منوی رستوران بسیار مفصل و متنوع است و برای هر ذائقه ای، غذایی لذیذ در آن پیدا می شود که شامل برترین و لذیذترین غذاهای ترکی است. مجموعه ای از انواع پاستا و غذاهای دریایی مثل سالمون و میگو، در منوی رستوران دیده می شود. بخش دیگری از منو به انواع سالاد اختصاص دارد. هر غذا و سالادی که در این رستوران سفارش دهید، با برترین و باکیفیت ترین مواد غذایی تهیه می شود. این مجموعه دو شعبه در استانبول دارد که هر دوی آن ها برترین خدمات و غذاها را در دکوراسیون و موقعیتی مجذوب نماینده ارائه می نمایند.

رستوران اتانتیک (Otantik)

رستوران اتانتیک، در مرکز شهر استانبول واقع شده است و برترین غذاهای سنتی و نان های محلی را برای مهمانان خود تهیه می نماید. قیمت غذاها در این رستوران، معقول و ارزان است و منو و فضای رستوران، حس و حالی کاملا اصیل و بومی دارد و تجربه ای فرهنگی و خاص از غذا خوردن در استانبول را برای مهمانان رقم می زند. یکی از محبوب ترین غذاهای منوی رستوران، کباب بره است؛ کبابی بسیار نرم و لطیف و آبدار و لذیذ که مانند آن را کمتر جایی می توانید پیدا کنید. به غیر از غذاهای باکیفیت و لذیذ، در منوی رستوران تعدادی دسر اصیل ترکی هم وجود دارد که مورد توجه علاقه مندان به دسر و شیرینی قرار می گیرد.

رستوران میکلا (Mikla)

رستوران میکلا در سال 2005 افتتاح شده و از همان زمان به بعد، جزو برترین رستوران های استانبول است. این رستوران بر بام یک هتل واقع شده است و همان طور که انتظار دارید، چشم میزانای بسیار زیبایی از شهر به خصوص از جاذبه های مهم و دیدنی آن به نمایش می گذارد. سرآشپز و مالک این رستوران فردی به نام Mehmet Gürs با پس زمینه ای از تجارب ترکی و اسکاندیناویایی، برترین غذاهای لذیذ را با تزیینات مجذوب نماینده در منوی رستوران گنجانده است. این رستوران اخیرا شعبه دیگری هم افتتاح نموده است و در آن غذاهای سنتی را با تغییرات مدرن تلفیق می نماید و منویی مجذوب نماینده از غذاهای سنتی به روز شده دارد.

حافظ مصطفی 1864 (Hafiz Mustafa 1864)

حافظ مصطفی 1864 یک رستوران نیست، ولی بدون شک ارزش سر زدن دارد؛ به خصوص اگر به انواع دسر و شیرینی جات علاقه دارید. این مجموعه را در سراسر جهان به خاطر ارائه برترین دسرهای ترکی، نانوایی سنتی، فروشگاه شکلات و کافه می شناسند و همان طور که از نام آن معین است، قدمت آن به سال 1864 برمی شود.

این مجموعه در شروع به وسیله Ismail Hakkı Zade به عنوان یک فروشگاه آبنبات و شکلات افتتاح شد. پسر او حافظ مصطفی توانست با ابتکار خود و تهیه دسرهای نو و لذیذ، این مجموعه را در سطح بین المللی به معروفیت برساند. در این مجموعه می توانید برترین شیرینی ها و دسرهای شهر را امتحان کنید؛ از راحت الحلقوم گرفته تا انواع باقلوا و حلوا. در سراسر استانبول، شعبه های زیادی از این مجموعه افتتاح شده است.

رستوران Kizkulesi یا برج دختر

بنای برج دختر یا Kizkulesi بنایی نمادین در استانبول است که در جزیره ای کوچک واقع شده است. این برج بین دو قاره آسیا و اروپا قرار گرفته و قدمت آن به دوره ی بیزانس برمی شود و داستان ها و افسانه های فراوانی در خصوص آن نقل می شود. امروزه این برج مقصدی عالی برای دوستداران جاذبه های تاریخی و فرهنگی است. در رستوران این مجموعه، مهمانان از تجربه بی نظیر غذا خوردن در یک رستوران فوق العاده، لذت می برند. علاوه بر فضای عالی و دوست داشتنی، غذاهای بی نظیر این رستوران باعث محبوبیت آن شده است. منوی رستوران شامل انواع غذاهای الهام گرفته از آشپزی عثمانی و غذاهایی از سراسر جهان است. فضایی مرموز و نوستالژیک دارد که با وجود موسیقی زنده، مجذوب نمایندهیت آن دوچندان می شود.

رستوران Ciya

اگر از اهالی شهر در خصوص برترین رستوران برای خوردن کباب سوال کنید، جواب های یکسانی دریافت نمی کنید ولی نام رستوران Ciya را از زبان خیلی از اهالی شهر خواهید شنید و این رستوران یکی از مهم ترین رقبای همه رستوران های شهر در زمینه ارائه برترین کباب است. منوی رستوران، تنوع بسیار زیادی دارد و غذاهایی از گوشه و کنار آسیا در آن به چشم می خورد. در منوی رستوران در کنار هر غذا، خاستگاه آن ذکر شده است. اگر به غذاهای گوشتی و کبابی علاقه ندارید، جای نگرانی نیست. حتی فلافل هم در منوی رستوران وجود دارد که انتخاب خوبی برای دوستداران غذاهای گیاهی است. این رستوران، نسبت به بسیاری از رستوران های دیگر استانبول، ارزان تر است و قیمت های معقولی دارد و برای کسانی مناسب است که دوست دارند غذاهای اصیل ترکی را با قیمت های مناسب تری امتحان نمایند.

رستوران 360 Istanbul

رستوران 360 Istanbul رستورانی فوق العاده است که جوایز متعددی را از آن خود نموده است. این رستوران بر فراز بنایی قرن نوزدهمی واقع شده است و چشم میزانایی پانوراما از شهر زیبای استانبول را به نمایش می گذارد. همه کوشش این رستوران بر این است که در زمینه های مختلف، تجربه ای فوق العاده برایتان رقم بزند؛ از دکوراسیون و طراحی و منظره ها گرفته تا تفریح های مجذوب نماینده و غذای بی نظیر و فضای دوست داشتنی. هم اهالی شهر و هم جهانگردان، از مشتریان پروپاقرص این رستوران هستند.

منوی رستوران شامل انواع غذاهای ترکی با تغییرات مدرن است و البته محبوب ترین غذاها از سراسر جهان نیز در منوی آن گنجانده شده است. انواع پیتزا در منوی رستوران دیده می شود که تنوع و طعم متفاوت آن ها، مورد توجه هر مهمانی قرار می گیرد. انواع غذای دریایی، ماهی ها، خاویار، سالمون، لابستر و... در منو دیده می شود. بخشی از منو به انواع دسر اختصاص دارد که بسیار قابل توجه است و نوشیدنی های متنوعی نیز ارائه می شود. موسیقی زنده یکی دیگر از عواملی است که بر مجذوب نمایندهیت این رستوران افزوده است. این مجموعه شعبه های دیگری هم در سراسر شهر دارد. این شعبه در خیابان استقلال واقع شده است.

رستوران Sunset Grill & Bar

رستوران Sunset Grill & Bar به خاطر چشم میزانای فوق العاده ای که از تنگه بسفر و نواحی اطراف آن دارد، یکی از برترین و محبوب ترین رستوران های شهر است. به غیر از چشم میزانای زیبا، کیفیت و تنوع غذاهای ارائه شده در این رستوران، از دلایل مجذوب نمایندهیت و پیروزیت آن است. از گوشت های کبابی به سبک کالیفرنیایی و غذاهای کلاسیک ترکی گرفته تا سوشی و ریزوتو، در منو پیدا می شود و منوی رستوران بسیار متنوع است و غذاهای بین المللی را هم در بر می گیرد. یکی از ویژگی های خاص رستوران، غذاهای ژاپنی است که به وسیله یک سرآشپز بسیار مشهور ژاپنی ارائه می شود.

رستوران Changa

رستوران Changa در یک خانه تاریخی واقع شده است که قدمت آن به بیش از صد سال پیش برمی شود. این رستوران مشهور، آشپزی ترکی را با سبکی مدرن و با تلفیق طعم های نو عرضه می نماید و از آشپزی بین المللی برای تهیه غذاها و ارائه منو، الهام می گیرد. تنوع غذاهای این رستوران بسیار قابل توجه است و شامل انواع غذاهای ترکی و بین المللی است، بنابراین با خیال راحت می توانید این رستوران را انتخاب کنید؛ چون حتما غذایی که مناسب ذائقه شما باشد در منوی رستوران پیدا می شود. یکی از ویژگی های خاص این رستوران، آشپزخانه با سقف شیشه ای است که فرصتی را فراهم می نماید که مهمانان از بالا نگاهی به این بخش از رستوران بیندازند. دکوراسیون داخلی رستوان بسیار مجلل و زیبا است و با آثار هنری هنرمندان مشهور داخلی تزیین شده است. این رستوران شعبه دیگری هم دارد، ولی این شعبه در میدان تقسیم در خیابان Sıraselviler قرار گرفته است.

رستوران نوپرا (Nupera)

رستوران نوپرا در پشت بام یک بنا قرار گرفته و تلفیقی از سنت و مدرنیته است. موقعیت جغرافیایی رستوران، نشانی از تاریخ پرفراز و نشیب شهر است، در حالی که تمرکز منوی رستوران بر ارائه غذاهای مدرن و نو است. طراحی مدرن رستوران همراه با چشم میزانای زیبا از این شهر قدیمی، تضاد جالبی دارد. منوی رستوران ترکیبی از غذاهای محلی و بین المللی است و تنوع آن ها به میزان ای است که مورد توجه همه ذائقه ها و سلیقه ها قرار می گیرد. در این رستوران از مهمانان با نان های خانگی ارگانیک، پیتزاهای تهیه شده در تنورهای سنتی، تنوع گوشت های قرمز و بستنی های سنتی پذیرایی می شود. منوی نوشیدنی های رستوران نیز بسیار قابل توجه است.

رستوران Asitane

رستوران Asitane یکی از رستوران های محبوب در بین مسافران استانبول است. تمرکز اصلی این رستوران بر زنده کردن سنت های آشپزی عثمانی است که در حال فراموشی است. این رستوران در یک موقعیت مکانی عالی و در سایه یکی از کلیساهای زیبای شهر واقع شده است. این رستوران بعد از جست وجوهای فراوان به بیش از 200 دستورغذای فراموش شده و قدیمی دست پیدا نموده است و برای تهیه غذاها از متدهای آشپزی سنتی استفاده می نماید و از این بابت به خود می بالد. برخی از این شیوه های آشپزی بیش از 500 سال قدمت دارند. منوی فصلی رستوران، اطلاعات کاملی در خصوص غذاها و تاریخ ابداع آن ها ارائه می نماید. اگر از علاقه مندان به تاریخ و غذاهای سنتی هستید، بدون هیچ تردیدی این رستوران را انتخاب کنید و از سفری خوشمزه به تاریخ ترکیه، لذت ببرید.

رستوران The House Cafe

رستوران The House Cafe در یک ساختمان قدیمی واقع شده است و رستورانی به سبک غربی است. این رستوران درست در مرکز خیابان استقلال واقع شده و جایگاه های بزرگ و زیبا، نورپردازی مجذوب نماینده و موسیقی فوق العاده ای دارد که فضایی محبت آمیز و بی نظیر برای مهمانان فراهم می نماید. سرآشپز رستوران در موسسات مشهور آشپزی ایتالیایی دوره دیده و غذاهایی بسیار لذیذ و تازه با برترین مواد و محصولات اولیه تهیه می نماید. به غیر از غذا و فضای داخلی رستوران، خدمات دهی و رفتار کارکنان، بسیار قابل توجه است.

یکی از محبوب ترین غذاهای منوی این رستوران، سالمون کبابی است که با روشی خاص تهیه و سرو می شود و برای تهیه آن از موادی مثل اسفناج، سیب زمینی، آویشن، رزماری و... استفاده می نمایند. سادگی مواد اولیه و تازه بودن سالمون، دست به دست هم می دهند تا نتیجه نهایی، غذایی لذیذ و لطیف باشد که به راحتی در دهان آب می شود. با وجود اینکه همه غذاهای منو بسیار لذیذ هستند و ارزش امتحان کردن دارد. غذاهای تهیه شده با انواع ماهی، تازگی و طعم قابل توجهی دارند، چون رستوران در نزدیکی بازار ماهی و تنگه بسفر واقع شده است. منوی نوشیدنی های رستوران نیز بسیار قابل توجه است و در آن شربت های فصلی و لیمونادهای خانگی دیده می شود. برای همه وعده های غذایی می توانید روی این رستوران حساب کنید و هر زمان که به رستوران سر بزنید، از خوردن لذیذترین غذاها، لذت خواهید برد.

رستوران Eleos Fish

رستوران Eleos Fish، یک جواهر گمشده در محله قدیمی شهر در طبقه دوم یک ساختمان قدیمی واقع شده است. این رستوران یونانی، برترین غذاها، پیش غذاها و نوشیدنی های محلی یونان را سرو می نماید. فضای رستوران بسیار دنج و محبت آمیز است و از تالار غذاخوری آن، چشم میزانای زیبایی از تنگه بسفر به نمایش می گذارد و یادآوری می نماید که ماهی های این رستوران چقدر تازه است. با توجه به تغیرات منو، هر بار ماهی های متنوعی در این رستوران سرو می شود. بعد از غذا با نوشیدنی و میوه از مهمانان پذیرایی می نمایند. یادتان نرود که ورودی این رستوران شاید زیاد مجذوب نماینده نباشد و توجه تان را جلب نکند، ولی وقتی وارد رستوران می شوید از دیدن فضای گرم و منظره تنگه بسفر شگفت زده می شوید. اگر عاشق غذاهای دریایی باشید، از بوی ماهی بازار ماهی که در نزدیکی رستوران واقع شده است، ناراحت نمی شوید و از خوردن برترین غذاهای دریایی در استانبول، لذت می برید.

رستوران Taksim Karaoke Bar

رستوران Taksim Karaoke Bar یک رستوران با تم کره ای است که در ترکیه چندان رایج نیست و غیرمعمول است. در این رستوران، شش مدل سایددیش به نام banchan سرو می شود که می توانید هرکدام را که خواستید همراه غذای اصلی خود سفارش دهید. حجم وعده های غذایی نسبتا زیاد است، بنابراین اگر زیاد گرسنه نباشید، می توانید یک وعده غذایی را دو نفری بخورید. یکی از محبوب ترین و لذیذترین غذاهای اصلی این رستوران، Dakbbal نام دارد که با گوشت مرغ کبابی تهیه می شود و سس مخصوص دارد. این سس مخصوص در کنار بسیاری از غذاهای کلاسیک کره ای سرو می شود. اگر اهل ماجراجویی و امتحان کردن طعم های نو نیستید، غذای دیگری امتحان کنید مثلا مرغ سرخ شده اسپایسی. این رستوران در میدان تقسیم واقع شده است و یک رستوران میان رده است.

رستوران Faros

رستوران Faros یک رستوران ایتالیایی مدیترانه ای است که بیش از هرچیز به خاطر صبحانه های لذیذش معروفیت دارد. البته انواع غذاهای حاضری و اصلی در منوی رستوران دیده می شود و سوسیس ترکی و غذاهای گیاهی، بخش قابل توجهی از منو را به خود اختصاص داده است. این رستوران معمولا همواره پر از مشتری است و مشتریان آن را اهالی شهر و جهانگردان تشکیل می دهند. یکی از غذاهای محبوب این رستوران برای وعده های شام و ناهار، پیتزایی است که با خمیر خانگی و در تنور سنتی پخته می شود. کباب بره و سایر غذاهای کبابی ترکی در منوی رستوران وجود دارد. نوشیدنی های تازه، سرویس دهی عالی و منظره زیبا از میدان تقسیم، از دیگر ویژگی های این رستوران است که مورد توجه مشتریان قرار می گیرد.

رستوران Picante

اگر در ترکیه دوست دارید غذاهای مکزیکی بخورید، رستوران Picante را انتخاب کنید. این رستوران غذاهای سنتی مکزیکی با کمی تغییرات غربی را سرو می نماید. تاکو، نوچو، هوریتو از غذاهایی است که در منوی رستوران خواهید دید و همراه با آن ها سس سالسای لذیذ و اصیل سرو می شود. این سس لذیذ با برترین دستورهای خانگی تهیه می شود. فاهیتا و خوراک قارچ و گوشت از دیگر غذاهای محبوب منوی رستوران است. همه غذاها با برترین و مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می شود. رستوران، فضایی کوچک ولی دنج و گرم دارد. نورپردازی ملایم و غذاهای لذیذ، باعث شده که توجه همه مهمانان را جلب کند و آن ها را ترغیب می نماید که دوباره رستوران Picante را انتخاب نمایند.

رستوران Meze by Lemon Tree

رستوران Meze by Lemon Tree، یک رستوران سنتی ترکی است که البته با تغییراتی مدرن، از مهمانان خود پذیرایی می نماید. این رستوران دنج و مجذوب نماینده غذاهایی تلفیقی و تجربی الهام گرفته از آشپزی ترکی سرو می نماید، ولی در همه آن ها، نشانی از خلاقیت و ابتکار سرآشپز دیده می شود. تنوع غذاهای این رستوران بسیار زیاد است و پیشخدمت ها با نهایت صبر و حوصله، شما را برای انتخاب برترین غذا که متناسب با ذائقه شما باشد، هدایت می نمایند. موسیقی سنتی ترکی که در فضا پخش می شود، یکی از دلایل مجذوب نمایندهیت رستوران به خصوص برای جهانگردان است.

استانبول علاوه بر جاذبه های دیدنی فراوانی که دارد، از نظر آب و هوا نیز تقریبا در تمام طول سال، شرایط فوق العاده ای دارد. به همین علت است که سالانه میلیون ها جهانگرد، استانبول را برای سفر انتخاب می نمایند. همین آب و هوای مساعد باعث شده که بسیاری از رستوران ها، بخشی را در فضای باز به پذیرایی از مهمانان خود اختصاص دهند. در ادامه تعدادی از رستوران های استانبول را معرفی می کنیم که در آن ها می توانید در فضای باز از غذا خوردن لذت ببرید.

رستوران Vogue

رستوران Vogue یکی از رستوران های باسابقه و محبوب در استانبول است که آن را به خاطر خدمات عالی و فضای دوست داشتنی اش می شناسند. فضای اطراف رستوران بسیار مجلل و مدرن است و صدای ملایم موسیقی بر مجذوب نمایندهیت آن می افزاید. از سه تراس این رستوران می توانید چشم میزانای زیبایی از تنگه بسفر را از دور دیدن کنید. منوی رستوران شامل انواع غذاهای گوشتی، ماهی و انواع پاستا است و برای همه ذائقه ها، غذایی در آن پیدا می شود که توجه مهمانان را جلب می نماید.

رستوران Ulus 29

رستوران Ulus 29 یکی از برترین رستوران های شهر برای دورهمی های اجتماعی و لذت بردن از غذاهای لذیذ است. این رستوران اختصاصی، از شلوغی و ازدحام مرکز شهر دور است و در منطقه Ulus واقع شده است. فضای رستوران بسیار شیک و سرزنده است. منوی رستوران سه قسمت اصلی دارد و در آن برترین غذاهای بین المللی، اصیل ترین غذاهای ترکی و انواع سوشی دیده می شود.

رستوران Kahve 6

رستوران Kahve 6 در تمام روزهای هفته برای وعده های ناهار و شام آماده پذیرایی از مهمانان است. در این کافه رستوران کوچک و دوست داشتنی، بیش از همه جوانان محلی و مهاجران را خواهید دید که به شوق لذت بردن از باغ آن، که چون واهه ای در شهر واقع شده است، به این کافه رستوران سر می زنند. روزهای یکشنبه صبحانه ها و میان وعده های مخصوصی در این کافه سرو می شود. هر روز از ساعت 9 صبح تا 10 شب می توانید به این رستوران سر بزنید و از فضای باز و محیط دوست داشتنی آن لذت ببرید.

رستوران زوما (Zuma)

رستوران زوما یکی از برترین رستوران های ژاپنی استانبول است. فضای داخلی رستوران، طراحی مینیمال و شیکی دارد و تراس فضای باز آن، درست در کرانه های تنگه بسفر قرار گرفته است. این رستوران برای غذا خوردن در محیط غیررسمی بسیار مناسب است و در منوی آن برترین غذاهای سنتی و طعم های اصیل ژاپنی ارائه می شود.

کافه پیر لوتی (Pierre Loti Café)

کافه پیر لوتی را به یاد نویسنده و افسر نیروی دریایی فرانسوی نام گذاری نموده اند؛ کسی که عاشق فرهنگ ها و سنت های ترکیه بود. این رستوران در راستا رفت و آمد جهانگرد ها قرار ندارد، ولی چشم میزانای بی نظیر آن ارزش دارد که بخشی از زمان سفر خود را برای سر زدن به این کافه در نظر بگیرید. این چایخانه و کافه ساده و بی تکلف، با وسایل و المان های قرن نوزدهمی تزیین شده است و برترین اسنک های لذیذ و سالم را سرو می نماید.

رستوران Hunkar

غذاخوری هایی به نام esnaf lokantası در ترکیه وجود دارد که معمولا غذاهایی ساده و خانگی دارند و مشترین آن ها را کارمندان و کارگران تشکیل می دهند و در واقع رستوران لوکس جهانگردی نیستند. رستوران Hunkar یکی از این نمونه غذاخوری ها است که از سال 1950 فعالیت می نماید و برترین غذاهای ساده و لذیذ و اصیل را البته در محیطی تمیز و مدرن سرو می نماید. در منوی روزانه رستوران برترین غذاهای خانگی با عطر و طعم واقعی غذاهای اصیل، سرو می شود.

رستوران Borsa

رستوران قدیمی Borsa از سال 1927 فعالیت می نماید و همواره به پایه و اساس آشپزی ترکی، پایبند بوده است و هر سال غذاهایی لذیذتر و بهتر از سال قبل سرو می نماید که عطر و طعم اصیل خود را حفظ نموده اند. این رستوران، یک تالار غذاخوری مدرن دارد و یک تراس در فضای باز که مشرف به شهر واقع شده است. افطاری های رستوران در کل شهر نظیر ندارد. انواع کباب ها و کوفته های محلی و دسرهای لذیذ سنتی در این رستوران سرو می شود که توجه تان را جلب می نماید و وادارتان می نماید تا دوباره این رستوران را برای غذا خوردن انتخاب کنید.

رستوران Hamdi

وقتی صحبت از کباب باشد، رستوران Hamdi یکی از برترین انتخاب های شما خواهد بود. در منوی این رستوران، 17 مدل کباب متنوع وجود دارد. مالک این رستوران فردی به نام Hamdi Arpacı است که از شهر دیگر به استانبول مهاجرت کرد و در یک غرفه ساده غذاهای لذیذ و خاص خود را ارائه کرد. سال بعد، یک مکان اختصاصی برای رستوران در نظر گرفت و اکنون این رستوران در چند طبقه آماده پذیرایی از مهمانان با برترین کباب ها و غذاهای سنتی ترکی است که عطر و بوی آن ها، هوش از سرتان می برد. برای اینکه منظره زیبایی از شهر را ببینید، حتما یکی از میزهای طبقه بالا را از قبل رزرو کنید.

رستوران Karaköy Lokantası

رستوران Karakoy Lokantası از سال 2000 فعالیت می نماید و رمز پیروزیت آن، سرو کردن غذاهای سنتی ترکی با تغییرات مدرن و استفاده از مواد اولیه تازه و باکیفیت است. این رستوران، دو منوی مجزا برای ناهار و شام دارد یک منوی مخصوص انواع مزه یا پیش غذا که بسیار متنوع است و ماهی های گریل شده هم در آن وجود دارد. به غیر از غذاهای سنتی مثل خوراک و کباب و کوفته، چند نوع دسر محلی هم در منوی رستوران وجود دارد که تکمیل نماینده یک تجربه بی نظیر از غذا خوردن در رستوران های استانبول است.

رستوران Yeni Lokanta

سرآشپز رستوران Yeni Lokanta، سرآشپزی مشهور و پیروز است و زمانی که تصمیم گرفت رستوران اختصاصی خود را در شهر افتتاح کند، با استقبال بی نظیری روبه رو شد. از همان شروع تا به امروز، غذا خوردن در این رستوران نیازمند این است که از قبل میز رزرو کنید، چون این رستوران مشتریانی پروپاقرص دارد و همواره شلوغ است. دکوراسیون این رستوران ساده و مینیمال است و با آشپزی مدرن و لذیذ این رستوران، تناسب دارد. سرآشپز این رستوران با تکیه بر تجارب خود و امتحان کردن دستورهای متفاوت، ترکیبی از طعم های خاص و نو را ایجاد نموده است که البته همواره ردپایی از غذاهای اصیل ترکی در آن دیده می شود.

رستوران Muzedechanga

رستوران Muzedechanga رستورانی مجلل و عالی است که برترین منظره ممکن از تنگه بسفر را به نمایش می گذارد. این رستوران در یک تراس زیبا واقع شده است. منوی ناهار رستوران، سبک و ساده است، ولی منوی شام بسیار مفصل و متنوع است و انواع غذاهای سنتی و تلفیقی در آن پیدا می شود. منوی دسر و نوشیدنی رستوران هم بسیار قابل توجه است. انواع سالادهای مدرن و سنتی در کنار غذاها سرو می شود که غذا خوردن در این رستوران را لذت بخش تر و به یادماندنی تر می نماید.

رستوران Alancha

رستوران Alancha یکی از منحصربه فردترین رستوران های استانبول است. منوی مفصل و اشتهابرانگیز رستوران چیزی فراتر از یک منوی عادی است و غذاهای آن از نواحی مختلف آناتولی گرد هم آورده شده است. برای تهیه آن ها از تازه ترین و باکیفیت ترین مواد غذایی استفاده می شود. غذاهای سنتی و اصیل را می توانید با اندکی خلاقیت و تغییرات مدرن، نوش جان کنید. انواع کباب، حموص، ساندویچ و غذاهای دریایی در منو وجود دارد و البته منوی دسرهای رستوران هم مفصل است و از مهم ترین دسرهای آن می توان به باقلوا اشاره نمود. نوشیدنی هایی متناسب با هر غذا، به مهمانان توصیه می شود و پیشخدمت های رستوران هر زمان که بخواهید آماده اند تا به شما برای انتخاب غذا و دسر و نوشیدنی یاری نمایند. البته این رستوران جزو رستوران های گران است و اگر بودجه کافی نداشته باشید، نمی توانید آن طور که دوست دارید از غذاهای بی نظیر این رستوران لذت ببرید.

برترین رستوران های غذای گیاهی

استانبولی شهری است که به تنوع کباب ها و تازگی ماهی هایش معروفیت دارد. به نظر می رسد که در این شهر، رستوران های گیاهی به سختی پیدا می شود، ولی برعکس، تعداد زیادی رستوران گیاهی در استانبول فعالیت می نمایند که غذاهایی بی نظیر و لذیذ سرو می نمایند و دوستداران غذاهای گیاهی و گیاهخواران نیز ناامید از استانبول برنمی شوند. در ادامه تعدادی از برترین رستوران های گیاهی این شهر را معرفی می کنیم.

رستوران زنجفیل (Zencefil)

رستوران زنجفیل در یکی از خیابان های فرعی در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده است. به محض اینکه وارد این رستوران می شوید، از شلوغی و از دحام شهر فاصله می گیرید و در محیطی دنج و آرام می توانید برترین غذاهای گیاهی را نوش جان کنید. رستوران دارای دو قسمت داخلی و فضای باز است. هر دو قسمت با گلدان های زیبا، میزهای چوبی رنگی و چهارپایه های چوبی و دیوارهای رنگ روشن، تزیین شده است. حتی اگر این دکوراسیون رنگارنگ شما را سر حال نیاورد، بدون تردید منوی رستوران که پر از غذاهای گیاهی لذیذ است، توجه تان را جلب می نماید. سوپ کدو، خوراک عدس، بادمجان شکم پر، بلغور دودی و سبزیجات و خوراک نخودفرنگی و پیازچه از غذاهای منوی رستوران است. تخته سیاه رستوران را چک کنید تا از غذاهای ویژه روز آگاه شوید. لیموناد خانگی رستوران را حتما امتحان کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. از دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 و نیم صبح تا 11 شب می توانید به این رستوران سر بزنید.

رستوران کیکرو فلافل (Kikero Falafel)

رستوران کیکرو فلافل، یک رستوران خاورمیانه ای و گیاهی و یکی از برترین رستوران های شهر برای خوردن فلافل است. این رستوران در خیابان مشهور و شلوغ Buyuk Hendek واقع شده است و بسیار دنج و آرام است. انواع غذاهای خاورمیانه ای به خصوص غذاهای گیاهی این منطقه مثل حموص و فلافل در این رستوران سرو می شود. فلافل را به شکل های مختلفی می توانید سفارش دهید؛ مثلا به شکل ساندویچ با نان پیتا یا سالاد تهیه شده با فلافل، سالاد تبوله و... همراه با این غذاها، سس های مخصوص و لذیذ خانگی سرو می شود. فرقی نمی نماید که چه غذایی را انتخاب کنید، هر انتخابی که داشته باشید، از عطر و طعم بی نظیر آن غذا لذت می برید. حتی انواع دسر هم در منو وجود دارد، از جمله پودینگ شیر و فندق. این رستوران هفت روز هفته از ساعت 8 صبح تا 9 شب فعالیت می نماید و برای وعده های ناهار و شام آماده استقبال از مهمانان است.

رستوران گالاتا کیچن (Galata Kitchen)

یکی دیگر از رستوران های عالی شهر برای خوردن غذاهای سالم و گیاهی، رستوران گالاتا کیچن است که در یک کوچه زیبا واقع شده است و دکوراسیون آن بسیار ساده و مجذوب نماینده است. منوی رستوران هم مثل دکور بسیار ساده است و در آن غذاهایی پیدا می شود که بیشتر در خانه آن ها را تهیه نموده اید و کمتر پیش آمده که برای خوردن آن ها به رستوران بروید. آشپزخانه اپن رستوران فضایی مجذوب نماینده ایجاد نموده، به نحوی که حس می کنید در خانه یکی از اهالی مهمان هستید. این رستوران را دو مادر اداره می نمایند که برای تهیه غذاها از تازه ترین مواد غذایی فصلی استفاده می نمایند و همه مواد را با دقت خاصی از بازارچه های محلی می خرند. منوی رستوران بیشتر شامل غذاهای گیاهی و وگان است و برای وعده های شام و ناهار، آماده پذیرایی از مهمانان است.

رستوران از دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح تا 10 شب باز است. بخشی از این رستوران در فضای باز واقع شده است و محیط آن بسیار آرام و دنج است.

منبع: کجارو / theculturetrip.com / theculturetrip.com / theculturetrip.com / theculturetrip.com / theculturetrip.com
انتشار: 16 بهمن 1400 بروزرسانی: 16 بهمن 1400 گردآورنده: farzin-yeganeh.ir شناسه مطلب: 1457

به "تور استانبول: رستوران های استانبول، تلفیقی از آشپزی شرق و غرب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور استانبول: رستوران های استانبول، تلفیقی از آشپزی شرق و غرب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید